Gå til innhold

Søsken som truer med å anmelde og kontakte arbeidsgiver pga samtaler på Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier er dette situasjonen. Det er en konflikt i vår familie, og jeg har hatt noen samtaler om det som skjer bla i samtaler med noen slektninger på Facebook/messenger. Altså ikke åpne samtaler på Facebook, men i messenger.

Mitt søsken er veldig opptatt av å fremstå som snill og generøs i slekten, noe som er langt fra sannheten. Provosert av dette, har jeg informert noen få slektninger om sakens fakta på messenger.

Nå, flere uker senere, får jeg via vår mor overbrakt en beskjed om at om jeg skriver noe mer om hen til noen, så vil hen kontakte arbeidsgiveren min og anmelde meg til politiet. 

Det jeg lurer på er jo først og fremst hvem av oss som har sitt på det tørre her? Altså, om noen mener noen driver med trakassering, er det da greit å kontakte arbeidsgiver? Og generelt, er det greit å true med å kontakte arbeidsgiver fordi du vil true noen til taushet ?

Hvilke regler gjelder her?

Anonymkode: 75fac...5a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit å true med å kontakte arbeidsgiver. Det hun kommer med er trusler. 

Anonymkode: b495c...c41

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men mener du det er meg eller mitt søsken som er skyldig i truende og plagsom atferd?

AnonymBruker
Skrevet

Ok, men mener du det er meg eller mitt søsken som er skyldig i truende og plagsom atferd?

Ditt søsken selvfølgelig. 

Anonymkode: b495c...c41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal arbeidsgiver trekkes inn i dette her?

Anonymkode: 9618a...042

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som om det ts sier rett og slett er falskt eller konfidensielt da siden de går til det skrittet. Hvis det er sant kaster de jo bare bort tiden.

Anonymkode: baaaf...b00

Hva mener du her? Ingen har anmeldt noen foreløpig, men mitt søsken truer med å både kontakte min arbeidsgiver og anmelde meg til politiet fordi jeg har fortalt om fakta i en familiekonflikt til slektninger i messenger-samtaler....

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis flere som har psykopate folk i familien sin..

Anonymkode: f4402...cdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi familiemedlemmet vil ta alt fra Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Bare la hun anmelde, og la hun kontakte arbeidsgiver så de får noe å le av.

Anonymkode: e7721...0ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du her? Ingen har anmeldt noen foreløpig, men mitt søsken truer med å både kontakte min arbeidsgiver og anmelde meg til politiet fordi jeg har fortalt om fakta i en familiekonflikt til slektninger i messenger-samtaler....

Mener ditt søsken da at noe av denne konflikter påvirker din arbeidsgiver på noen måte?

Anonymkode: d8267...476

AnonymBruker
Skrevet

Mener ditt søsken da at noe av denne konflikter påvirker din arbeidsgiver på noen måte?

Anonymkode: d8267...476

Nei, hen vil vel bare være så ekkel som mulig mot meg. Og jobb er mitt svake punkt, siden jeg er skilt og har hovedomsorgen for to små barn så er jeg veldig avhengig av å ha jobben.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis flere som har psykopate folk i familien sin..

Et spesielt utsagn å diagnoser andre mennesker som psykopat. Ofte er det psykopate selv som diagnoserer andre. Ta en tur til legen. 

Anonymkode: 48d6d...77f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hen vil vel bare være så ekkel som mulig mot meg. Og jobb er mitt svake punkt, siden jeg er skilt og har hovedomsorgen for to små barn så er jeg veldig avhengig av å ha jobben.

Så lenge du gjør en god innsats på jobb så vil arbeidsgiveren le godt og lenge av en sånn påstått slektning som ringer for å rakke ned på en person. Om du vil være i forkant kan du nevne ved lunchbordet når det passer seg sånn at familie du har et søsken som er litt på bærtur. Om du er i et miljø der det er greit å være såpass direkte. 

Så lenge du kun har gitt opplysninger i private samtaler og ikke offentlig, og disse opplysningen bygger på ting som er sant, ikke en forvridd virkelighet, så trenger du ikke engste deg for politiet. 

Du kan be din mor slutte å være mellommann. Det er mye bedre om du får dette søskenet ditt til å sende deg truslene på melding, direkte. Da har du skriftelige bevis. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer selvfølgelig ikke til å gå ut over det i arbeidet. Tror du arbeidsgiver skal sparke deg fordi et søsken sender de utdrag av en privat samtale? Det er selvfølgelig ikke lovlig og det håper jeg virkelig at du vet 😊 Hadde jeg som arbeidsgiver fått en melding fra et familiemedlem til en av mine ansatte hadde jeg nok svart at dette har ikke vi noe med og noe dere bør løse privat. I tillegg hadde jeg hatt en morsom historie å fortelle samboer ved middagen 😉

Anonymkode: b0209...33b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer selvfølgelig ikke til å gå ut over det i arbeidet. Tror du arbeidsgiver skal sparke deg fordi et søsken sender de utdrag av en privat samtale? Det er selvfølgelig ikke lovlig og det håper jeg virkelig at du vet 😊 Hadde jeg som arbeidsgiver fått en melding fra et familiemedlem til en av mine ansatte hadde jeg nok svart at dette har ikke vi noe med og noe dere bør løse privat. I tillegg hadde jeg hatt en morsom historie å fortelle samboer ved middagen 😉

Anonymkode: b0209...33b

Men ville du ikke fått et veldig negativt inntrykk av arbeidstakeren? Og, feks ikke forlenget et vikariat pga privat rot som det?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det lurte jeg på, også.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke regler gjelder her?

Hun kan ikke anmelde, fordi det ikke har foregått noe straffbart. Så ønske henne lykke til med det og spør hvorfor jobben din er relevant, her.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke gøy med disse digitale tider og sosiale medier? Good times 😂

Anonymkode: 77150...1cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...