Gå til innhold

Hva betyr egentlig "relevant yrkespraksis" og at deltaker må være i klinisk relevant arbeid for å komme inn? (Videreutdanning)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er utdannet sosionom (2017), og har siden da jobbet innenfor barnevern. Først jobbet jeg i barneverntjenesten, men jobber nå på behandlingsinstitusjon for ungdom. Jeg ønsker å ta et årsstudium i sexologi, som går deltid over 2 år og hvor jeg ser at jeg vil ha mulighet til å fortsette i jobben samtidig. 

Det står i opptakskravene at det kreves minimum 1 års relevant yrkespraksis etter fullført bachelor, og at deltakeren må være i klinisk relevant praksis (minst 50%) under studiene. Hva betyr egentlig dette for meg som sosionom? Jeg ser selv relevansen veldig godt med mitt eget arbeid fordi ungdommene er i en alder hvor det å bli trygg på sin egen seksualitet er viktig og det er vi som jobber der som er deres trygge voksenpersoner, men også fordi mange har vært utsatt for overgrep eller har problemer som f.eks. seksuelt avvikende atferd. 

Men jeg vet ikke helt om dette dekker kravene? Hva betyr egentlig "klinisk relevant praksis", og hva er relevant yrkespraksis for å komme inn på sexologi? Jeg kunne gjerne tenke meg å jobbe på helsestasjon eller som familieterapeut, men for å få disse jobbene kreves det jo gjerne den faglige kompetansen man får ved et sånt studie, så å få erfaringen først er jo litt vanskelig. 

Anonymkode: 1f728...04d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer fra studiested til studiested og linje til linje. Ta kontakt med studieansvarlig eller opptaksseksjonen dersom du vil ha et konkret svar.

Anonymkode: c7dac...15d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...