AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Naboene mine er en relativt høylytt familie. Ikke etnisk norske. Interessant å se hvor ulik kultur vi har når det kommer til barneoppdragelse. I Norge er vi pedagogiske i oppdragelsen, det kan vi trygt si at de ikke er. Plutselig kom guttungen løpende ut med en sko susende etter 😅 Flere som har interessante naboer når det kommer til barneoppdragelse? Anonymkode: bd06d...d29 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Å kjære Hva prøver du å si? Anonymkode: 4245d...3ea 11
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å kjære Hva prøver du å si? Anonymkode: 4245d...3ea At det er interessant å observere forskjeller i barneoppdragelse, uten at jeg klarer å bestemme meg for hvem som oppdrar mest riktig. Anonymkode: bd06d...d29 8
NewInTown Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Å si at nordmenn flest er "pedagogiske" i sin oppdragerstil er vel ikke akkurat en særlig dekkende påstand. Og merkelig innlegg forresten, hvor vil du hen med dette? 30
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 Hvordan vet du at det ikke var et søsken som kastet skoen?? Anonymkode: e5a2b...e47 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Jeg har kommet på besøk til min søster som er veldig etnisk norsk og sett både sko og hårbørster fly forbi inne. Hun har dog tre døtre mellom 10 og 14, og alle er like fulle av temperament som mor si 😂 (Og det går hardt ut over inventar til tider, men ikke fysisk skade annet enn hørselsskader på tante pga høyfrekvente skrik). Anonymkode: 565cc...890 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det ikke var et søsken som kastet skoen?? Anonymkode: e5a2b...e47 Det var moren. Jeg hørte kjeftingen som fulgte på Anonymkode: bd06d...d29
mellomtomater67 Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 okei, hva er poenget med denne tråden? 6
AndreasBR Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: etnisk norsk 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: etnisk norske Dere vet vel at norsk og etnisk norsk betyr det samme? Man kan ikke være "ikke-etnisk norsk", det ville vært en motsigelse.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, mellomtomater67 skrev: okei, hva er poenget med denne tråden? Må alle tråder ha et dypere poeng? Anonymkode: bd06d...d29 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Dere vet vel at norsk og etnisk norsk betyr det samme? Man kan ikke være "ikke-etnisk norsk", det ville vært en motsigelse.. Hva med norsk statsborger av utenlandsk opprinnelse? Anonymkode: bd06d...d29 6
AndreasBR Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med norsk statsborger av utenlandsk opprinnelse? Anonymkode: bd06d...d29 De er norske statsborgere. Ikke norske. Norsk er en etnisitet, man er født norsk.. Eller påstår du kanskje jeg blir japaner om jeg får japansk statsborgerskap ?? Men, ikke la oss gå alt for OT nå.. 11
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var moren. Jeg hørte kjeftingen som fulgte på Anonymkode: bd06d...d29 Da så. Hva med å ringe på døra og høflig anbefale COS-kurs. Veldig mange kommuner og helsestasjoner tilbyr dette. Anonymkode: e5a2b...e47 4
duplexx Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboene mine er en relativt høylytt familie. Ikke etnisk norske. Interessant å se hvor ulik kultur vi har når det kommer til barneoppdragelse. I Norge er vi pedagogiske i oppdragelsen, det kan vi trygt si at de ikke er. Plutselig kom guttungen løpende ut med en sko susende etter 😅 Flere som har interessante naboer når det kommer til barneoppdragelse? Anonymkode: bd06d...d29 Jeg har én unge som er noen år, hun pælmer en bok i trynet på søskenet sitt for så å komme til oss for å si at hun har fått juling. Er ikke bare "utlendinger" som har sprø unger. 22
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 12 minutter siden, AndreasBR skrev: Dere vet vel at norsk og etnisk norsk betyr det samme? Man kan ikke være "ikke-etnisk norsk", det ville vært en motsigelse.. Tja. Jeg har en venninne som er født og oppvokst i Italia, men har etter tjue år i Norge fått norsk statsborgerskap (for lenge siden) og kaller seg norsk. Jeg har gått på skole med en jente adoptert fra Colombia som kalte seg norsk. Med rette. Om du får japansk statsborgerskap, så blir du selvsagt japansk. Å trekke pusten for å si "norsk statsborger med italiensk opprinnelse" blir som å si at man kaller en penis for "mannlig genetalia". Det er ikke feil, men helt unødvendig å være så pompøs. Har man norsk pass og statsborgerskap så er man norsk. Uansett om bestemor er brun, gul, snakker kvensk, russisk, portugisisk eller Gudbrandsdøl. Å kverulere på dette gjør bare at du virker som en høyreekstremist med lite skolegang og korte sosiale antenner. Anonymkode: 565cc...890 25
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 Mannen min pleide å få sandaler etter seg, for så å få beskjed om å hente dem og gi tilbake til mora 😂😂 Anonymkode: 2ed6c...b3f 6
Blue Berry Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 Dette er svært vanlig i mange kulturer, og jeg må si at det er bedre enn å bli slått 😄 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #18 Skrevet 8. juni 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da så. Hva med å ringe på døra og høflig anbefale COS-kurs. Veldig mange kommuner og helsestasjoner tilbyr dette. Anonymkode: e5a2b...e47 Hvorfor? Anonymkode: 4bb2b...7a0 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #19 Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 4bb2b...7a0 Fordi denne mora trenger veiledning. Og COS er noe alle foreldre har god nytte av. Dette sa en klok barnevernspedagog til meg. Anonymkode: e5a2b...e47 3
Honey Dew Skrevet 8. juni 2019 #20 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var moren. Jeg hørte kjeftingen som fulgte på Anonymkode: bd06d...d29 Kan det ikke være at moren kjeftet på barnet som kastet skoen? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå