AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Del Skrevet 8. juni 2019 Hei, i går var jeg på byen, da jeg kom hjem drakk jeg av melkekartongen. Nå lager jeg middag og tømte av samme melkekartongen i maten. MEN så kom jeg akkurat på at det var den melken jeg drakk av i går! Og jeg har klamydia (går på antibiotika). Hvor stor er risikoen for å smitte familien med klamma nå? Kan klamydia ha kommet i melkekartongen? Kan klamydia smitte gjennom munn? Eller bare sex? Maten varmes/kokes Anonymkode: ba36a...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Del Skrevet 8. juni 2019 Jeg føler selv at risikoen er lav, men lurer på om noen vet det sikkert Anonymkode: ba36a...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Del Skrevet 8. juni 2019 Nei, du har ikke smittet noen. Anonymkode: 78a96...7d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Del Skrevet 8. juni 2019 Herregud..... 😂 Anonymkode: b1671...e6e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Del Skrevet 8. juni 2019 Vet ikke om dette er troll, men.... Woooow Nei, klamydia smitter ikke slik. Kun slimhinne mot slimhinne Anonymkode: bbbca...9b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Del Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om dette er troll, men.... Woooow Nei, klamydia smitter ikke slik. Kun slimhinne mot slimhinne Anonymkode: bbbca...9b4 Nei det er ikke troll.. Takk for svar. Anonymkode: ba36a...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Del Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har ikke smittet noen. Anonymkode: 78a96...7d2 Bra. Da er alt i orden. Takk Anonymkode: ba36a...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Del Skrevet 8. juni 2019 Jeg tenkte at hvis man suger en med klamydia så kan man få det i munnen, derfor tenkte jeg det samme kan gjelde hvis man feks drikker eller spiser av det samme som en som har smitten. Akkurat som man ikke skal drikke av samme kopp om man er syk. Anonymkode: ba36a...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Del Skrevet 8. juni 2019 Utro kjærester sier alltid de får klamydia i basseng😂 Anonymkode: 419d5...b98 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Del Skrevet 8. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, i går var jeg på byen, da jeg kom hjem drakk jeg av melkekartongen. Nå lager jeg middag og tømte av samme melkekartongen i maten. MEN så kom jeg akkurat på at det var den melken jeg drakk av i går! Og jeg har klamydia (går på antibiotika). Hvor stor er risikoen for å smitte familien med klamma nå? Kan klamydia ha kommet i melkekartongen? Kan klamydia smitte gjennom munn? Eller bare sex? Maten varmes/kokes Anonymkode: ba36a...b60 Risikoen er absolutt tilstede. Uansett, man drikker ikke av fellesskapets melkekartonger eller andres drikkeflasker enten man er frisk eller syk. Anonymkode: f3965...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Del Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Risikoen er absolutt tilstede. Uansett, man drikker ikke av fellesskapets melkekartonger eller andres drikkeflasker enten man er frisk eller syk. Anonymkode: f3965...019 Hvordan mener du at klamydiabakterien overlever i melk? Du må jo ha en formening om det siden du mener det er en risiko for smitte her. Etter alt jeg har lært om mikrober så er klamydiabakterien er ikke en slik bakterie som overlever i et sånt miljø og det smitter ikke gjennom å dele drikke. Eller kanskje du har noe nyere forskning som antyder at klamydia smitter på andre måter enn ved samleie som du vil dele? Anonymkode: 2f3a2...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Del Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at klamydiabakterien overlever i melk? Du må jo ha en formening om det siden du mener det er en risiko for smitte her. Etter alt jeg har lært om mikrober så er klamydiabakterien er ikke en slik bakterie som overlever i et sånt miljø og det smitter ikke gjennom å dele drikke. Eller kanskje du har noe nyere forskning som antyder at klamydia smitter på andre måter enn ved samleie som du vil dele? Anonymkode: 2f3a2...471 Korker på melkekartonger, drikkeflasker og annet man drikker av er rene bakteriebombene. I laget mellom kork og kartong/flaske er der passe fukt og særdeles gode vekstforhold for uønskede bakterier. Det er vel kjent og opplyst og teste av blant annet tv2 hjelper deg/matkontrollen. Anonymkode: f3965...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Del Skrevet 8. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at klamydiabakterien overlever i melk? Du må jo ha en formening om det siden du mener det er en risiko for smitte her. Etter alt jeg har lært om mikrober så er klamydiabakterien er ikke en slik bakterie som overlever i et sånt miljø og det smitter ikke gjennom å dele drikke. Eller kanskje du har noe nyere forskning som antyder at klamydia smitter på andre måter enn ved samleie som du vil dele? Anonymkode: 2f3a2...471 Vi snakker ikke her om Clamydia genitales. Anonymkode: f3965...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Del Skrevet 9. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Korker på melkekartonger, drikkeflasker og annet man drikker av er rene bakteriebombene. I laget mellom kork og kartong/flaske er der passe fukt og særdeles gode vekstforhold for uønskede bakterier. Det er vel kjent og opplyst og teste av blant annet tv2 hjelper deg/matkontrollen. Anonymkode: f3965...019 Nei, det er ikke kjent at kjønnssykdommen klamydia smitter gjennom å drikke fra samme flaske, så her må du vise kilder. Anonymkode: 2f3a2...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #15 Del Skrevet 9. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi snakker ikke her om Clamydia genitales. Anonymkode: f3965...019 Det er akkurat det vi snakker om, det er det tråden handler om. Så da må du vise kilder på at det kan smitte ved å dele flaske Anonymkode: 2f3a2...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. juni 2019 #16 Del Skrevet 9. juni 2019 Iflg denne artikkelen på Forskning.no overlever ikke klamydiabakterien utenfor kroppens miljø. Så nei, det smitter ikke via en melkekartong-tut. Ellers flere som har fått svar på samme spørsmål: https://www.ung.no/oss/sex/200604.html https://www.ung.no/oss/sex/263427.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå