AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Vi har nettopp begynt prosessen med å bygge nytt hus! Er veldig i tvil hvilket gulv vi skal velge! Vi har hund, og håper på barn etterkvart! Ønsker derfor et gulv som tåler mye og ikke får riper! Har sett mye på laminat, og det har vi også i leiligheten vi bor nå. Syntes det kanskje er litt kaldt å gå på? Men så bor vi midlertidig i en kjeller nå da, uten varmepumpe/varmekabler. Så får kanskje en annen følelse av laminat i et nytt hus? Hvilke andre typer gulv kan være et alternativ? Så er det dette med farge! Ønsker et lyst, eikefarhet gulv. Men ser for meg at det blir veldig fort (synlig) skittent? I leiligheten vi bor nå, har vi et helt lyst grått laminatgulv, og jeg må støvsuge minst en gang daglig. Dette fordi hunden er svart og røyter en del. I tillegg bor vi som sagt i en kjeller, og føler kanskje det blir dratt mer skitt inn da? I det nye huset skal vi ha fliser i gangen. Og huset er jo mye større enn den lille kjellerleiligheten, så det er gjerne større plass for hundehårene å "fordele" seg på? Har ikke noe problem med å støvsuge daglig altså, er bare irriterende å se hår/sand etc. så lett! Noen som har erfaring med å ha lyst gulv i et stort hus? Anonymkode: a1cf3...40d
Hmmmmmm Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 (endret) Jeg har laminat med varmekabler i lys eik. Stort hus og Har hvit hund da. Syns vi har valgt et super praktis gulv. Ingenting syns på det nesten. Mitt er fra megaflis. I det forrige huset hadde jeg parket som hadde gulnet en del, og da kunne man se at det lå et lag med hundehår. Men vil anbefale deg robotstøvsuger i tillegg. Den vil uansett forenkle hverdagen din. Endret 9. juni 2019 av Hmmmmmm
Scarlettes Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Jeg har pergogulvet i laminat fra coop. Her mister barna tunge ting i gulvet heeeele tiden! Selv mistet jeg en vannkaraffel fra kjøkkenbenken rett i gulvet. Det er ingen hakk eller riper. Vi har også hund. Kan sterkt anbefale gulvet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, Scarlettes skrev: Jeg har pergogulvet i laminat fra coop. Her mister barna tunge ting i gulvet heeeele tiden! Selv mistet jeg en vannkaraffel fra kjøkkenbenken rett i gulvet. Det er ingen hakk eller riper. Vi har også hund. Kan sterkt anbefale gulvet. Lekkert! Må bytte gulv selv og skal selge innen 2 år. Men jeg er redd for at det skal virke kjipt med laminat i boligannonsen. Anonymkode: 6963a...189
Ms.Squat Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Vi har enstavs laminatgulv som heter Beige lysvasket eik i vårt nye hus. Elsker det gulvet. Tåler «alt». Både vann, skrap og tunge støt.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lekkert! Må bytte gulv selv og skal selge innen 2 år. Men jeg er redd for at det skal virke kjipt med laminat i boligannonsen. Anonymkode: 6963a...189 Og jeg har hund, men den løper ikke rundt inne. Anonymkode: 6963a...189
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Dere som har laminatgulv uten varme i gulvet: Syntes dere gulvet blir kaldt? Vi har parkett nå og har tenkt til å bytte det ut med Berry Alloc laminat, men da jeg nylig var hjemme hos noen som hadde den type gulv vi tenker å ha var det kjempekaldt! Vet ikke om det kommer av at huset er kaldt og dårlig isolert eller om laminat er merkbart kaldere. Å legge varme under gulvet blir jo temmelig kostbart, og vi har uansett tenkt å selge om kort tid og vet ikke om det vil lønne seg. Anonymkode: 36ccc...111
Scarlettes Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lekkert! Må bytte gulv selv og skal selge innen 2 år. Men jeg er redd for at det skal virke kjipt med laminat i boligannonsen. Anonymkode: 6963a...189 Pusset opp for salg her også, tror nok at laminafrykten hører hjemme i gamle dager når laminat var dårlig. Hadde dette vært parkett så hadde det virkelig ikke sett ut under salg hos oss, pga småbarn i et halvt år før salg 2
Scarlettes Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har laminatgulv uten varme i gulvet: Syntes dere gulvet blir kaldt? Vi har parkett nå og har tenkt til å bytte det ut med Berry Alloc laminat, men da jeg nylig var hjemme hos noen som hadde den type gulv vi tenker å ha var det kjempekaldt! Vet ikke om det kommer av at huset er kaldt og dårlig isolert eller om laminat er merkbart kaldere. Å legge varme under gulvet blir jo temmelig kostbart, og vi har uansett tenkt å selge om kort tid og vet ikke om det vil lønne seg. Anonymkode: 36ccc...111 Jeg synes ikke det men vi har jo en etasje under som varmer. Ville lagt varme under om det var nederste etasje.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lekkert! Må bytte gulv selv og skal selge innen 2 år. Men jeg er redd for at det skal virke kjipt med laminat i boligannonsen. Anonymkode: 6963a...189 For mange vil det være ett pluss. Hadde vi sett på hus med parkett så Hadde vi nok tenkt at det sikkert nå byttes innen ett år, pga to små barn og hund- hadde garantert ikke holdt seg fint.... så for oss er laminat bra. Anonymkode: daa01...7e4 2
Amberleaf Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 Dere skal bygge nytt hus, og dagens nye hus er helt tette. Det er da mye tryggerer å legge laminat da dette er dødt materiale og ikke blir påvirket av inneklimaet slik som parkett og heltre. Med parkett eller heltre vil det kunne oppstå kryp og at det dermed sprekker opp. Moderne laminat er av en annen kvalitet enn tidligere, og er heller ikke like kald. Ta en titt på Grand Avenue-serien til BerryAlloc f.eks. Masse fine og velge mellom. Dette er en høytrykkslaminat av kjempegod kvalitet.
tirben Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har laminatgulv uten varme i gulvet: Syntes dere gulvet blir kaldt? Vi har parkett nå og har tenkt til å bytte det ut med Berry Alloc laminat, men da jeg nylig var hjemme hos noen som hadde den type gulv vi tenker å ha var det kjempekaldt! Vet ikke om det kommer av at huset er kaldt og dårlig isolert eller om laminat er merkbart kaldere. Å legge varme under gulvet blir jo temmelig kostbart, og vi har uansett tenkt å selge om kort tid og vet ikke om det vil lønne seg. Anonymkode: 36ccc...111 Vi flyttet inn i et hus med laminatgulv i stua. Ser helt strøkent ut, men vi kommer til å bytte det ut med tregulv. Det er for kaldt å gå på. Vi har ikke varme i gulvet, noe jeg forsåvidt er glad for med de strømprisene vi hadde i vinter. Min erfaring er at laminatgulv virker mye kaldere enn parkett og heltre.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #14 Skrevet 10. juni 2019 På 9.6.2019 den 11.02, Scarlettes skrev: Jeg synes ikke det men vi har jo en etasje under som varmer. Ville lagt varme under om det var nederste etasje. Det er ikke nederste etasje, så da kanskje det går? 🤔 På 9.6.2019 den 13.41, tirben skrev: Vi flyttet inn i et hus med laminatgulv i stua. Ser helt strøkent ut, men vi kommer til å bytte det ut med tregulv. Det er for kaldt å gå på. Vi har ikke varme i gulvet, noe jeg forsåvidt er glad for med de strømprisene vi hadde i vinter. Min erfaring er at laminatgulv virker mye kaldere enn parkett og heltre. Det er dette jeg er redd for. Og å legge gulvvarme under blir jo dyrt. Anonymkode: 36ccc...111 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #15 Skrevet 10. juni 2019 På 9.6.2019 den 11.09, Amberleaf skrev: Dere skal bygge nytt hus, og dagens nye hus er helt tette. Det er da mye tryggerer å legge laminat da dette er dødt materiale og ikke blir påvirket av inneklimaet slik som parkett og heltre. Med parkett eller heltre vil det kunne oppstå kryp og at det dermed sprekker opp. Moderne laminat er av en annen kvalitet enn tidligere, og er heller ikke like kald. Ta en titt på Grand Avenue-serien til BerryAlloc f.eks. Masse fine og velge mellom. Dette er en høytrykkslaminat av kjempegod kvalitet. Det var Grand Avenue-serien vi syntes var så kaldt å gå på da vi var på besøk. 😬 Anonymkode: 36ccc...111 1
OppNedPåAlt Skrevet 11. juni 2019 #16 Skrevet 11. juni 2019 Laminat er ikke det det en gang var. Det er mye bedre nå enn det det var for 10 år siden. Parkett blir slitt, gulner, det blir hakk og man kommer neppe til å gidde å slipe det ned, men bytte om 10 år. Har du hund og barn, velg laminat. MYE fint på markedet.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #17 Skrevet 11. juni 2019 Vi har barn og spinnvill bikkje og laminatgulv fra berry alloc champs alyse. Ikke ei ripe etter 1 år til tross for leker som ramler i gulvet og hund som spinner rundt. Her en dag stod jeg opp og fant ei drikkeflaske på gulvet og vann hadde lekket ut. Null vannskade likevel! Stua vår ligger i 1. etg med gang med varmekabler i sokkelen og det føles ikke kaldt å gå på. Merker ingen forskjell fra parketten som lå her før vi byttet. Eneste er at gulvet vårt har begynt å knirke litt i skjøtene. Kan være vi har valgt feil underlag, så vær evnt obs på dette og at gulvet har noen cm fra vegg når dere legger. Anonymkode: 63bf5...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå