AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Del Skrevet 7. juni 2019 Hvor mye er det normalt å tjene i en sommerjobb som ufaglært når man er student? I fjor tjente jeg ca 40.000, men i år har jeg fått en annen jobb der jeg bare har dagvakter og tjener dermed ca. 20.000 altså halvparten av det jeg tjente i fjor til tross for at jeg jobber omtrent like mye. Begge jobbene er i helse- og omsorgssektoren. Hvor mye bør man tjene i løpet av en sommer? Anonymkode: 6f406...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Del Skrevet 7. juni 2019 Det kommer helt an på hvor mye du jobber det, da. Skal du jobbe tilsvarende full stilling? Anonymkode: 45f31...179 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hvor mye du jobber det, da. Skal du jobbe tilsvarende full stilling? Anonymkode: 45f31...179 Nei, jeg er bare sommervikar. Men jeg lurer altså på hva som er normalt at studenter tjener i løpet av en sommer, når de har ufaglærte stillinger? Anonymkode: 6f406...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Del Skrevet 7. juni 2019 Kommer jo helt an på hvor mange timer du jobber i uka og hvor mange uker du skal jobbe. Kveldstillegg utgjør jo litt, men rart om du bare tjener halvparten i år (dersom du jobber like mye såklart). Har selv sommerjobb i helsesektoren og har 159 kr i timen (+ tillegg), regner med å tjene ca. 30 000 i mnd i sommer, altså 60 000 til sammen på to måneder. Anonymkode: 41cd2...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #5 Del Skrevet 7. juni 2019 Jeg tjener ca. 50 000 hver sommer, jobber som ufaglært på sykehjem 100%. Anonymkode: 0413e...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Del Skrevet 7. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er bare sommervikar. Men jeg lurer altså på hva som er normalt at studenter tjener i løpet av en sommer, når de har ufaglærte stillinger? Anonymkode: 6f406...5be Igjen, det kommer jo helt an på hvor mye man jobber. Meningsløst å sammenligne en som jobber vakter tilnærmet full stilling med en som bare jobber tilnærmet halv stilling feks. De vil jo naturlig nok tjene veldig forskjellig. Det er lettere å sammenligne timeslønnen. Anonymkode: 45f31...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tjener ca. 50 000 hver sommer, jobber som ufaglært på sykehjem 100%. Anonymkode: 0413e...415 Har da 3 uker ferie også. Anonymkode: 0413e...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #8 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tjener ca. 50 000 hver sommer, jobber som ufaglært på sykehjem 100%. Anonymkode: 0413e...415 Jobber du mye ubekvem arbeidstid? Anonymkode: 45f31...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #9 Del Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo helt an på hvor mange timer du jobber i uka og hvor mange uker du skal jobbe. Kveldstillegg utgjør jo litt, men rart om du bare tjener halvparten i år (dersom du jobber like mye såklart). Har selv sommerjobb i helsesektoren og har 159 kr i timen (+ tillegg), regner med å tjene ca. 30 000 i mnd i sommer, altså 60 000 til sammen på to måneder. Anonymkode: 41cd2...923 Jeg jobber til sammen 159 timer i løpet av 8 uker, og gjorde noe lignende i fjor også. Jeg har ikke fått arbeidsavtale eller timelønn enda, men regner med den enten blir det samme eller litt mindre enn i fjor. Hadde 156 kr timen i fjor, og helge- og kveldstillegg på ca 50kr. Jobbet nok mye kveld og helg i fjor, noe som gjorde at jeg tjente mye mer. Syns bare det ser så mye arbeid ut for lite penger i forhold til hva jeg jobbet og tjente i fjor.. Anonymkode: 6f406...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pessimistisk Skrevet 7. juni 2019 #10 Del Skrevet 7. juni 2019 I min forrige sommerjobb tjente jeg 145 kr i timen tror jeg som ufaglært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #11 Del Skrevet 7. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, det kommer jo helt an på hvor mye man jobber. Meningsløst å sammenligne en som jobber vakter tilnærmet full stilling med en som bare jobber tilnærmet halv stilling feks. De vil jo naturlig nok tjene veldig forskjellig. Det er lettere å sammenligne timeslønnen. Anonymkode: 45f31...179 Men det er en del av det jeg lurer på. Hvor mye jobber normalt studenter i løpet av sommeren? Det finnes jo sikkert de som ikke jobber noe feks, men det er vel ikke normalen? Jeg er litt bekymret for at jeg ikke tjener nok. Anonymkode: 6f406...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pessimistisk Skrevet 7. juni 2019 #12 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er en del av det jeg lurer på. Hvor mye jobber normalt studenter i løpet av sommeren? Det finnes jo sikkert de som ikke jobber noe feks, men det er vel ikke normalen? Jeg er litt bekymret for at jeg ikke tjener nok. Anonymkode: 6f406...5be Hvorfor er du så bekymret for hvor mye andre tjener i forhold til deg? Forstår at du lurer av nysgjerrighet, men er jo ingen grense man må nå for å være vellykket på en måte. Jeg vet om mange studenter som ikke jobber noe som helst om sommeren, men de fleste jobber nok litt iallfall. Selv har jeg jobbet 3 dager i uka de siste sommerne. I år skal jeg imidlertid jobbe tilnærmet 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #13 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, pessimistisk skrev: Hvorfor er du så bekymret for hvor mye andre tjener i forhold til deg? Forstår at du lurer av nysgjerrighet, men er jo ingen grense man må nå for å være vellykket på en måte. Jeg vet om mange studenter som ikke jobber noe som helst om sommeren, men de fleste jobber nok litt iallfall. Selv har jeg jobbet 3 dager i uka de siste sommerne. I år skal jeg imidlertid jobbe tilnærmet 100%. Fordi jeg ikke vil havne i økonomiske problemer, og fordi jeg vil ha mulighet til å kunne kjøpe meg en bolig en gang etter endt utdanning. De studentene som jeg vet om som ikke jobber om somrene jobber oftest iløpet av skoleåret. Det gjør ikke jeg. Anonymkode: 6f406...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pessimistisk Skrevet 7. juni 2019 #14 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke vil havne i økonomiske problemer, og fordi jeg vil ha mulighet til å kunne kjøpe meg en bolig en gang etter endt utdanning. De studentene som jeg vet om som ikke jobber om somrene jobber oftest iløpet av skoleåret. Det gjør ikke jeg. Anonymkode: 6f406...5be Nei jeg ser den Jeg har brukt opp alle sparepengene mine pga av jeg ikke jobber ved siden av studiene.. Burde nok tenke litt mer som deg jeg også, men jeg tenker jeg får ta det som det kommer. Men nå har du jo allerede fått en jobb, så du får bare ha den jobben iallfall i sommer og tjene det du tjener. Du kan jo eventuelt søke en deltidsjobb til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #15 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, pessimistisk skrev: Nei jeg ser den Jeg har brukt opp alle sparepengene mine pga av jeg ikke jobber ved siden av studiene.. Burde nok tenke litt mer som deg jeg også, men jeg tenker jeg får ta det som det kommer. Men nå har du jo allerede fått en jobb, så du får bare ha den jobben iallfall i sommer og tjene det du tjener. Du kan jo eventuelt søke en deltidsjobb til høsten. Jeg har dessverre ikke kapasitet til å jobbe samtidig med studier, hvis ikke hadde jeg nok gjort det. Jeg har foreløpig ikke måttet ta av sparepengene mine for hverdagsutgifter da jeg har en grei husleie og lever uten store utskeielser. Samtidig hadde det jo vært fint å kunne tjene litt ekstra for å ha råd til å reise på ferie feks. Anonymkode: 6f406...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 7. juni 2019 #16 Del Skrevet 7. juni 2019 Rundt 70 000 per måned man jobber synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #17 Del Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Rundt 70 000 per måned man jobber synes jeg. Hvordan klarer du å kommentere så vanvittig mange idiotiske kommentarer i nesten alle tråder? Like forbauset hver gang. Du tjener ikke 70.000 i måneden som ufaglært i en sommerjobb... Anonymkode: a29b4...699 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. juni 2019 #18 Del Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du å kommentere så vanvittig mange idiotiske kommentarer i nesten alle tråder? Like forbauset hver gang. Du tjener ikke 70.000 i måneden som ufaglært i en sommerjobb... Anonymkode: a29b4...699 Er jeg faglært da? Jeg skjønner ikke hvordan disse greiene fungerer. Men hver gang jeg trenger penger kaster jo noen mer etter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #19 Del Skrevet 11. juni 2019 På Friday, June 07, 2019 den 23.13, AnonymBruker skrev: Hvor mye er det normalt å tjene i en sommerjobb som ufaglært når man er student? I fjor tjente jeg ca 40.000, men i år har jeg fått en annen jobb der jeg bare har dagvakter og tjener dermed ca. 20.000 altså halvparten av det jeg tjente i fjor til tross for at jeg jobber omtrent like mye. Begge jobbene er i helse- og omsorgssektoren. Hvor mye bør man tjene i løpet av en sommer? Anonymkode: 6f406...5be Selvfølgelig helt umulig for noen her på Kvinneguiden å gjette på hvor mye penger du kan tjene!! Dette kommer blant annet ann på hva slags arbeid du utfører, og hvor mange timer / dager du arbeider der... Anonymkode: 8827f...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #20 Del Skrevet 11. juni 2019 Jeg tjente 76.000 i sommer ifjor på 7 uker. Er 17 år. Anonymkode: 33e6e...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå