Gå til innhold

Hbor på østlandet flytte med barn i barneskolealder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trygge fine oppvekststeder. Helst små skoler/klasser. Null toleranse for mobbing. Gode skoler og masse barnefamilier :)

Anonymkode: f770e...9ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elverum. 

Anonymkode: dc713...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Et helt skjerma samfunn finner du ikke noe sted. Og vil du egentlig ha det for ungene? De blir voksne en gang. Det er greit å ha prøvd seg i motgang før man er 20 liksom... og jada, Elverum er fint det, men også sentrum for masse høyrepopulisme. Det er verdier jeg ikke ønsker for ungene mine. 

Små klasser finnes snart ikke. Bygdeskoler blir lagt ned og slått sammen med andre. Vår nærskole gikk akkurat fra å være en liten skole med 150 elever til tre skoler slått sammen og kapasitet på 700 elever. På første trinn er det 80 elever. Dette er i en liten østlandsby. Men kvaliteten på skolene her er gode selv om kullene er store.

Anonymkode: 28964...a7e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Toten🤗

Anonymkode: 40993...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg langt unna Elverum. Makan til sær plass skal du leite lenge etter. 

Anonymkode: 97d82...f79

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kråkerøy, Fredrikstad. 

Anonymkode: 7f25f...117

Skrevet

Sandefjord.  

AnonymBruker
Skrevet

"Mange barnefamilier" og "små klasser" er rimelig selvmotsigende.

Her jeg bor er det alt fra 3 til 10 barn i hvert klassetrinn, og det er absolutt ikke mange barnefamilier. De fleste har faktisk fått 3-4 barn bare for å holde liv i barnehagen og skolen i bygda. 

Anonymkode: 50cf8...f10

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Og ikke oversvømmelse/flom? Har ikke du stilt dette spørsmålet 10 ganger før, og har du ennå ikke klart å få deg noen nærmere preferanser enn «gode, små skoler, ikke mobbing»? Hele Østlandet er aktuelt, og vi kan da ikke svare noe annet enn «Østlandet». 

Fagernes i Valdres er mitt forslag. 

Anonymkode: de8d9...3e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De minste klassene finner du i skolene i Oslo sentrum. 

Anonymkode: 94cee...de9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Østlandet er jo stort. Flytt dit dere kan få jobb og har råd til en passende bolig. 

Vi kan jo ikke vite om det passer for deg å bo i en villa i Holmenkollen til 25 mill eller om du vil bo på fjellet i Valdres, ved sjøen i Vestfold eller i en bygd i indre Telemark. 

Anonymkode: f890d...174

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tirben skrev:

Sandefjord.  

Fysj møkkaplass 🙈

Anonymkode: 00bd6...9d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil at mine barn skal vokse opp i Oslo:)

Anonymkode: 022f8...276

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm eller Lørenskog er også fint, men aner ikke om skolene er bra. 

Anonymkode: 7f25f...117

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trygge fine oppvekststeder. Helst små skoler/klasser. Null toleranse for mobbing. Gode skoler og masse barnefamilier :)

Kan dere velge helt fritt hvor dere skal flytte?

Spør fordi de alle fleste er avhengige av å ha en jobb på et nytt sted før de begynner å tenke på hvor de skal bo. Og så kommer økonomien inn i bildet. Den bestemmer om det blir hus, rekkehus eller leilighet. Alle steder, store som små, har noen områder som er dyrere å kjøpe bolig i. 

Anonymkode: 97984...4d9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fysj møkkaplass 🙈

Anonymkode: 00bd6...9d9

Hvorfor?

Anonymkode: b2698...6f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å se etter skoler med ca 250 elever. Det er ikke så smått at det blir for lite, men samtidig ikke så stort. De kjører ofte to parallelle klasser med 15-20 i hver klasse. 

Anonymkode: f5b49...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å se etter skoler med ca 250 elever. Det er ikke så smått at det blir for lite, men samtidig ikke så stort. De kjører ofte to parallelle klasser med 15-20 i hver klasse. 

Anonymkode: f5b49...743

Enig.?

Anonymkode: b7420...e6f

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2019 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Og ikke oversvømmelse/flom? Har ikke du stilt dette spørsmålet 10 ganger før, og har du ennå ikke klart å få deg noen nærmere preferanser enn «gode, små skoler, ikke mobbing»? Hele Østlandet er aktuelt, og vi kan da ikke svare noe annet enn «Østlandet». 

Fagernes i Valdres er mitt forslag. 

Anonymkode: de8d9...3e3

Hæ? Har jeg ikke spurt om 😕

Skrev dette jeg :

Hvor på østlandet flytte med barn i barneskolealder?

Trygge fine oppvekststeder. Helst små skoler/klasser. Null toleranse for mobbing. Gode skoler og masse barnefamilier :)

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Kan dere velge helt fritt hvor dere skal flytte?

Spør fordi de alle fleste er avhengige av å ha en jobb på et nytt sted før de begynner å tenke på hvor de skal bo. Og så kommer økonomien inn i bildet. Den bestemmer om det blir hus, rekkehus eller leilighet. Alle steder, store som små, har noen områder som er dyrere å kjøpe bolig i. 

Anonymkode: 97984...4d9

Ja ca 1time fra Oslo ca. enten den ene eller den andre veien 😊

Har hjemmekontor og mannen reisejobb så det går fint 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...