applestories Skrevet 9. juni 2019 #21 Skrevet 9. juni 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper du så billige linser? Litt over tusen kr i året er jo råbillig! Mine linser koster 1500kr for 3mnd (dagslinser) Anonymkode: e9ae6...844 Jeg bestilte nettopp månedslinser fra Lensit.no - Air Optics Aqua. 530,- for seks måneder. Sammenligner alltid Lensit, Lensway og Shopping4Net, denne gang kom Lensit best ut. Dagslinser er selvsagt mye dyrere - 1620,- for seks måneder om man bestiller 90-pakninger. Ville kjøpt for en måned om jeg skulle på badeferie, det ville kommet på 318,-. Vet av erfaring at det blir dyrere å miste en månedslinse i bassenget hver dag 🙈 Endret 9. juni 2019 av applestories
Jegerikkeminskyld Skrevet 9. juni 2019 #22 Skrevet 9. juni 2019 3 timer siden, Chelsea skrev: Jeg lurer litt på om noen kan fortelle meg når de tar laseroperasjon og når de skifter selve linsa inne i øyet? Jeg har minus 5 på begge og bruker linser men er 45 + så begynner også å få litt alderslangsynthet også. Ikke så mye at jeg må bruke lesebriller nå men det kommer.... Tror derfor at jeg sa heller må bytte selve linsa inne i øynene, eller hvordan de gjør det? Ser stadig vekk reklame på insta og face for øyeoperasjoner men føler det er vanskelig ut fra disse å se hva som jeg kan vurdere og også kostnaden ved det. Er veldig lei å ha linser etter å ha hatt det i 30 år, spesielt hvis jeg etter hvert må ha lesebriller også, som jeg nok ikke kommer utenom. Lese på senga blir noe herk. Håper noen har lik erfaring som meg og kan dele 😊 Jeg har sjekket dette selv, i slike tilfeller må man bytte linse ja. Jeg har selv hatt laseroperasjon, både prk og Lasik. Selv om jeg innimellom har tørre øyne (var verst de første tre-fire åra) har jeg aldri angret. Ville gjort det igjen selv om jeg visste om de få små bivirkningene jeg har hatt. Litt dårligere mørkesyn er en av dem. Det var et helt annet liv å bli kvitt briller/linser.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #23 Skrevet 9. juni 2019 Jeg vet ikke hvordan regnestykket blir for deg, men vær klar over at når du blir alderdomssynt, vil du trenge lesebriller i tillegg til linsene, om du ikke opererer. Du vil altså ha behov for synskorreksjon for nærsyntheten (briller eller linser) resten av livet. Lesebriller for alderdomssynet kommer oppå dette uansett (selv om vi som er svakt nærsynte gjerne kan klare å lese uten lesebriller - det er fordelen). Det er ikke slik at nærsyntheten forsvinner når man blir gammel. Jeg hadde nok valgt operasjon, om jeg ikke hadde gangsyn uten briller eller linser. Anonymkode: a747a...1c7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #24 Skrevet 9. juni 2019 4 timer siden, Jegerikkeminskyld skrev: Jeg har sjekket dette selv, i slike tilfeller må man bytte linse ja. Jeg har selv hatt laseroperasjon, både prk og Lasik. Selv om jeg innimellom har tørre øyne (var verst de første tre-fire åra) har jeg aldri angret. Ville gjort det igjen selv om jeg visste om de få små bivirkningene jeg har hatt. Litt dårligere mørkesyn er en av dem. Det var et helt annet liv å bli kvitt briller/linser. Hvilken styrke brukte du tidligere? Anonymkode: 7485c...350
Jegerikkeminskyld Skrevet 9. juni 2019 #25 Skrevet 9. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken styrke brukte du tidligere? Anonymkode: 7485c...350 -8 og -9, pluss hornhinneskevhet.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #26 Skrevet 9. juni 2019 Hva koster det egentlig å få skifte linsene i øyet? Anonymkode: b3b76...eb4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #27 Skrevet 9. juni 2019 Takk for svar alle sammen. Ser at det er flere bivirkninger (tørre øyne) som jeg ikke har lest meg nok på... vanskelig avgjørelse dette. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvordan regnestykket blir for deg, men vær klar over at når du blir alderdomssynt, vil du trenge lesebriller i tillegg til linsene, om du ikke opererer. Du vil altså ha behov for synskorreksjon for nærsyntheten (briller eller linser) resten av livet. Lesebriller for alderdomssynet kommer oppå dette uansett (selv om vi som er svakt nærsynte gjerne kan klare å lese uten lesebriller - det er fordelen). Det er ikke slik at nærsyntheten forsvinner når man blir gammel. Jeg hadde nok valgt operasjon, om jeg ikke hadde gangsyn uten briller eller linser. Anonymkode: a747a...1c7 Ja, dette synes jeg er skummelt! Da blir man omtrent blind på et tidspunkt i livet. I dag kan jeg i alle fall se noe hvis jeg stikker det rett opp i ansiktet 😕. Anonymkode: 202fe...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå