Gå til innhold

Hvor ofte besøker du foreldrene dine?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bertine(ikke inl.)

Hei!

Jeg bare lurte litt på dette.

Jeg er 22 år, gift og bor ca 1 1/2 time fra hjemmbygda der foreldrene og småsøskene mine bor. Før reiste jeg hjem ca annen hver helg. Nå er det blitt sjeldnere, spesielt etter nyttår. Har liksom merket at det å være hjemme en helg kan være litt frustrernde. Jeg er jo mer selvstendig nå og har mitt eget liv i byen jeg bor i med mannen min. Men på den andre siden er jeg jo kjempe glad i foreldrene mine og småsøksene mine på 7 og 10 år. De syns jo det er kjempe stas når jeg og mannen min kommer på besøk. Nå ringte nettop lillebroren min og lurte på når jeg kommer hjem på besøk, det var jo nesten 2mnd siden sist jeg var hjemme...

Jeg fikk sååå dårlig samvittighet!! Er jo så glad i dem, men akkurat i det siste har det vært travelt for meg; begynt i ny praksis, oppgaver osv...

Nå har jeg 10 lesedager før den store avsluttende examen i sykepleie og jeg trenger å lese...

Samtidig er økonomien stram og det koster endel for oss to å reise hjem..

Hvordan skal jeg gjøre dette? Bør jeg reise hjem oftere?

Hvor ofte er dere som bor litt fra familien hjemme på besøk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Jeg synes å reise hjem annenhver helg hørtes veldig travelt ut. I hvert fall om dere blir der hele helgen (det er jo tross alt et stykke, så jeg tar utgangspunkt i det).

Kan ikke søsknene dine besøke dere da?

Jeg bor ca. en dagsreise fra mine foreldre, og det går fort tre-fire måneder mellom hvert besøk. Ringer ofte da, flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen biologisk famile lenger,men ser på fosterfamilien min som min familie og mitt hjem.Det er ca 2 timer kjøring med bil.Er der egentlig veldig sjelden,nå etter at veslemor ble født.Men 6-7 ganger i året.Ringer oftere da,

Til svigerforeldre er vi nesten hver dag...tar 10 min å kjøre...

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

hmmm, ja annen hver helg er for travelt..men jeg vet liksom ikke hvor lenge det kan gå mellom hver gang..

Klart, hadde jeg hatt bil hadde jeg jo reist hjem litt oftere enn jeg gjør nå, men med buss blir det mer stress og da blir det sjeldnere. Det som er det største problemet er at jeg får så dårlig samvittighet ovenfor småsøskene mine.. Får ringe dem imorgen og snakke litt.. De kan jo også komme på besøk her, men de er jo ganske opptatt hjemme og så med fotball osv. Pluss at de kjeder seg litt uten vennene sine her.. Men etter examen skal jeg nok ha det ut her en tur.. Finere vær så vi kan være ute.. Er så glad i de smårollingene :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er student og det tar 10 timer å kjøre for å besøke mine foreldre. så jeg er hjemme ca 4 ganger ganger i året, og da blir jeg gjerne en stund. kunne ønske jeg kunne besøke de oftere men økonomien og tiden strekker ikke til. kommer til å flytte nærmere de når jeg er ferdig utdannet regner jeg med, synes 10 timer med bil blir litt for lang avstand i det lange løp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreldrene mine en halvtimes busstur unna, så jeg ser dem rimelig ofte. Ikke alltid jeg drar dit da, men at vi gjør andre ting sammen også. Så jeg ser dem vel ca et par ganger i måneden minst, ofte mer. Nå bor jeg alene da, og da blir det liksom ekstra viktig for meg å ha dem i livet mitt. Hadde jeg hatt egen familie og bodd lengre unna, ville det sikkert stilt seg litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg besøker foreldrene min en gang i året, de besøker meg to ganger i året. Jeg bor i USA og de bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, ja det er vanskelig det der. Før hadde jeg foreldrene mine 10 minutter unna, men så flyttet de 1 times kjøretur ifra oss akkurat når jeg fikk mitt første barn. Før kunne vi stikke innom dem annenhver dag, om ikke annet så bare for et kvarters skravling. Nå er det masse planlegging, med 2 barn som selvfølgelig sovner underveis osv. osv.

Jeg sliter litt med det samme spørsmålet. Hvis det går 2-3 uker så lurer de på hvor det blir av oss! Vi har jo venner vi har lyst til å treffe også, da.

Jeg syns selv at man skal tenke kvalitet og ikke kvantitet når det gjelder besøk. Men det er ikke så lett.

Tenk så lett det hadde vært om de fortsatt bodde her...

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er samboer, student, 26 år og bor 140 mil fra hjembyen min, og er hjemme kun en gang i året, til jul. Men foreldrene mine reiser veldig mye og er her i Oslo både titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Hei!

Jeg fikk sååå dårlig samvittighet!! Er jo så glad i dem, men akkurat i det siste har det vært travelt for meg; begynt i ny praksis, oppgaver osv...

Nå har jeg 10 lesedager før den store avsluttende examen i sykepleie og jeg trenger å lese...

Samtidig er økonomien stram og det koster endel for oss to å reise hjem..

Hvordan skal jeg gjøre dette? Bør jeg reise hjem oftere?

Hvor ofte er dere som bor litt fra familien hjemme på besøk??

Jeg hadde bare sagt at akkurat nå skjer det så mye at jeg ikke har anledning til å komme. Studerer selv og jeg ser at det er ikke mye tid jeg har til de rundt meg. Og iallfall ikke nå som det nærmer seg eksamen. Det har nok foreldrene dine forståelse for.

Det er jo hyggelig at du er savnet :-)

Besøk de når du har lyst og anledning.

Jeg har en venninne som besøker moren sin en gang i måneden og hun mener at det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke få dårlig samvittighet om du er lite hjemme nå! Eksamenstiden er viktig, og en forklaring på det er vel egentlig unødvendig?

Småsøsknene dine skjønner det sikkert halvveis, men med barns øyne vil de vel alltid spørre om du kan komme, likevel. Men du knuser ikke barndommen deres vel, om du ser dem sjeldnere akkurat nå? Vær glad for at du har så god familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Det tar tre timer med tog for meg, evt. 5-6 med buss. Etter at jeg flyttet (i Juli/August) har jeg vært hjemme to ganger; en helg i fjor høst og til jul. Til gjengjeld har min mor kommet ned hit i Januar, og kommer igjen i månedsskiftet Juni/Juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 50 mil mellom meg og mine foreldre. Sist jeg var "hjemme" var jula 2003. De er her oftere. Nå reiser vi dit og feirer 17. mai i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Jeg ser moren min minimum 2 ganger i uka. Det tar meg 20 min. med bil. Tidligere var jeg der kanskje et par ganger i måneden, men nå sitter hun hjemme etter et lårhalsbrudd og kan ikke gå. Hjemmesykepleien er innom 4 ganger om dagen, men det er mye de ikke gjør. Derfor besøker jeg henne så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor 8-9 timer fra mine foreldre. Sist jeg var hjemme var til jul. Normalt er jeg hjemme til jul, påske, og om sommeren. Har verken tid eller råd til noe mere, de er her en fem seks ganger pr. år. mest min lille bror som har skole ferier og slike tilng.

Men jeg snakker med dem, mest min mor hver dag!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma bor 20 minuters gångväg härifrån - hon är barnvakt vissa kvällar när jag måste jobba fram tills dess mannen slutar. Hon är också ensam (både singel och arbetslös) och i behov av kontakt så vi träffar henne minst en gång i veckan.

Min far bor 50 mil bort, han ser vi några gånger om året. tre-fyra kanske. Jag besöker honom vart annat år kanske?

Mannens föräldrar bor i Norge - 100 mil från Stockholm.

Vi besöker dem varje sommar och vi ses en gång till under året. Till jul eller påsk.

Jag skulle vilja träffa dem oftare men det är lite för långt och krångligt att resa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...