Gå til innhold

Nytt kjøkken - hvilket er du fornøyd med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt et hus som skal renoveres og har begynt å titte litt på ulike kjøkkenleverandører. 

Hører gjerne deres erfaringer. Har fleksibelt budsjett.

Anonymkode: b1071...3ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med hth. Hadde Norema før og var fornøyd med det og. Kjøpt kjøkken som kommer i forrige moduler, ikke flatpakket. 

Anonymkode: b6c8a...47e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Sigdal og veldig fornøyd. 

Anonymkode: d1ec0...24b

AnonymBruker
Skrevet

Er ok fornøyd med HTH. Likte ikke ikea og kvik. Skal jeg pusse opp igjen blir det Røskaft eller Drømmekjøkkenet.

Anonymkode: e45f5...e5b

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ok fornøyd med HTH. Likte ikke ikea og kvik. Skal jeg pusse opp igjen blir det Røskaft eller Drømmekjøkkenet.

Anonymkode: e45f5...e5b

Har hørt Kvik og HTH er ganske likt? Eller kanskje jeg tar feil... Røskaft og Drømmekjøkkenet skal sjekkes ut. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har hørt Kvik og HTH er ganske likt? Eller kanskje jeg tar feil... Røskaft og Drømmekjøkkenet skal sjekkes ut. 

TS

HTH, Kvik og IKEA har mye til felles. Egentlig hele bransjen som nesten utelukkende bruker deler fra Blun og forskjellige varianter av samme type skrog. Selv frontene er ikke helt unikt - særlig på innstegs produktseriene  

Kvik og Drømmekjøkken/Ballingsløv er fra samme konsern. 

Anonymkode: 8fbb6...d59

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HTH, Kvik og IKEA har mye til felles. Egentlig hele bransjen som nesten utelukkende bruker deler fra Blun og forskjellige varianter av samme type skrog. Selv frontene er ikke helt unikt - særlig på innstegs produktseriene  

Kvik og Drømmekjøkken/Ballingsløv er fra samme konsern. 

Ok. Takk for oppklaring. Så da er Huseby og Sigdal kanskje noe av det samme? At de er ganske like men dyrere? 

AnonymBruker
Skrevet

Noen of modeller fra Huseby, Drømmekjøkken og noen dyrere HTH modeller er laget av tre og bygget for å være i mange år ofte er de andre laget av mdf panelet og antas at man skifter kjøkken oftere  

Hvis jeg husker riktige HTH og Sigdal er fra samme konsern. 

Mente Blum tidligere ikke blun...

AnonymBruker
Skrevet

Alle kjøkkenprodusentene, unntatt ikea leverer kjøkken i ulike prisklasser. Prisklassen viser til ting som materialtype, overflatebehandling, flatpakket eller ikke og generelt design. Når jeg har kjøpt HTH og Norema (samme konsern) har jeg kjøpt de dyrere modellene. At de alle bruker blum deler, betyr ikke at kvaliteten på et ikea og et dyrere hth kjøkken er lik. Det er stor forskjell i holdbarhet og presisjon på produktene. Det betyr ikke at folk ikke kan være fornøyd med begge deler, men det er forskjell. Og produktene er ikke like selv om de ligger i samme konsern, det er en grunn til at et konsern ønsker å ha to ulike merker i sin portefølje. HTH leverer for eksempel direkte hjem på døra med egne biler, noe som gir svært stabil leveringstid. Norema leverte derimot forsinket med tre dager, men kompenserte det med gratis montering på leveringsdagen da jeg kjøpte fra dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kjøkken fra Norema og vært veldig fornøyd. God service. Holdt seg godt så lenge vi hadde det. 

Nå har vi kjøkken fra Strai. Veldig fornøyd med det og. De gav oss veldig god service, både før kjøp, under kjøpet og i en tid etterpå når jeg ville endre på noe. Valget sto mellom Strai og Sigdal. Sigdal var helt elendige på kundeservice. De skulle tegne ett forslag til oss etter hva vi fortalte at vi ønsket, og det lille der klarte de ikke. Men dette var nok ett problem her lokalt, for det tok ikke lang tid før de var konkurs her. 

Anonymkode: b4a92...61c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kjøkken fra Norema og vært veldig fornøyd. God service. Holdt seg godt så lenge vi hadde det. 

Nå har vi kjøkken fra Strai. Veldig fornøyd med det og. De gav oss veldig god service, både før kjøp, under kjøpet og i en tid etterpå når jeg ville endre på noe. Valget sto mellom Strai og Sigdal. Sigdal var helt elendige på kundeservice. De skulle tegne ett forslag til oss etter hva vi fortalte at vi ønsket, og det lille der klarte de ikke. Men dette var nok ett problem her lokalt, for det tok ikke lang tid før de var konkurs her. 

Anonymkode: b4a92...61c

Vi har hatt helt motsatt erfaring.

Norema tegnet et kjøkken hvor enkelte av skapene ikke kunne lukkes opp, var dårlig på kundeservice og sa at slik vi ville ha kjøkkenet ikke var mulig.

Det tok Sigdal en halvtime å designe det slik vi ville ha det hvor alt fungerte helt topp. Vi har hatt samme person nå som hjelper oss med kjøkkenet hvis vi har lurt på noe, trenger noe ekstra etc. Så tror det desverre er stor forskjell på butikkene ja. 

Anonymkode: d1ec0...24b

AnonymBruker
Skrevet

Har Fossline kjøkken og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 1a5f6...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Har unoform og det er perfekt. 

Anonymkode: 3ea73...4cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/8/2019 at 10:24 AM, AnonymBruker said:

Alle kjøkkenprodusentene, unntatt ikea leverer kjøkken i ulike prisklasser. Prisklassen viser til ting som materialtype, overflatebehandling, flatpakket eller ikke og generelt design. Når jeg har kjøpt HTH og Norema (samme konsern) har jeg kjøpt de dyrere modellene. At de alle bruker blum deler, betyr ikke at kvaliteten på et ikea og et dyrere hth kjøkken er lik. Det er stor forskjell i holdbarhet og presisjon på produktene. Det betyr ikke at folk ikke kan være fornøyd med begge deler, men det er forskjell. Og produktene er ikke like selv om de ligger i samme konsern, det er en grunn til at et konsern ønsker å ha to ulike merker i sin portefølje.

Pris er grunnen. Ganske dyrt å drive forskjellige merkevare. Man gjør det for å lokke folk som vil betale mer til samme produkt..

Skrevet

Kjempefornøyd med HTH.

De tegnet et kjøkken etter våre ønsker, kjempegod kundeservice ved feil og mangler ved leveringa, og det ble levert på døra av egne biler, på riktig dato.

Velger gjerne HTH igjen

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange svar så langt! Lurer på hva dere tenker om kvaltiteten også? Jeg tror det er forskjellige erfaringer med de ulike butikkene, levering osv. Men generelt dette med kvalitet på kjøkkenet er av stor interesse :-)

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pris er grunnen. Ganske dyrt å drive forskjellige merkevare. Man gjør det for å lokke folk som vil betale mer til samme produkt..

Tror du misforsto meg. For eksempel har Norema og hth lik prisklasse, men samme konsern. Begge firmaene selger alt fra relativt billige flatpakkede kjøkken til dyre heltrekjøkken for å nå de fleste kundegrupper. 

Til TS: min erfaring med hth og Norema sine dyrere kjøkken er at de er av god kvalitet. Å få montør til å sette opp kjøkkenet bidrar også til lenger leverid enn en uerfaren svigerfar fordi ting blir rett og god tilpasset. Etter å ha sett montører jobbe, kommer jeg aldri til å montere kjøkken selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du misforsto meg. For eksempel har Norema og hth lik prisklasse, men samme konsern. Begge firmaene selger alt fra relativt billige flatpakkede kjøkken til dyre heltrekjøkken for å nå de fleste kundegrupper. 

Til TS: min erfaring med hth og Norema sine dyrere kjøkken er at de er av god kvalitet. Å få montør til å sette opp kjøkkenet bidrar også til lenger leverid enn en uerfaren svigerfar fordi ting blir rett og god tilpasset. Etter å ha sett montører jobbe, kommer jeg aldri til å montere kjøkken selv. 

Takk for svar.

Uavhengig av type kjøkken vil jeg uansett bruke montør ja.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Sigdal. Veldig fornøyd med kjøkkenet, tilsvarende misfornøyd.med service. (Det tok 8 måneder !!! før hele kjøkkenet var satt opp.) Det vi er mest fornøyd med er benkeplate av stein og armatur som kan tas av og spyle hele kummen. Det vi er minst fornøyd med er innebygd kjøleskap, pga veldig liten plass. Men det ordner man med f.eks to skap eller større skap. Skrogene er stødige og robuste og man kan velge hvilken farge man vil ha selv. Vi ville ha noe annet enn hvitt/grått/svart/tre. Men prisen.... 😬

Anonymkode: 1503d...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...