AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Hadde taco igår, lot restene av kyllingkjøttdeigen stå igjen i stekepannen som jeg skulle rydde på morgenen, oppvaskmaskinen var full. Gjemte tilogmed stekepannen litt under en tallerken. Men tror dere ikke fireåringen hadde gått oppi stekepanna å spist av kylling kjøttdeigen fra i går !? Nå er jeg livredd her. Hva ville dere gjort? Anonymkode: ea796...d0c
Jentadi Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Jeg ville tatt det helt med ro. Mest sannsynlig går det helt greit. Blir ungen dårlig, så ringer du legevakta. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde taco igår, lot restene av kyllingkjøttdeigen stå igjen i stekepannen som jeg skulle rydde på morgenen, oppvaskmaskinen var full. Gjemte tilogmed stekepannen litt under en tallerken. Men tror dere ikke fireåringen hadde gått oppi stekepanna å spist av kylling kjøttdeigen fra i går !? Nå er jeg livredd her. Hva ville dere gjort? Anonymkode: ea796...d0c Hvorfor setter du ikke matrestene i kjøleskapet, som vanlige folk? Da kunne jo ungen ha spist den helt fint til lunsj i dag om hun hadde lyst på. Uansett er det verste ungen kan få av dette diare. Og det ser du bare an. Anonymkode: 32f41...b79 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor setter du ikke matrestene i kjøleskapet, som vanlige folk? Da kunne jo ungen ha spist den helt fint til lunsj i dag om hun hadde lyst på. Uansett er det verste ungen kan få av dette diare. Og det ser du bare an. Anonymkode: 32f41...b79 Fordi det skulle hives🤦♀️ Anonymkode: ea796...d0c
Sylveon Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 (endret) Jeg tenker at du har lært noe viktig nå. Rester går inn i kjøleskapet eller i søppelkassen med en eneste gang. De blir ikke stående på benken fordi at unger syns det er fristende og har ikke de samme sperrer som voksne om hva som er dårlig mat eller ikke. Om fireåringen blir veldig dårlig, så ringer du legevakten evt. drar ditt. Endret 8. juni 2019 av Sylveon 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Altså, kjøttdeigen var stekt? I såfall ville jeg tatt det veldig med ro. Blir ungen dårlig (noe jeg ikke tror) så ringer du 116117. Anonymkode: 8bbb4...77a 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde taco igår, lot restene av kyllingkjøttdeigen stå igjen i stekepannen som jeg skulle rydde på morgenen, oppvaskmaskinen var full. Gjemte tilogmed stekepannen litt under en tallerken. Men tror dere ikke fireåringen hadde gått oppi stekepanna å spist av kylling kjøttdeigen fra i går !? Nå er jeg livredd her. Hva ville dere gjort? Anonymkode: ea796...d0c Når vi vet vi skal spise mer dagen etter så lar vi det ofte stå ute med vilje vi 😅 Aldri blitt syke. Anonymkode: 66e8d...375
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det skulle hives🤦♀️ Anonymkode: ea796...d0c Hvorfor kaste mat? Anonymkode: 52fe1...8cf 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Så det skulle ikke mer til for at du skulle få panikk alså🤦♀️ Selv som barn så spiste jeg både det som hadde stått over natten på benken og kjølskapet. Lever enda jeg og aldri blitt syk av det heller😂 Anonymkode: 7d6e0...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vi vet vi skal spise mer dagen etter så lar vi det ofte stå ute med vilje vi 😅 Aldri blitt syke. Anonymkode: 66e8d...375 Enig, dette er jeg også oppvokst med hjemme, og i helgene spiste jeg omtrent alltid middagsrester fra dagen før (som altså hadde stått på kjøkkenbenken over natten) når jeg sto opp om morgenen. Kan aldri huske at jeg noensinne ble dårlig av det (eller noen andre i familien min, for den saks skyld. Alle spiste vi av mat som hadde stått ute i 12 timer eller mer). Det er så utrolig mye hysteri i dag!!! Anonymkode: 92866...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde taco igår, lot restene av kyllingkjøttdeigen stå igjen i stekepannen som jeg skulle rydde på morgenen, oppvaskmaskinen var full. Gjemte tilogmed stekepannen litt under en tallerken. Men tror dere ikke fireåringen hadde gått oppi stekepanna å spist av kylling kjøttdeigen fra i går !? Nå er jeg livredd her. Hva ville dere gjort? Anonymkode: ea796...d0c Var det fotsporene i panna som avslørte h*n? Anonymkode: 324e1...da2 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Er ikke verre enn de som spiser kald pizza som har stått over natten. Blir ungen dårlig så merker du det fort. Ikke noe å stresse over og ikke noe av det de som er ubermoraliserende kommer med bør du bry deg om. Neste gang kaster du det eller setter det i kjøleskapet. Ikke mer drama enn det.
Grønt blad Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 Ingen grunn til å bli livredd. Kyllingkjøttdeigen var jo gjennomstekt. Hun blir mest sannsynlig ikke syk, og i alle fall ikke alvorlig syk. Får hun diare eller kaster opp, merker du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå