Gå til innhold

Kan jeg angre binding av abonnement?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag har jeg gjort noe skikkelig dumt. Jeg bestilte meg ny mobil via klikk og hent hos power. Dro dit for å betale og hente mobilen. Han som ekspederte meg var utrolig pågående angående at jeg burde bytte abonnement, og at han kunne tilby meg avslag i pris. Først tilbydde han meg 500,- i rabatt, noe jeg ikke syns er noe særlig. Så jeg sa jeg ikke ville bytte ettersom jeg var fornøyd med abonnementet mitt. Han kunne tilby meg mer data til samme pris, men jeg syns ikke det frista. Da begynte han å tilby meg ting jeg kunne få gratis ved kjøp av mobilen og at jeg skiftet abonnement. Nei, sa jeg. Jeg begynte å bli irritert, og jeg tror nok hele meg utstrålte det også. Nå er jeg derimot en litt tilbaketrukket person og redd for å såre andre, og jeg klarer ikke være frekk mot folk jeg ikke kjenner. Klare ikke være rett frem heller. Så jeg prøvde å se det positive i det, at om jeg nekta lenge nok fikk jeg kanskje en enda bedre deal. Til slutt endte det med at jeg tegna abonnement. Skrev under på avtale. Tok med meg mobilen og dro i sinne hjem. Tenkte først at jeg fikk jo en god deal i utgangspunktet, men så begynte jeg å lese om abonnementet jeg har tegna.... 

Jeg går fra talkmore til ice, og jeg ser at ice har dårlig dekning mange steder. Er så vanvittig mange som ikke er fornøyde med det. Med abonnementet jeg hadde, har jeg aldri hatt problemer. Så nå er jeg skeptisk. Er sinna på meg selv som ikke klarer å si nei. Eller jo, jeg sa nei mange ganger, men jeg angrer sånn på at jeg ikke bare gikk. For jeg syns det er en uting når en selger presser så mye. Det minner om slike som går på stranda i syden som selger falske rolex klokker og ray ban solbriller. 

Har jeg noen angrerett? Noen som vet om jeg kan gjøre noe for å beholde talkmore? :( Det koster hele 2000,- å avbryte bindingen. Jeg vet alt det her er min egen feil men vil bare sjekke ut mulighetene jeg har. Abonnementet ble som sagt tegna i dag, og trer i kraft på tirsdag.. 

Anonymkode: 81d3f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

expert bryr seg om online reviews. Så jeg ville skrevet dette offentlig til dem. Feks på facebook, gi dem en stjerne. Forklar hvordan selgeren var ubehagelig og prakket på deg noe du gjentatte ganger sa nei til.

Ganske sikker på at high-pressure sale ikke er lovlig i norge. 

Eventuelt send epost til butikken, men jeg ville gått via facebook eller noe. Ofte har PR avdelingen videre fullmakter enn idiotene som svarer på epost.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

expert bryr seg om online reviews. Så jeg ville skrevet dette offentlig til dem. Feks på facebook, gi dem en stjerne. Forklar hvordan selgeren var ubehagelig og prakket på deg noe du gjentatte ganger sa nei til.

Ganske sikker på at high-pressure sale ikke er lovlig i norge. 

Eventuelt send epost til butikken, men jeg ville gått via facebook eller noe. Ofte har PR avdelingen videre fullmakter enn idiotene som svarer på epost.

Jeg vurderer sterkt å gjøre det. Men tror du jeg kan ta kontakt med ice i morgen, eventuelt sende de en mail og forklare situasjonen? Det er i underkant av 12 timer siden jeg tegna abonnementet liksom. Men regner med en underskrift veier tungt, og at jeg egentlig er fucked uansett. I følge kartet til ice over hvor det er god dekning, har jeg ikke dekning på hjemstedet mitt som jeg ofte besøker. Det er helt absurd. :( Dette fikk jeg så klart ingen info om og jeg fikk jo ikke akkurat tid til å sjekke det ut heller. 

Føler meg så vanvittig dum, herregud! Dette burde jo ikke være lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.ice.no/globalassets/dokumenter/ice_terms_private.pdf

Etter det jeg leser her står det at jeg har 14 dagers angrerett. Men det står ikke at det gjelder spesifikt mobilabonnement tror jeg? Jeg har jo ingen vare å returnere, eller jeg har et sim kort... Men det er det? Mobilen har jeg jo også men selve mobilen er jo ikke bundet til abonnementet. Den betalte jeg full pris for med litt rabatt inni der et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer sterkt å gjøre det. Men tror du jeg kan ta kontakt med ice i morgen, eventuelt sende de en mail og forklare situasjonen? Det er i underkant av 12 timer siden jeg tegna abonnementet liksom. Men regner med en underskrift veier tungt, og at jeg egentlig er fucked uansett. I følge kartet til ice over hvor det er god dekning, har jeg ikke dekning på hjemstedet mitt som jeg ofte besøker. Det er helt absurd. :( Dette fikk jeg så klart ingen info om og jeg fikk jo ikke akkurat tid til å sjekke det ut heller. 

Føler meg så vanvittig dum, herregud! Dette burde jo ikke være lov. 

Nei nå må du slutte å tulle. Selvsagt er det ikke lov.

Hvis jeg putter en pistol mot hodet ditt og ber deg signere en avtale så er den selvsagt ugyldig. 

Jeg ville tatt dette opp med Power, de er riktig instans. Bruk ordet "utilbørlig press", type: "Jeg ble utsatt for utilbørlig press for å inngå denne avtalen til tross for at jeg gjentatte ganger sa jeg ikke ønsket å bytte abbonnement."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.ice.no/globalassets/dokumenter/ice_terms_private.pdf

Etter det jeg leser her står det at jeg har 14 dagers angrerett. Men det står ikke at det gjelder spesifikt mobilabonnement tror jeg? Jeg har jo ingen vare å returnere, eller jeg har et sim kort... Men det er det? Mobilen har jeg jo også men selve mobilen er jo ikke bundet til abonnementet. Den betalte jeg full pris for med litt rabatt inni der et sted. 

Angrerett gjelder kun fjernsalg. Ikke ta den vinklingen. Da vil de bare angripe den delen og ignorere det som er substansen i klagen din.

Utilbørlig press, pågende selger, gjentatte forsøk på å si nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fy flate, så vanvittig surt. Men takk for svar likevel. Da er det jo egentlig ingen vits i å klage på power heller, for abonnementet vil jo ikke kuttes likevel.. Men får ha det i noen måneder og så bare betale de sure penga for å gå tilbake til talkmore. Føler meg nesten utro mot talkmore, haha, for som sagt jeg har vært så fornøyd med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy flate, så vanvittig surt. Men takk for svar likevel. Da er det jo egentlig ingen vits i å klage på power heller, for abonnementet vil jo ikke kuttes likevel.. Men får ha det i noen måneder og så bare betale de sure penga for å gå tilbake til talkmore. Føler meg nesten utro mot talkmore, haha, for som sagt jeg har vært så fornøyd med de. 

Jeg ville tatt en prat med butikken. Om du ikke har pakka opp mobilen enda kan det være en sjanse. Power lever i en veldig konkurransepreget bransje og er opptatt og avhengig av fornøyde kunder. 

Uansett utfall ville jeg også sendt Powers kundeservice en epost med din opplevelse av situasjonen. 

Anonymkode: 4623d...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO DET ER VITS.

Angrerett kan du ikke bruke.

Men de vil jo selvsagt kutte abonnementet når du klager. Og selgeren får seg en smekk på fingrene. For en tafatt holdning å bare la det fare. Power vil absolutt 100% fikse dette. Nå skriver du en velformulert klage og sender på eposten. Hvis de ikke løser det på en måte du liker, så klager du til ICE i tillegg, og så skriver du negativ review på både ICE og Power. 

Og hvis du om noen måneder skal bytte fra ICE, si at det er ubrukelig hjemme og på jobb. Da kan det hende du slipper gebyret, men det her kan du fikse i løpet av neste uke hvis du ikke er så tafatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, må bli litt tøffere her nå ser jeg. Skrive på Power sin side eller sende en e-post? Hva er mest gunstig? Begge deler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde jeg kanskje prøve ut abonnementet noen uker før jeg klager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du abonnement og mobil i bruk sitter skjegget i postkassa. Stikk innom Power i morgen når de åpner. Spør etter teamleder eller skiftansvarlig. Ha med deg mobil og kvittering. Er butikken vanskelig, ring Powers kundeservice og gi de din opplevelse av selger og situasjon. 

Hjelper ingenting å gi de negativ omtale på nett i langhelg. Da er abonnementet oppe og går på tirsdag før noen får sett kommentaren din, om den i det hele tatt leses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

I dag har jeg gjort noe skikkelig dumt. Jeg bestilte meg ny mobil via klikk og hent hos power. Dro dit for å betale og hente mobilen. Han som ekspederte meg var utrolig pågående angående at jeg burde bytte abonnement, og at han kunne tilby meg avslag i pris. Først tilbydde han meg 500,- i rabatt, noe jeg ikke syns er noe særlig. Så jeg sa jeg ikke ville bytte ettersom jeg var fornøyd med abonnementet mitt. Han kunne tilby meg mer data til samme pris, men jeg syns ikke det frista. Da begynte han å tilby meg ting jeg kunne få gratis ved kjøp av mobilen og at jeg skiftet abonnement. Nei, sa jeg. Jeg begynte å bli irritert, og jeg tror nok hele meg utstrålte det også. Nå er jeg derimot en litt tilbaketrukket person og redd for å såre andre, og jeg klarer ikke være frekk mot folk jeg ikke kjenner. Klare ikke være rett frem heller. Så jeg prøvde å se det positive i det, at om jeg nekta lenge nok fikk jeg kanskje en enda bedre deal. Til slutt endte det med at jeg tegna abonnement. Skrev under på avtale. Tok med meg mobilen og dro i sinne hjem. Tenkte først at jeg fikk jo en god deal i utgangspunktet, men så begynte jeg å lese om abonnementet jeg har tegna.... 

Jeg går fra talkmore til ice, og jeg ser at ice har dårlig dekning mange steder. Er så vanvittig mange som ikke er fornøyde med det. Med abonnementet jeg hadde, har jeg aldri hatt problemer. Så nå er jeg skeptisk. Er sinna på meg selv som ikke klarer å si nei. Eller jo, jeg sa nei mange ganger, men jeg angrer sånn på at jeg ikke bare gikk. For jeg syns det er en uting når en selger presser så mye. Det minner om slike som går på stranda i syden som selger falske rolex klokker og ray ban solbriller. 

Har jeg noen angrerett? Noen som vet om jeg kan gjøre noe for å beholde talkmore? :( Det koster hele 2000,- å avbryte bindingen. Jeg vet alt det her er min egen feil men vil bare sjekke ut mulighetene jeg har. Abonnementet ble som sagt tegna i dag, og trer i kraft på tirsdag.. 

Har gjort nøyaktig det samme som deg, det jeg gjorde var at jeg tok kontakt med de og henviste til at selgeren GARANTERTE 100m % at jeg skulle ha dekning der hvor Telenor hadde dekning.

I ettertid viser det jo seg at for mitt sitt vedkommende så er det abbonementet fullstendig ubrukelig. Så det gikk fra mobilsjappa, via ICE som kunne konstatere det samme som jeg allerede visste, at dekningen var helt elendig, så da kunne jeg heve kjøpet.

Men støtter personen som sa at du ikke burde blande angrerett for der har de safet seg, angrerett gjelder bare ved fjernsalg, eller salg utenfor faste forretningslokaler, da det bare vil backfire på deg, fokuser på produktet som ikke samsvarer med det du var blitt lovet, gjerne vis til dekningskart, og hvis du husker navnet på fyren du snakket med nevn han også, det er i både ICE og Expert sin innteresse og ha fornøyde kunder.

Anonymkode: 62dd4...8a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sendte en mail til Power angående opplevelsen min. Så får de selv velge hva de ønsker å gjøre med det. Nå har jeg delt opplevelsen min med de. Jeg husker dessverre ikke navnet på selgeren og navnet står heller ikke på kvitteringen. Mobilen er tatt i bruk, abonnementet trer som sagt ikke i kraft før på tirsdag. Sim kortet skal ikke settes i før da. 

Har lært til neste gang. Bitter måte å lære på.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte en mail til Power angående opplevelsen min. Så får de selv velge hva de ønsker å gjøre med det. Nå har jeg delt opplevelsen min med de. Jeg husker dessverre ikke navnet på selgeren og navnet står heller ikke på kvitteringen. Mobilen er tatt i bruk, abonnementet trer som sagt ikke i kraft før på tirsdag. Sim kortet skal ikke settes i før da. 

Har lært til neste gang. Bitter måte å lære på.... 

Power, og mulig ICE, burde kunne se hvem som har registrert salget og abonnementet så at du ikke husker er ikke så viktig. 

Men håper det ordner seg, oppdater gjerne tråden når du har fått svar fra Power. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjøpt med deg en telefon med bundet abn så har du ingen angrerett. 

Du må begynne å tenke før du handler og aksepterer. Dette får bli en kostbar lærepenge for deg. 

Å skylde på ekspeditøren eller å oute Expert i denne saken faller tilbake på deg selv. Noe du o det lange løp taper på.

Anonymkode: e500c...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du kjøpt med deg en telefon med bundet abn så har du ingen angrerett. 

Du må begynne å tenke før du handler og aksepterer. Dette får bli en kostbar lærepenge for deg. 

Å skylde på ekspeditøren eller å oute Expert i denne saken faller tilbake på deg selv. Noe du o det lange løp taper på.

Anonymkode: e500c...1dc

For det første har TS skrevet at telefon ikke er bundet til abo. 
For det andre er det power hun har handlet på, det er jo ikke mulig oute Expert som ikke lengre finnes. 

TS: siden telefonen ikke er bundet og er kjøpt til fullpris, så kan du prøve kontakte ICE, for å stoppe porteringen, eventuelt få den utsatt slik at du rekker klage til power. 

Anonymkode: e741a...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk beskjed med Power om at de skal ta kontakt med butikken jeg handla i. Også en beklagelse så klart. Kan ikke gjøre noe med at jeg nå er bundet men kan unngå at noen andre opplever det jeg opplevde. For slik pushing er ikke greit!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første har TS skrevet at telefon ikke er bundet til abo. 
For det andre er det power hun har handlet på, det er jo ikke mulig oute Expert som ikke lengre finnes. 

TS: siden telefonen ikke er bundet og er kjøpt til fullpris, så kan du prøve kontakte ICE, for å stoppe porteringen, eventuelt få den utsatt slik at du rekker klage til power. 

Anonymkode: e741a...73a

TS - dette er faktisk et godt råd. Kontakt ICE for utsettelse, eventuelt Talkmore om ICE ikke lytter. Overføringen må nødvendigvis ikke finne sted på tirsdag. Slikt utsettes stadig vekk av ulike grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...