AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 For tiden leter jeg etter en leieboer for å bo sammen med meg i min leilighet. Når jeg tidligere har bodd i kollektiv var det ei som ofte fikk overnattingsbesøk av nye mennesker. Dersom jeg gikk ut av dusjen med et lite håndkle rundt meg kunne jeg møte en fremmed en i døra, noe jeg syntes var ubehagelig. I tillegg kjente jeg litt på en uro over å ikke vite hvem jeg delte tak med når jeg skulle sove. Derfor vurderer jeg å oppfordre min nye leieboer, eller som en slag husregel, at vi skal si i fra på forhånd dersom vi får overnattingsbesøk (bortsett fra en evt. kjæreste som ligger over oftere). Men er dette litt for kontrollerende? Tar jeg i fra dem friheten deres ved å forlange dette, bør jeg tåle usikkerheten med å ha ukjente folk i hus dersom jeg bor i kollektiv? Tenker på at det ikke er uvanlig å ha med et ONS hjem fra byen, osv... Kanskje dette er prisen å betale for mindre utgifter ved å bo i kollektiv? Hva mener dere? Blir glad for å høre alle synspunkt, egne erfaringer og meninger 😊 Anonymkode: aab92...b92
visp Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Det skulle bare mangle. Men litt slack må man jo ha om det skulle dukke opp noe uventet. 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Det er prisen du betaler for å bo i kollektiv ja. Du får låse døra di om natta eller betale mer for å bo alene. Anonymkode: 8cb89...dca 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 21 minutter siden, visp skrev: Det skulle bare mangle. Men litt slack må man jo ha om det skulle dukke opp noe uventet. men gå ut i felles arealet i bare et lite håndkle synes ikke jeg er ok, uavhengig om det er samme skjønn. TS Ta på deg klær, og ikke gå halv naken eller naken i leiligheten Anonymkode: e3bdd...927 11
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er prisen du betaler for å bo i kollektiv ja. Du får låse døra di om natta eller betale mer for å bo alene. Anonymkode: 8cb89...dca Litt enig her. Anonymkode: e3bdd...927 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Jeg synes det er en grei regel å si ifra dersom man får overnattingsbesøk når man bor i kollektiv. Jeg gjør i alle fall det til de jeg bor sammen med. Anonymkode: 8d9d8...8b0 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er en grei regel å si ifra dersom man får overnattingsbesøk når man bor i kollektiv. Jeg gjør i alle fall det til de jeg bor sammen med. Anonymkode: 8d9d8...8b0 Gikk du halv naken i leiligheten? Anonymkode: e3bdd...927
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gikk du halv naken i leiligheten? Anonymkode: e3bdd...927 Nei, selvsagt ikke. Men det er kanskje forskjell på om man deler bad og må komme seg fra badet til rommet. Jeg har bad på rommet, så slipper det. Anonymkode: 8d9d8...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, selvsagt ikke. Men det er kanskje forskjell på om man deler bad og må komme seg fra badet til rommet. Jeg har bad på rommet, så slipper det. Anonymkode: 8d9d8...8b0 Ts, gjør det, står hi kommer ut felles arealet med et lite håndkle. Anonymkode: e3bdd...927
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: men gå ut i felles arealet i bare et lite håndkle synes ikke jeg er ok, uavhengig om det er samme skjønn. TS Ta på deg klær, og ikke gå halv naken eller naken i leiligheten Anonymkode: e3bdd...927 Dette fordi badet var rett ved rommet mitt, og veldig lite sånn at klærne ble fuktige når jeg dusjet. Liker ikke å sprade halvnaken rundt i fellesarealene, nei. Har kjøpt meg større håndklær nå😊 TS Anonymkode: aab92...b92 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, gjør det, står hi kommer ut felles arealet med et lite håndkle. Anonymkode: e3bdd...927 Men hvorfor er det relevant? Jeg mener at man bør si ifra når man får overnattingsbesøk, uavhengig av om man går rundt naken eller fullt påkledd. Anonymkode: 8d9d8...8b0 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er det relevant? Jeg mener at man bør si ifra når man får overnattingsbesøk, uavhengig av om man går rundt naken eller fullt påkledd. Anonymkode: 8d9d8...8b0 Hvis ts kan gå naken i felles arealet uten å ta hensyn, så synes jeg ikke hun kan kreve at disse reglene for den andre. Anonymkode: e3bdd...927 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette fordi badet var rett ved rommet mitt, og veldig lite sånn at klærne ble fuktige når jeg dusjet. Liker ikke å sprade halvnaken rundt i fellesarealene, nei. Har kjøpt meg større håndklær nå😊 TS Anonymkode: aab92...b92 Jeg har det samme, null stress og kle på meg badet. selvom badet er lite. Det er null unskyldning, Anonymkode: e3bdd...927 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis ts kan gå naken i felles arealet uten å ta hensyn, så synes jeg ikke hun kan kreve at disse reglene for den andre. Anonymkode: e3bdd...927 Hvor skrev ts at hun går rundt naken? Anonymkode: 6da0f...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor skrev ts at hun går rundt naken? Anonymkode: 6da0f...8d2 Hun kan ikke kreve at andre skal ta hensyn til henne, men ikke den andre veien, hun for begynne å kle på seg på badet. Eller en stor badekåpe som ikke viser kroppen, Det er faktisk ikke så vanskelig, og nei klærne blir ikke våte. Anonymkode: e3bdd...927 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ts kan gå naken i felles arealet uten å ta hensyn, så synes jeg ikke hun kan kreve at disse reglene for den andre. Anonymkode: e3bdd...927 Å si ifra om at man får overnattingsbesøk må selvsagt gå begge veier, altså er dette regler som gjelder begge. Dessuten er det ikke sikkert at den TS bor sammen med har noe imot at hun går ikledd bare et håndkle fra badet til rommet. Anonymkode: 8d9d8...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 Da jeg bodde med ei venninne under studiene sa vi alltid fra om noen kom på overnatting, eller om man hadde besøk utover kvelden. Selv nå, etter 15 år med mannen, gir vi alltid en lyd om vi har besøk. Greit å være forberedt på at det er noen i eget hus. Anonymkode: 2aed5...9b1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #18 Skrevet 8. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å si ifra om at man får overnattingsbesøk må selvsagt gå begge veier, altså er dette regler som gjelder begge. Dessuten er det ikke sikkert at den TS bor sammen med har noe imot at hun går ikledd bare et håndkle fra badet til rommet. Anonymkode: 8d9d8...8b0 Det ville jeg tro at de har noe mot, hvis det ikke en heterofil mann, akkurat som de hun møter på vei ut av badet 😂 Anonymkode: e3bdd...927
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #19 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg bodde med ei venninne under studiene sa vi alltid fra om noen kom på overnatting, eller om man hadde besøk utover kvelden. Selv nå, etter 15 år med mannen, gir vi alltid en lyd om vi har besøk. Greit å være forberedt på at det er noen i eget hus. Anonymkode: 2aed5...9b1 men en liten leilighet,så hører man vel det? Og burde å klare å vente med dusjen for å sleppe å stå halv naken foran disse beilier, eller kanske det tenner ts på 😅 Anonymkode: e3bdd...927 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #20 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ville jeg tro at de har noe mot, hvis det ikke en heterofil mann, akkurat som de hun møter på vei ut av badet 😂 Anonymkode: e3bdd...927 Hvorfor det? Det er da virkelig ikke noe problem å gå fra bad til rom på fem sekunder ikledd håndkle. Hvis man har problemer med det så vet ikke jeg.. Anonymkode: 8d9d8...8b0 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå