Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte en paraply fra Senz på nett, og da den kom viste det seg at den ikke virket som den skulle. Noen dager etter paraplyen kom kom også faktura fra tollselskapet på fortolling av varen, som jo er helt riktig. 

Tok kontakt med Senz, og ble enige om at de skulle sende meg en ny paraply, dvs: jeg fikk en kode ga 100 % avslag sånn at jeg bestilte en ny paraply som kostet 0,-. Trodde at toll ble regnet ut i fra hva man har betalt for varen, og at det derfor ikke ville tilkomme toll på denne forsendelsen, men der tok jeg feil.

Paraply nr. 2 hadde utrolig nok samme defekt, og jeg har naturligvis tatt kontakt med Senz på nytt. De sier at de kan sende meg enda en ny paraply, og at de kan merke den som gave i et forsøk på å unngå toll, men de kan jo ikke garantere det. 

Spørsmålet er, kan jeg på noen måte få igjen pengene betalt i toll for to defekte varer? Må jeg i så fall returnere de til produsenten? Hvordan ville dere gått frem i forhold til firmaet og i forhold til tollselskapet?

Jeg har ennå ikke svart Senz om jeg går for løsningen de foreslår, for jeg er redd det kommer en tredje toll-faktura.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.toll.no/no/bedrift/import/refusjon/

Her står alt du lurer på. Det letteste for deg vil nok være å levere varen til destruksjon, fremfor å sende den i retur.

Anonymkode: 256b7...505

Tusen takk. Litt pinlig at jeg ikke har evnet å google og finne dette selv, men. Noen ganger er det tydeligvis enklere på spørre på kvinneguiden! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...