Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å gi opp en venninne av meg. Hun har vært på slankeren av og på i 10 år. Nå er det noe som heter eggefaste. Hun skal bare spise egg og fett i 1 uke for å kickstarte overgang til ekstrem lavkarbo og ketose. Hun er rågod på å gå 100% inn for ting og det er ikke tvil om at hun kommer til å greie det, men jeg er bekymret for kolestrolet hennes! Og er det egentlig noen forskjell på eggefaste og ekstrem lavkarbo, bortsett fra fettmengden? Det er en rekke matvarer hun ikke tåler så hun spiser bortimot lavkarbo til vanlig, bortsett fra en del utskeielser selvfølgelig. (Derav overvekten) Har lyst til å stille opp og heie på henne, men jeg greier ikke det hvis jeg dietten er så usunn som den høres ut som.

Anonymkode: 32681...f9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 
Skal møte henne senere og skulle ønske jeg kunne bestemme meg innen det:( 

Skrevet

Hva har dietten hennes med vennskapet deres å gjøre? Må du bry deg med hva hun spiser?

Gjest WhisperingWind
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Hva har dietten hennes med vennskapet deres å gjøre? Må du bry deg med hva hun spiser?

Samme lurer jeg på. Bare la henne spise hva hun vil. Dere må da ha andre ting å snakke om enn mat?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har formulert meg dårlig, jeg dropper henne selvsagt ikke! Når jeg mener støtte henne så er det at jeg serverer mat/snacks som ikke ødelegger for henne mot og ikke serverer noe i det hele tatt. Ha nok egg i huset ikke minst. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som er sunt med det der, alle studier viser at det er galskap.

Anonymkode: 2ae16...43d

Gjest WhisperingWind
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har formulert meg dårlig, jeg dropper henne selvsagt ikke! Når jeg mener støtte henne så er det at jeg serverer mat/snacks som ikke ødelegger for henne mot og ikke serverer noe i det hele tatt. Ha nok egg i huset ikke minst. :)

Dietten er idiotisk, men har hun bestemt seg er det ikke noe du kan gjøre fra eller til. Server omelett.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å gi opp en venninne av meg. Hun har vært på slankeren av og på i 10 år. Nå er det noe som heter eggefaste. Hun skal bare spise egg og fett i 1 uke for å kickstarte overgang til ekstrem lavkarbo og ketose. Hun er rågod på å gå 100% inn for ting og det er ikke tvil om at hun kommer til å greie det, men jeg er bekymret for kolestrolet hennes! Og er det egentlig noen forskjell på eggefaste og ekstrem lavkarbo, bortsett fra fettmengden? Det er en rekke matvarer hun ikke tåler så hun spiser bortimot lavkarbo til vanlig, bortsett fra en del utskeielser selvfølgelig. (Derav overvekten) Har lyst til å stille opp og heie på henne, men jeg greier ikke det hvis jeg dietten er så usunn som den høres ut som.

Du har en utrolig vennlig og overbærende venninne. Huner virkelig glad i deg siden hun holder ut med deg når du blander deg langt, langt inn i hennes valg og hennes helse.

Jeg hadde klikket om jeg hadde vært venninnen din.

Anonymkode: e62ad...3a7

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en utrolig vennlig og overbærende venninne. Huner virkelig glad i deg siden hun holder ut med deg når du blander deg langt, langt inn i hennes valg og hennes helse.

Jeg hadde klikket om jeg hadde vært venninnen din.

Anonymkode: e62ad...3a7

😂 Du tar jo helt av! 

Når ble det å bekymre seg det samme som å blande seg langt inn i hennes valg? (Retorisk spørsmål) Høyt kolestrol kan føre til hjerteproblemer, og det unner jeg ikke venninnen min. Blant dem jeg kjenner så er det vanlig å søke støtte når man gjennomfører og opplever nye ting. Jeg kommer forsiktig til å foreslå at hun heller kjører ekstrem lavkarbo, men hvis hun heller vil klage over at hun blir lei av egg så skal hun absolutt få lov til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...