Gå til innhold

Antrekk ved bryllup man ikke deltar i...

Anbefalte innlegg

Gjest Kles-kløna
Skrevet

Når man bare skal se noen man kjenner gifte seg, altså bare være til stede i kirken, men uten å være blant gjestene, hva er "riktig" å kle seg i da...?

Det er vel feil å komme stivpyntet..? Men man kan vel ikke stille i jeans heller..?

Tips..? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde gjester i kirka som kom i jeans - dette var gjester som skulle på festen etterpå. (De skiftet mellom vielse og middag)

Jeg synes en drakt er mest passende personlig, men brydde meg ikke om hva folk hadde på seg den dagen. Vet det bare fordi jeg har sett bilder i ettertid ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Skjørt og en pen topp? Jeans passer seg ikke i kirka, uansett hvilken topp man har.

Skrevet

Ville ha kledd meg "halvpent".

Pen bukse med bluse eller topp. Eller skjørt og en topp. Drakt er også en mulighet. Er det sommer og sol er jo en enkel sommerkjole også mulig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde nok ikke kommet i dongeribukse, men valgt noe som var litt penere. Uten nødvendigvis å være så veldig pyntet.

Skrevet

Pynt deg - av respekt både for kirken og brudeparet!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har vært å kikket på et par vielser, og da har jeg pyntet meg litt. Dressbukse, bluse/topp og en dressjakke. Er det varmt og fint vær så hadde jeg nok gjerne gått i en sommerkjole eller skjørt.

Finere enn hverdags, men ikke helt stivpyntet heller.

Jeans hører ikke hjemme i en vielse - selv om en ikke skal på bryllupsfesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...