Gå til innhold

Klamydia av samme drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, i går var jeg på byen, da jeg kom hjem drakk jeg av melkekartongen. Nå lager jeg middag og tømte av samme melkekartongen i maten. MEN så kom jeg akkurat på at det var den melken jeg drakk av i går! Og jeg har klamydia (går på antibiotika). Hvor stor er risikoen for å smitte familien med klamma nå? Kan klamydia ha kommet i melkekartongen? Kan klamydia smitte gjennom munn? Eller bare sex? Maten varmes/kokes

Anonymkode: ba36a...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg føler selv at risikoen er lav, men lurer på om noen vet det sikkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du har ikke smittet noen.

Anonymkode: 78a96...7d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om dette er troll, men.... Woooow

Nei, klamydia smitter ikke slik. Kun slimhinne mot slimhinne

Anonymkode: bbbca...9b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er troll, men.... Woooow

Nei, klamydia smitter ikke slik. Kun slimhinne mot slimhinne

Anonymkode: bbbca...9b4

Nei det er ikke troll.. 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, du har ikke smittet noen.

Anonymkode: 78a96...7d2

Bra. Da er alt i orden. Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenkte at hvis man suger en med klamydia så kan man få det i munnen, derfor tenkte jeg det samme kan gjelde hvis man feks drikker eller spiser av det samme som en som har smitten. Akkurat som man ikke skal drikke av samme kopp om man er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utro kjærester sier alltid de får klamydia i basseng😂

Anonymkode: 419d5...b98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, i går var jeg på byen, da jeg kom hjem drakk jeg av melkekartongen. Nå lager jeg middag og tømte av samme melkekartongen i maten. MEN så kom jeg akkurat på at det var den melken jeg drakk av i går! Og jeg har klamydia (går på antibiotika). Hvor stor er risikoen for å smitte familien med klamma nå? Kan klamydia ha kommet i melkekartongen? Kan klamydia smitte gjennom munn? Eller bare sex? Maten varmes/kokes

Risikoen er absolutt tilstede. Uansett, man drikker ikke av fellesskapets melkekartonger eller andres drikkeflasker enten man er frisk eller syk. 

Anonymkode: f3965...019

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Risikoen er absolutt tilstede. Uansett, man drikker ikke av fellesskapets melkekartonger eller andres drikkeflasker enten man er frisk eller syk. 

Hvordan mener du at klamydiabakterien overlever i melk? Du må jo ha en formening om det siden du mener det er en risiko for smitte her.

Etter alt jeg har lært om mikrober så er klamydiabakterien er ikke en slik bakterie som overlever i et sånt miljø og det smitter ikke gjennom å dele drikke. Eller kanskje du har noe nyere forskning som antyder at klamydia smitter på andre måter enn ved samleie som du vil dele? 

Anonymkode: 2f3a2...471

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du at klamydiabakterien overlever i melk? Du må jo ha en formening om det siden du mener det er en risiko for smitte her.

Etter alt jeg har lært om mikrober så er klamydiabakterien er ikke en slik bakterie som overlever i et sånt miljø og det smitter ikke gjennom å dele drikke. Eller kanskje du har noe nyere forskning som antyder at klamydia smitter på andre måter enn ved samleie som du vil dele? 

Korker på melkekartonger, drikkeflasker og annet man drikker av er rene bakteriebombene. I laget mellom kork og kartong/flaske er der passe fukt og særdeles gode vekstforhold for uønskede bakterier. Det er vel kjent og opplyst og teste av blant annet tv2 hjelper deg/matkontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker ikke her om Clamydia genitales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korker på melkekartonger, drikkeflasker og annet man drikker av er rene bakteriebombene. I laget mellom kork og kartong/flaske er der passe fukt og særdeles gode vekstforhold for uønskede bakterier. Det er vel kjent og opplyst og teste av blant annet tv2 hjelper deg/matkontrollen. 

Nei, det er ikke kjent at kjønnssykdommen klamydia smitter gjennom å drikke fra samme flaske, så her må du vise kilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker ikke her om Clamydia genitales. 

Det er akkurat det vi snakker om, det er det tråden handler om. Så da må du vise kilder på at det kan smitte ved å dele flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...