Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte egentlig å ta friår etter videregående for å jobbe, men så så jeg nå at det fortsatt er ledige plasser på folkehøgskoler og jeg merker det frister ganske mye. Når jeg leser om det virker det jo kjempefint, få holde på med hobbyen sin et helt år, få mange nye venner og dra på reise. Men jeg vet ikke helt om det faktisk er slik? Er litt redd for at jeg skal dra dit og bli skuffa, for jeg orker ikke et år med mye baksnakking, drama og gjenger og sånn, har vært så mye av det dette året på videregående 😅 skjønner jo miljøet sikkert varierer fra skole men hva er deres erfaring?

Anonymkode: a7086...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste årer i mitt liv! Gikk på Hurdal verk folkehøgskole. Der lærte jeg meg å kjenne meg bedre, styrke psyka mi, fått en fantastisk bestevenninne og fikk dyrket hobbyen min.  Anbefales på det sterkeste! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det kjempefint. Hadde glatt skrudd tiden tilbake og gjort det igjen 😀

Anonymkode: 0abbe...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk et år på Ringerike, fantastisk fint år! ❤️ Man må like å være sosial, det er mye samvær og tett på andre mennesker. 

Ellers så vil jeg tro at miljøet på folkehøgskolene varierer fra år til år, etter hvem som er der? 

Anonymkode: d63fb...076

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på Risøya Folkehøyskole på dykkelinjen. Jeg er veldig for folkehøyskole. Jeg lærte meg bedre å kjenne, fikk reise, fikk nye venner. 

Det er det beste året i mitt liv, angrer ikke ett sekund. Synd at året gikk så fort :(

Men jeg satt også før jeg søkte å Googlet meg litt frem. Vi som har gått på folkehøyskole har en tendens til å snakke veldig varmt om fhs året, det kan fort høres ut som en spøk, men faktum er at det var det beste året. 

Du vil ikke angre 

Anonymkode: 4f664...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du kommer til å angre! Jeg har enda til gode å høre noen si at de angrer på å ha gått på folkehøgskole, alle jeg kjenner (inkludert meg selv) husker det året som utelukkende positivt. selv om vi hadde lørdagsundervisning husker jeg året som et skikkelig koseår der jeg traff masse fine mennesker, lærte masse nytt og opplevde masse fint. Vi reiste blant annet en del, både hele folkehøgskolen og gruppevis i de forskjellige fagene, så jeg ble temmelig bereist i løpet av året, både i inn- og utland.

Hvis du er usikker på hva du vil videre, føler at du trenger en liten pustepause men vil lære, gjøre og oppleve noe mens du tenker så sier jeg bare go for it! :)

Anonymkode: 0a205...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Tja... jeg tilhører den gruppen som angrer på året på FHS. Bortkastet bruk av studielån, og like mange klikker og drama som på vgs. Hadde ikke valgt det på nytt. (Og det var sikkert godt miljø der altså. Ser stadig mine medelever omtale det som «det beste året i sitt liv». Men for meg - not so much.)

Anonymkode: 8406d...759

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stortrivdes, men ikke gå på sånn "tema"-fhs. Gikk på musikkfolkehøgskolen, og lærerne "framsnakka" de flinkeste, så de ble på en måte den populære gjengen med mye drama og alt😅 kan tenke meg at de med forskjellige linjer er bedre. Angret masse på at jeg ikke dro til den i Drammen f.eks!

Anonymkode: 37381...9fb

Skrevet

Jeg tenker hvis man i det hele tatt vurderer å gå på fhs, så absolutt gjør det! Virkelig et lærerikt år, der du får oppleve masse nytt og møte mange nye mennesker. Jeg elsket det, og anbefaler alle å prøve. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det helt fantastisk! :) Godt miljø, møtte mange forskjellige typer mennesker, fikk gode venner og alle linjene reiste utenlands. 

Jeg fikk min første kjæreste der, 8 år senere er fri fremdeles sammen og jeg er nå 30 uker gravid 😁❤️ Kan trygt si jeg er glad jeg dro!

Anonymkode: 704f3...4d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk også på Ringerike folkehøyskole, idrett. Virkelig et flott og innholdsrikt år. Er ikke super sosial av meg, men alle fikk venner. Var så utrolig mange forskjellige mennesker der. Var 2 stk som hoppet av i løpet av året. Jeg angrer ikke et sekund. 

Anonymkode: 11e76...746

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Tja... jeg tilhører den gruppen som angrer på året på FHS. Bortkastet bruk av studielån, og like mange klikker og drama som på vgs. Hadde ikke valgt det på nytt. (Og det var sikkert godt miljø der altså. Ser stadig mine medelever omtale det som «det beste året i sitt liv». Men for meg - not so much.)

Anonymkode: 8406d...759

Jeg tenker det samme som deg... Hadde det greit der og da (kunne gjerne vært foruten endel drama), men i ettertid har jeg tenkt på det som bortkastet tid.

Å si at noe har vært "det beste året i mitt liv" er jo relativt enkelt når man kun har levd i 19 år:fnise:

Skrevet

Jeg synes det var veldig fint, ble litt mer selvstendig før jeg begynte som lærling. Gikk på Jeløy fhs, ca 50/50 med gutter og jenter. Anbefaler skoler med mange ''guttelinjer'' = mindre drama. Vet at mange skoler har fort 80% jenter...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler steder som har enerom. Når det er folk rundt deg over alt, hele døgnet, er det en lykke å kunne låse døra til verden. 

Anonymkode: 2ec04...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke si jeg angrer, jeg hadde det fint da jeg gikk der, men sånn i ettertid ser jeg jo at det var bare tøys. Bare i Norge kan vi bruke hundre tusen på å sose et år. 

Anonymkode: 86dfb...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller brukt de 100.000 på å reise jorda rundt eller som egenkapital til bolig.

Du taper ikke bare de 100.000 det koster, men også et pr med arbeidsinntekt, så det blir langt dyrere enn 100.000. Pluss på renter på lånet også 

Anonymkode: 5e375...529

AnonymBruker
Skrevet

10 år siden jeg gikk på folkehøgskole, da var det ikke like populært som nå. Men jeg stortrivdes :). Selvfølgelig, litt drama ble det, men jeg tok aldri del i noe av det. Bare hørte om det. Enkelte er jo dramatiske om de går på fhs eller ikke. Finn deg noen å være med som du trives med. Hold deg til reglene og vær grei mot folk, så går det nok kjempefint. Der jeg gikk ble det litt styr fordi enkelte brøt reglene hele tida. Verst for de, men alle andre får det med seg. 

Anonymkode: 9ce6b...335

AnonymBruker
Skrevet

Det er 8 år siden vi slutta. Det var mange hyggelige personer, og en del jeg ikke kunne fordra. Jeg visste ikke at jeg kom til å bli glad i så mange og savne dem vanvittig lenge etter vi slutta. Jeg syns vi hadde det mest artig på fylla i helgene. Jeg er ganske sikker på at jeg ville gjort det igjen, men jeg burde vært yngere. 

Anonymkode: 48c94...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...