Gå til innhold

Puttet avklippet gress i pallekassene mine - snegle-egg!!

Pingvinsukker

Anbefalte innlegg

Gjorde en brøler her for litt siden.... Har lest at det var bra for jorden å blande litt avklippet gress/hageavfall i jorden før utplanting/såing... Så det gjorde jeg. I tillegg har jeg dekket kassene med tak så det umulig kan ha kommet noe oppi. Nå kryr det av nyklekkede brunsnegler oppi alle kassene!! Jeg mistenker at de satt på det nyklippede gresset... Så hva gjør jeg nå? Jeg plukker og plukker men vi leier ut huset noen uker hver sommer og jeg får meg ikke til å be leietakere plukke snegler!På den tiden de bor her vil vel sneglene ha spist alt som er 😕 

Tenker på å grave opp det jeg har plantet ut, hive jorda med det iblandede gresset og fylle på ny jord... Stress! Har 6 pallekasser. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke noen magisk fix, men hvis du skal ta opp plantene og bytte ut jorda så trenger du vel ikke ta bort all jorda. Bare det øverste laget  og så legge på ny jord oppå? Har du tatt bort alt gresset? Da kan du kanskje bare skrape bort en del jord, og så fylle på ny "sneglefri" jord og håpe at resten av eggene dauer da?

Anonymkode: 53b70...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nemaslug, fang noen snegler, klipp de i 2 (selv om det er nasty) hell i vann i en bøtte og tilsett nematoder, nematodene må du ha i når det ikke er sol, fordi nematoder tåler ikke uv lys.

Sneglene vil spise artsfrendene sine, siden de er kanibaler.

Anonymkode: 7bb44...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...