Million Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 (endret) Hva synes dere om dette? Folk som har dårlig råd kan få ett år gratis i denne bygda, et helt hus. 3 måneder pr barn. Når året er omme, må man evt flytte eller begynne og betale leie. Hvem vet, kanskje man blir boende om man trives der? Det er jo det bygda håper, de etterlyser særlig barnefamilier. Det er jo et veldig naturskjønt sted. Utsikten er jo fantastisk, ser det ut til. https://www.nrk.no/sognogfjordane/her-vil-dei-berge-bygda-ved-a-la-folk-bu-gratis-1.14575409 "Ved å la familiar «prøvebu» hus utan at det kostar éi krone, vil Kolset Krins Utviklingslag skaffe nye tilflyttarar og slik redde skulen i den vesle bygda i Bremanger." Endret 8. juni 2019 av Million 1
Gjest loveli Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Hvordan er været? Hvor lang føles vinteren? Hvor varm er sommeren? Hvordan er kulturtilbudet? Jobbmarkedet? Hvor mange folk vil bo der om 10 år? 20 år? 50 år? Jeg bor i storby nå, å skulle flytte hit ville nok ikke vært noe for meg. Tror jeg hadde følt meg alene, kanskje ensom. Å være ute i naturen er ikke et problem, byene i Norge er små, naturen er bare noen minutter unna uansett. Men vi har masse andre muligheter i tillegg. Forskjellige jobber, kino, bowling, arkader, bibliotek, museumer, caféer, byliv, uteliv, natteliv, anonymitet, ikke noe bygdedyr, korte avstander, venner og familie rett borti gata, flyplass, togavganger, trikk buss bybane tbane, shopping, nisjebutikker, konsertarenaer, små scener, teater, badeland, klatrepark, sportsbaner, parker, osv osv.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Herlighet, så koselig! Fikk nesten lyst å flytte med en gang selv om jeg stortrives her jeg bor. Kan se for meg at det er lett å bli kjent med trivelige folk når de går så langt for å få nye folk dit. Anonymkode: 561ea...67b 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Dette er faktisk et vanlig konsept som veldig mange bittesmå kommuner har begynt med. Spesielt de bygdene som er så små at det er en reell fare for at dør ut etter hvert. De er, forståelig nok, desperate etter innflyttere. Forferdelig trist i grunn. Anonymkode: fac71...b12 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 Er man glad i vakker natur, ro og klar, deilig luft, så bør man flytte dit. Voks opp i en bygd ikke så langt ifra den der. Kunne ikke hatt en bedre oppvekst! Anonymkode: f692a...2f5 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Jeg skulle gjerne ha flyttet fra flate Østfold til vakre Sogn og Fjordane, der man har fjell rett utenfor døra og ikke må kjøre i timesvis. Dessverre får jeg ikke mannen med på det (av mange årsaker, deriblant jobb) Anonymkode: 76476...a94 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 Men hvordan er egentlig arbeidsmarkedet på en så liten plass? Det var i alle fall den første tanken som slo meg... Anonymkode: 323fd...8da 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 Frister ikke, og med bare 1 barn, så blir det bare 3 mnd gratis leie. Hva koster det meg å flytte så langt med alt jeg eier, jo mest sannsynlig mer enn 3 mnd leie. Anonymkode: 76dc7...19e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Jeg bodde i nærheten. Langt til alt av byer, men det går båt til Bergen derfra. NYDELIG natur! Mye regn. Skolen trues med å bli lagt ned. Vet ikke hvordan det står til med jobbmuligheter, lenge siden jeg bodde der. Men jeg kunne gjerne flyttet til Sogn&Fjordane igjen, men får ikke mannen med på det(bor på Østlandet nå, han er litt for glad i byen ) Anonymkode: 78a78...e50
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Frister ikke, og med bare 1 barn, så blir det bare 3 mnd gratis leie. Hva koster det meg å flytte så langt med alt jeg eier, jo mest sannsynlig mer enn 3 mnd leie. Anonymkode: 76dc7...19e Da er de tjo ikke verdt det. De reklamere rjo for 1 år gratis og når det kommer til stykket er det bare for de med barn og bare for 3 mnd om du har ett barn, haha.. Så teit Anonymkode: e3e88...f07
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 Har allerede meldt meg på! Anonymkode: 5e1d9...80d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 On 6/8/2019 at 11:08 AM, AnonymBruker said: Er man glad i vakker natur, ro og klar, deilig luft, så bør man flytte dit. Voks opp i en bygd ikke så langt ifra den der. Kunne ikke hatt en bedre oppvekst! Anonymkode: f692a...2f5 Hvorfor flyttet du, da? Anonymkode: e7e9d...33c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 Åh! Det kunne jeg glatt gjort om jeg hadde småbarn! Anonymkode: 29488...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 Joa, men det må først og fremst være jobber innen 30min kjøretid. Da både til mammen og meg. Anonymkode: a5997...6dc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: Frister ikke, og med bare 1 barn, så blir det bare 3 mnd gratis leie. Hva koster det meg å flytte så langt med alt jeg eier, jo mest sannsynlig mer enn 3 mnd leie. Anonymkode: 76dc7...19e Man flytter ikke med hele flyttelasset, det er jo for å prøve hvordan det er å bo der. Man kan ta det som ferie også. Anonymkode: 2f389...b8d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Har allerede meldt meg på! Anonymkode: 5e1d9...80d Har du? Da må du fortelle oss hvordan det går Anonymkode: 2f389...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå