Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble jeg innkalt til intervju da? Og referansene kontaktet? Fikk ikke jobben og begrunnelsen var at jeg ikke hadde riktig kompetanse, men et veldig bra intervju hadde jeg gjort 🤔

Anonymkode: 90a59...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er merkelig. I teorien bør jo kun de med riktig kompetanse kunne innhentes til intervju. Mulig du ikke hadde riktig sosial kompetanse da? At du ikke fremstod som å ha riktig personlighetstype for jobben, men det kunne de utdypet bedre spør du meg.

• Liker 2
Skrevet

Tja, er vel ikke verre enn at du var innkalt som «backup» i fall de med den mest relevante kompetansen falt igjennom på intervju. Det gjorde de tydeligvis ikke, så da fikk de jobben foran deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke verre enn at du ikke var den de så etter. 

Anonymkode: 1a0e9...68d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke verre enn at du ikke var den de så etter. 

Og det er helt greit, men syns det er merkelig at de kaller meg til intervju hvis de mener at jeg ikke hadde riktig kompetanse. Det var en jobb i en omsorgsbolig hvor man ikke trengte treårig utdannelse for å klare. De var veldig imponerte sa de, likevel fikk jeg ikke jobben og begrunnelsen var ikke riktig kompetanse.

Hi

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men jeg lurer også. Ble også innkalt til et intervju hvor det ble repetert i det uendelige all kompetanse og erfaring jeg ikke hadde. Lurer på hvorfor hun innkalte meg da. 

Anonymkode: 9315b...b0c

Skrevet

Kan det hende at referansene dine ikke har vert så gode? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan også vær at dette er en fin måte å si at personlig egnethet ikke nådde helt opp? Eller at de andre kandidatene hadde bedre tilleggskompetanse, f.eks relevante kurs, dataerfaring etc..?

Anonymkode: c7ec7...bcd

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, spegel skrev:

Kan det hende at referansene dine ikke har vert så gode? 

Det er det jeg mistenker ja, ihvertfall lederen min.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble jeg innkalt til intervju da? Og referansene kontaktet? Fikk ikke jobben og begrunnelsen var at jeg ikke hadde riktig kompetanse, men et veldig bra intervju hadde jeg gjort 🤔

har du fått noe svar? kanskje det er igjennom referansene fått signaler på at du ikke er rett person for å være der.

Anonymkode: 5e75a...526

Skrevet

Kompetansen din så bedre ut på CVen enn da du forklarte/slik referanse forklarte den? Når jeg blir oppringt som referanse får jeg somoftest spørsmål om hva personen jobbet med hos meg og/eller hvordan arbeidsoppgave X matcher det hn har jobbet med tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er helt greit, men syns det er merkelig at de kaller meg til intervju hvis de mener at jeg ikke hadde riktig kompetanse. Det var en jobb i en omsorgsbolig hvor man ikke trengte treårig utdannelse for å klare. De var veldig imponerte sa de, likevel fikk jeg ikke jobben og begrunnelsen var ikke riktig kompetanse.

Hi

Dette :

21 minutter siden, Nuith skrev:

Kompetansen din så bedre ut på CVen enn da du forklarte/slik referanse forklarte den? Når jeg blir oppringt som referanse får jeg somoftest spørsmål om hva personen jobbet med hos meg og/eller hvordan arbeidsoppgave X matcher det hn har jobbet med tidligere.

Skrevet
1 time siden, NewInTown skrev:

Ja, det er merkelig. I teorien bør jo kun de med riktig kompetanse kunne innhentes til intervju. Mulig du ikke hadde riktig sosial kompetanse da? At du ikke fremstod som å ha riktig personlighetstype for jobben, men det kunne de utdypet bedre spør du meg.

Man kan ha kompetanse som ikke er synlig på CV.

Jeg vet om en sensor i Statens Vegvesen som ble ansatt fordi han drev med en eller annen kampsport. Det er visst ønsket kompetanse der.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Referanser kan egentlig være som terrorister - de ødelegger ens økonomiske liv - altså jobb eller karriere og i ytterste konsekvens som følge av dette, livet til arb.søkeren. Det er som oftest ikke gøy å være først arb.ledig, så fattig etterhvert. Har aldri likt at man er så avhengig av referanser. Bare tanken på å være helt prisgitt en annen og at ord veier så mye fremfor fakta man har "på bordet", papirer, osv. Så jeg mistenker at det var referansen(e) din(e) som ødela for deg. Da vet jeg iallfall at jeg hadde vært veldig sint, så det hadde blitt rabalder.

Anonymkode: 8ee4a...3d8

• Liker 4
Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da dikter du opp en jobb, får noen med skuespillertalent til å ringe og sjekke referansene dine og se hva som faktisk blir sagt og om det er en referanse du vil bruke fremover. 

Endret av LukeDanes
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke, men jeg lurer også. Ble også innkalt til et intervju hvor det ble repetert i det uendelige all kompetanse og erfaring jeg ikke hadde. Lurer på hvorfor hun innkalte meg da. 

Anonymkode: 9315b...b0c

Samme her! «Du har ikke erfaring altså, så dette må vi ta med i vurderingen»

Anonymkode: 0c7ea...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...