Gå til innhold

Redd for å stryke i praksis fordi jeg har vært en bitch tidligere i livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter nå på opptak til høyskole utdanning, har søkt grunnskolelærer.

Det er jo mye praksis gjennom utdanningen. Tidligere i livet har jeg vært en bitch. Har levd ordentlig, ikke gjort noe farlig, men likevel ikke vært hyggelig.

Hvordan skal jeg kunne stå i det om jeg så vil møte foreldre til elever , som har ett dårlig bilde av meg fra mine ungdomsår? Jeg ønsker jo ikke fortelle om dette.

Anonymkode: 0a436...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremstå hyggelig og profesjonell. De har nok forståelse for at du har endret deg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært en mobber?

Anonymkode: 58ee0...68b

Skrevet

Er vel i tilfeller som dette man virkelig kan skrive under på at karma er en bitch! Du får bare krysse fingrene for at foreldrene har verdighet nok til å opptre profesjonelt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nappetass1 skrev:

Er vel i tilfeller som dette man virkelig kan skrive under på at karma er en bitch! Du får bare krysse fingrene for at foreldrene har verdighet nok til å opptre profesjonelt. 

Om jeg gjør mine oppgaver , så kan man vel ikke stryke pga gammelt dritt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært en mobber?

Anonymkode: 58ee0...68b

Nei aldri mobbet noen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg gjør mine oppgaver , så kan man vel ikke stryke pga gammelt dritt.

Du blir vurdert ut ifra hvordan du takler situasjonen. 

Anonymkode: 9ed42...f25

Skrevet

Du kommer neppe til å møte så mange foreldre og det er ikke dem som skal bedømme arbeidet ditt.

Gjør ditt beste, så går det greit. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir vurdert ut ifra hvordan du takler situasjonen. 

Anonymkode: 9ed42...f25

Hvordan ville du stått i situasjonen? Jeg tenker si at livet er nå, og ikke da, og at mye er forandret siden den dag.

Skrevet

Tviler på at noen i det hele tatt kommer til å nevne det, men om de gjør det så kan du eventuelt beklage deg for oppførselen din og at du har forandret deg. Er mange folk med utdannelse som har gjort dumme ting(til og med kriminelle ting), men de stryker ikke i praksis pga fortiden sin.

Skrevet

1. Liten sjanse for at du får praksisplass akkurat der du har vokst opp/bor. 

2. Man møter ikke foreldre i praksis. 

3. Om du skulle mmte en mor/far tilfeldig, er det likevel ikke deres jobb å bedømme deg. 

4. Praksislærer vurderer dine egenskaper etter ulike kriterier. Tidligere oppførsel er ikke blant disse 

AnonymBruker
Skrevet

Som lærerstudent blir man konstant vurdert under det som kalles en "skikkethets-vurdering". Det vil si at dersom praksislærer, forelesere, medstudenter eller andre mener at du ikke er egnet til å bli lærer kan de sende inn en tvilsmelding, og deretter vil det bli opprettet en sak som har til oppgave å avklare om du egner deg som lærer eller ikke. 

Her er fra brosjyren om skikkethet på skolen jeg går på. I teorien kan dermed noen som kjenner til deg og din fortid ta kontakt med enten skolen din eller praksislæreren din og det kan dermed bli sendt inn en tvilsmelding. Jeg tror dog ikke det blir grunnlag til å kaste deg ut av utdanningen likevel. 

image.png.cd7a6b6f242ad6f312f682c3c07db58c.png

I

Anonymkode: 9e55d...442

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som lærerstudent blir man konstant vurdert under det som kalles en "skikkethets-vurdering". Det vil si at dersom praksislærer, forelesere, medstudenter eller andre mener at du ikke er egnet til å bli lærer kan de sende inn en tvilsmelding, og deretter vil det bli opprettet en sak som har til oppgave å avklare om du egner deg som lærer eller ikke. 

Her er fra brosjyren om skikkethet på skolen jeg går på. I teorien kan dermed noen som kjenner til deg og din fortid ta kontakt med enten skolen din eller praksislæreren din og det kan dermed bli sendt inn en tvilsmelding. Jeg tror dog ikke det blir grunnlag til å kaste deg ut av utdanningen likevel. 

image.png.cd7a6b6f242ad6f312f682c3c07db58c.png

I

På grunnlag av at jeg har vært sær og vrang i ungdomsårene? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På grunnlag av at jeg har vært sær og vrang i ungdomsårene? 

Hvem som helst kan sende inn en slik tvilsmelding og da vil det bli tatt stilling til om den tid kommer. 

Nå vet ikke jeg hva du legger i å ha vært sær og vrang eller en bitch og ikke særlig hyggelig, men som sagt tror jeg ikke du vil bli kastet ut at studiene på grunn av det. I praksis har man ikke særlig mye foreldrekontakt heller, så du vil forhåpentligvis ikke havne i noen ubehagelige situasjoner på den måten. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan sende inn en slik tvilsmelding og da vil det bli tatt stilling til om den tid kommer. 

Nå vet ikke jeg hva du legger i å ha vært sær og vrang eller en bitch og ikke særlig hyggelig, men som sagt tror jeg ikke du vil bli kastet ut at studiene på grunn av det. I praksis har man ikke særlig mye foreldrekontakt heller, så du vil forhåpentligvis ikke havne i noen ubehagelige situasjoner på den måten. 

Men de får vel informasjon om hvem som er i praksis. Gjennom en ukeplan etc 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de får vel informasjon om hvem som er i praksis. Gjennom en ukeplan etc 

Når jeg har vært i praksis har det kun stått fornavn på ukeplanen. Noe ala:

"Neste uke kommer studentene Per, Pål og Askeladden. De skal ha nesten all undervisningen de neste tre ukene. Vi gleder oss."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...