Gå til innhold

Ville du spist menneskekjøtt for å overleve?

Ville du spist menneskekjøtt for å overleve?  

50 stemmer

1. 1. Ville du spist menneskekjøtt for å overleve?

• Ja
      31
    • Nei
      10
    • Vet ikke
      9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en film der de var forlist på sjøen og ett av mannskapet drepte seg selv slik at de andre fikk mat. (Visstnok basert på en sann historie)

Ville du ha spist menneskekjøtt for å overleve? 

Anonymkode: bc857...070

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Man vet jo egentlig ikke før man er oppi noe sånt men tviler sterkt på at jeg hadde klart det.

AnonymBruker
Skrevet

De måtte jo det de som styrtet med fly i Andesfjellene i 1972. Men jeg må si som den over her, det kan en nok ikke svare på før en står i en sånn situasjon. 

Anonymkode: ef7e5...b8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De måtte jo det de som styrtet med fly i Andesfjellene i 1972. Men jeg må si som den over her, det kan en nok ikke svare på før en står i en sånn situasjon. 

Ja, jeg hadde gjort det om jeg var i samme situasjon som den gjengen i Andesfjellene. 

Anonymkode: b76be...ff9

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en film der de var forlist på sjøen og ett av mannskapet drepte seg selv slik at de andre fikk mat. (Visstnok basert på en sann historie)

Ville du ha spist menneskekjøtt for å overleve? 

Anonymkode: bc857...070

At den ene skal dø for at de andre kan spise vedkommende, er jo litt drøyt. Det ville jeg aldri ha klart. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet spiste de av de som døde i krasjet. Det blir noe helt annet. Vet fortsatt ikke om jeg hadde klart det, men det vet man jo ikke før man er i situasjonen. Jeg hadde nok ikke tenkt tanjen i første omgang, ihvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ikke hvis jeg måtte drept dem, men som i situasjonen i Andesfjellene kunne jeg nok det.

Anonymkode: d285d...fb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

At den ene skal dø for at de andre kan spise vedkommende, er jo litt drøyt. Det ville jeg aldri ha klart. 

I dette tilfellet spiste de av de som døde i krasjet. Det blir noe helt annet. Vet fortsatt ikke om jeg hadde klart det, men det vet man jo ikke før man er i situasjonen. Jeg hadde nok ikke tenkt tanjen i første omgang, ihvertfall. 

Spørsmålet var om du ville ha spist menneskekjøtt, ikke hvordan menneske du skal spise døde. Så nei, det blir ikke noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Trur det ja.

Anonymkode: 44d5a...721

Skrevet

Siden man kan overleve på kun vann på 40++ dager, så nei.

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Basert på hendelsen der de drepte den som ble syk? https://en.wikipedia.org/wiki/R_v_Dudley_and_Stephens

Sannsynligvis. Tipper det ville vært vanskelig å kjenne på ekstrem sult og ikke spise menneskekjøtt. Men det er nok litt situasjonsbetinget. Jeg måtte for eks ha noe håp om at vi kunne bli reddet om vi overlevde lenge nok. Ellers er det mulig jeg hadde prøvd å ta livet av meg selv for å redusere egen lidelse. 

Dess rikere og mer tilgang til ressurser, dess mindre trenger man å ta fra og utnytte andre dyr og mennesker. Men i ekstreme situasjoner kommer boksehanskene av og man gjør det man må for at en selv og ens nære skal overleve. Det er slik jeg ville prioritert. Hadde jeg vokst opp fattig hadde jeg selvsagt stjelt fra andre uten å tenke meg om 2 ganger. Men det kunne jeg aldri gjort nå, da jeg ikke trenger å gjøre det. 

Skrevet

Nei, da hadde jeg heller gomlet gress og strå.

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Nei, da hadde jeg heller gomlet gress og strå.

Hva om det ikke fantes? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det, aldri i verden. Uavhengig om menneskene døde i ulykke eller ikke. Hadde ikke taklet å skjære i et (dødt) menneske heller, så hadde ikke fått tak i kjøttet uansett. 

Nå har jeg aldri gått ukesvis uten mat, så jeg vet ikke hvilken reaksjon jeg hadde fått. Men jeg er ganske sikker på at jeg heller hadde dødd av sult enn å spise menneskekjøtt. 

Hvor lenge klarer man seg uten man forresten? Må google😄

Anonymkode: e7137...1d6

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde gjort det for å overleve. Overlevelsesinstinktet til mennesker er veldig sterkt.

• Liker 1
Skrevet

Det riktige er selvfølgelig å si "Nei!", men det er alltid mulig at man ombestemmer seg når man har valget mellom å stryke med eller ta en bit av naboen, så jeg vet faktisk ikke hvordan jeg hadde stilt meg i en slik situasjon. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Hva om det ikke fantes? 

Hadde nok blitt mett av å spise grus

Skrevet

Tror instinktene til folk flest ville kicket inn, og at de aller fleste ville gjort det til slutt. Overlevelsesinstinktet er sterkt. 

Skulle aller helst svart nei, men er rimelig sikker på at jeg ville gjort det til syvende og sist. Men ville ikke drept noen for det. 

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Nei, æsj

Skrevet

Går utifra at overlevelsesinstinktet hadde tatt over i en sånn situasjon, så jeg sier ikke nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...