AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Noen som har tatt dette studiet?! Jeg skal omskolere meg i en alder av 42 år og må tenke meg nøye om før jeg hopper på ett studium, så håper noen kan bidra med noen erfaringer. Håper noen kan svare meg på følgende: 1. Hvordan opplevde dere jobbmulighetene etter endt studium? Ser at dette er ett studie som kun Høyskolen i Østfold tilbyr, kan jo være både positivt å negativt. 2. Hva jobber dere med i dag? 3. Hvordan oppleve dere jobben/arbeidsoppgavene (er det mer stressende en givende og hvorfor evt)? 4. Hvordan syntes du forholdet mellom den administrative biten av jobben og den direkte kontakten du har med «klienter/brukere» er?! Anonymkode: 81d69...507
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Skulle jo stå arbeids- og velferdsfag, selvfølgelig😅 Anonymkode: 81d69...507
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Jeg ville tatt det studiet. Det er en studieretning få har hørt om og er veldig generelt. Du konkurrerer mot sosialt arbeid(sosionom) og selv de sliter i dagens jobbmarked fordi det for tiden utdannes for mange sosionomer. Men det er klart at du sikkert kan få en stilling på NAV hvis du får gode akademisk resultater og er arbeidssøkende i et stort arbeidsmarked. Har du vurdert vernepleie? Anonymkode: 3ebc1...4b7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Jeg ville ikke tatt, skulle det selvfølgelig stå... Anonymkode: 3ebc1...4b7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 https://www.hiof.no/studier/programmer/avf-bachelorstudium-i-arbeids-og-velferdsfag/jobb-studier/ Anonymkode: fada1...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt det studiet. Det er en studieretning få har hørt om og er veldig generelt. Du konkurrerer mot sosialt arbeid(sosionom) og selv de sliter i dagens jobbmarked fordi det for tiden utdannes for mange sosionomer. Men det er klart at du sikkert kan få en stilling på NAV hvis du får gode akademisk resultater og er arbeidssøkende i et stort arbeidsmarked. Har du vurdert vernepleie? Anonymkode: 3ebc1...4b7 Ja, har så vidt sett på det, men usikker på om det er helt det jeg er ute etter-ønsker en jobb hvor jeg både kan jobbe en del administrativt og med mennesker -ikke så mye miljøarbeid. Anonymkode: 81d69...507
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, har så vidt sett på det, men usikker på om det er helt det jeg er ute etter-ønsker en jobb hvor jeg både kan jobbe en del administrativt og med mennesker -ikke så mye miljøarbeid. Anonymkode: 81d69...507 Da tror jeg du heller bør velge noe som økonomi og administrasjon eller lignende, dette studiet ser ut til å spesialisere seg mot arbeid og inkludering = du arbeider primært med mennesker. Enten i NAV eller i arbeidstiltak på oppdrag for NAV. Ser for meg at mennesker med en slik bachelor gjerne jobber som jobbspesialist/konsulent/veileder/karriereveilederiarbeids og inkluderingsbransjen. Jeg jobber selv med dette, og bygges i stor grad på relasjonsarbeid. Anonymkode: fada1...ee5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tror jeg du heller bør velge noe som økonomi og administrasjon eller lignende, dette studiet ser ut til å spesialisere seg mot arbeid og inkludering = du arbeider primært med mennesker. Enten i NAV eller i arbeidstiltak på oppdrag for NAV. Ser for meg at mennesker med en slik bachelor gjerne jobber som jobbspesialist/konsulent/veileder/karriereveilederiarbeids og inkluderingsbransjen. Jeg jobber selv med dette, og bygges i stor grad på relasjonsarbeid. Anonymkode: fada1...ee5 Min bakgrunn er administrasjon og økonomi -så ønsker meg litt bort fra rent administrativt arbeid. Ts Anonymkode: 81d69...507
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har tatt dette studiet?! Jeg skal omskolere meg i en alder av 42 år og må tenke meg nøye om før jeg hopper på ett studium, så håper noen kan bidra med noen erfaringer. Håper noen kan svare meg på følgende: 1. Hvordan opplevde dere jobbmulighetene etter endt studium? Ser at dette er ett studie som kun Høyskolen i Østfold tilbyr, kan jo være både positivt å negativt. 2. Hva jobber dere med i dag? 3. Hvordan oppleve dere jobben/arbeidsoppgavene (er det mer stressende en givende og hvorfor evt)? 4. Hvordan syntes du forholdet mellom den administrative biten av jobben og den direkte kontakten du har med «klienter/brukere» er?! Anonymkode: 81d69...507 Det er et "greit nok" fag men med mindre du vil jobbe i nav ville nok vurdert sosionom fordi det yrket gir deg mange flere valgmuligheter Anonymkode: 218e8...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Jeg ville valgt noe annet. Føler man enten jobber i NAV eller i en tiltaksbedrift. Føler at man ikke har så mange valg når nan er ferdig utdannet. Ser at de reklamerer for en jobb innen HR og ledelse. Men har ikke hørt om noen velferdsvitere som har fått jobb innen de bransjene. Anonymkode: 66d9e...544
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #11 Skrevet 14. juni 2019 Om du allerede har en økad grad ville jeg nok heller tatt noen ekstra ledelsfag, HR eller lignende. En til bachelor virker litt overflødig. Anonymkode: e1189...2b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå