Gå til innhold

Smerter mellom skulderbladene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver natt våkner jeg flere ganger grunnet smerter i øvre del av ryggen/mellom skulderbladene. Den forsvinner iløpet av dagen når jeg får rørt meg, så det er nok en kombinasjon av dårlig muskulatur og en dårlig madrass. Nå har jeg en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke klarer å trene opp ryggen. Jeg har vært hos flere butikker for å se på madrasser, men jeg synes det er veldig vanskelig da jeg får forskjellig svar i forhold til hardhet på madrass jeg bør ha. Noen mener jeg har for myk madrass nå og bør gå over til en hardere, mens andre mener det er omvendt. Før jeg bruker mange tusen på en ny madrass ønsker jeg å høre om noen av dere har hatt samme type smerter og hva deres erfaringer er? :) 

Anonymkode: af222...b0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At du ikke trenger voldsomt med trening for å bli mye bedre :) jobb med kroppsholdningen din, og gjør øvelsen wall angel https://www.google.com/search?q=wall+angel+exercise&oq=wall+angel+&aqs=chrome.1.69i57j0l3.5899j0j7&client=ms-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

(gjerne flere enkle øvelser også, de kan gjøres sittende eller liggende). 

Anonymkode: e650e...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god kroppsholdning generelt sett. Sitter rett i ryggen, har ikke lutende rygg eller skuldre. Som sagt så er ikke problemet vondt på dagtid, men på natten.

Men denne øvelsen skal jeg teste ut! Takk for tips :) 

Anonymkode: af222...b0b

Skrevet

Sjekk ut madrassene på ikea. Prøveligg i butikken, og kjøp den du tror passer kroppen din best, og prøv den hjemme i opptil 90 dager. Finner du ut at den ikke passer din rygg likevel, har du lov å returnere den og få pengene igjen, eller bytte i en annen.

Ikea har fantastiske vilkår for madrasskjøp. 90 dager kan du altså prøve den og få returnere den om du ikke liker den.

Jeg har madrass fra ikea og er veldig fornøyd med min.

Skrevet

Har selv problemer med dette her til tider. Det er mange forskjellige ting som gjelder her. Ja trene muskulaturen rundt hele nakke skuldre partiet. Det hjelper noe vanvittig! Så ha en skikkelig nakkepute av "tempur" materiale i en eller annen form. Det er også meget bra. En god madrass er  jo viktig! Men husk en ting den er det litt vanskelig å treffe på. Vi lever store deler  av livet vårt i en seng, så den må være bra. En ting oppdaget jeg for noen år, bommet litt med selve rammemadrassen. En på Jysk sa at det var overmadrassen som virkelig var viktig. Og jeg hørte på han. De hadde overmadrasser i "tempur" stoff i forskjellige tykkelser.

WOW! For en oppfinnelse! Den former seg etter kroppen. Blir hard når den er kald, men når du varmer den opp med kroppen former den seg etter din kropp. Har aldri problemer etter natten i egen seng, men på hoteller? Da er det mye verre :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...