Gå til innhold

Kan jeg bruke bankkort til t-bane billett i london

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Noen som nylig har vært i London og kan fortelle meg litt om t-bane systemet der nede? Har lest litt på nettet, og det virker ut som at man kan bruke bankkort for å kjøpe billett på selve maskinen?

Anonymkode: 149f5...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan bruke bankkort av ny type. 

Skrevet

Ja. Man «kan» det. Jeg opplevde det derimot som stressende da det ikke alltid funket. Da måtte jeg over til et annet kort og man mister grensene for dagen osv. Til slutt brukte jeg oystercard som jeg hadde fra før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det i vår og var aldri noe problem :)

Anonymkode: 5116f...673

Skrevet

Ja, det går helt fint. Selv foretrekker jeg å fylle på oystercardet og bruke det for å ikke legge igjen kortinformasjon over alt, men mulig jeg er hysterisk😅

• Liker 1
Gjest kira87
Skrevet
20 minutter siden, DavinaWin skrev:

Ja, det går helt fint. Selv foretrekker jeg å fylle på oystercardet og bruke det for å ikke legge igjen kortinformasjon over alt, men mulig jeg er hysterisk😅

Du legger igjen mye info når du fyller på oystercardet. Opplevde å bli utsatt for skimming da jeg skulle fylle det på en gang. Er tryggere når man ikke må legge igjen pin-koden. 

Skrevet
6 timer siden, kira87 skrev:

Du legger igjen mye info når du fyller på oystercardet. Opplevde å bli utsatt for skimming da jeg skulle fylle det på en gang. Er tryggere når man ikke må legge igjen pin-koden. 

Jo, det er sant, men nå fyller en jo på Oystercardet mye sjeldnere enn man legger kortet på billettleser(i mangel av bedre ord), så jeg vil nok mene det fortsatt er tryggere på "gamlemåten"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...