AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Jeg klarte å misforstå oppgaven og fikk E. Jeg vet at oppgaven ikke er dårlig, men jeg ser at jeg rett og slett har misforstått, og derfor svarer den ikke på problemstilling. De har utrolig nok gitt meg en E heller enn å stryke meg. Jeg vet ikke om dette er likt på alle universitet, men hos oss så får man kun konteeksamen hvis man har F, eller hvis andre som har fått F melder seg opp. Ellers må man melde seg opp til faget på nytt om ett år. Altså, hadde de bare strøket meg så hadde jeg fått ny eksamen i august/september, men med E står jeg i fare for å ikke få tatt den på nytt før om ett år, sammen med de som går ett år under meg. Er det noen mulighet til for å klage "nedover"? Haha, altså at jeg klager fordi jeg mener jeg fortjener F, men har fått E. Jeg vet ikke hvorfor de har gitt meg E, jeg ser jo nå at jeg ikke har svart på problemstillingen i det hele tatt og denne oppgaven burde være stryk. Står her: https://www.uia.no/student/eksamen/linkeblokksamling/foer-eksamen/ny-utsatt-eksamen For å ha rett på ny/utsatt eksamen må man enten ha gyldig fravær eller stryk. Hvis jeg klager og de stryker meg, vil jeg da få rett på ny eksamen? Jeg ser at jeg kan få det hvis noen andre har strøket, men kun EN person strøk, og jeg mistenker at denne personen egentlig har droppet ut og ikke kommer til å be om ny eksamen men heller ta hele emnet på nytt til neste år. Anonymkode: 61675...830
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Erfaringsmessig tar det lang tid før klagesensur er ferdig, typisk etter at konte er avholdt. Anonymkode: b7209...f34
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Erfaringsmessig tar det lang tid før klagesensur er ferdig, typisk etter at konte er avholdt. Anonymkode: b7209...f34 Klagesensur er 6 uker, og oppmelding til konteeksamen er første september, så det skal gå. Anonymkode: 61675...830
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klagesensur er 6 uker, og oppmelding til konteeksamen er første september, så det skal gå. Anonymkode: 61675...830 Ikke min erfaring. Har måttet vente langt inn i september før jeg fikk mitt resultat. Men mitt universitet har konte typisk første skoleuken i august, så det kan jo variere. Anonymkode: b7209...f34
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 Det kommer sannsynligvis ikke til å bli ny eksamen uansett. Anonymkode: ea688...ebe
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer sannsynligvis ikke til å bli ny eksamen uansett. Anonymkode: ea688...ebe Men hvis jeg klager, og klagesensuren er 6 uker fra karaktersensuren, som vil si i midten av juli, da har jeg god til til å melde meg opp til konte hvis jeg får en F, for oppmeldingsfristen er 1. september hos oss. Anonymkode: 61675...830
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 Dette er mulig på NTNU iallefall. Hilsen hun med tråden under om stryk i matte. Anonymkode: 1af66...7b0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #8 Skrevet 7. juni 2019 Ingen spør om årsaken til at du stryker. Om du klager fordi du vil gå ned, så er ikke det noe problem, egentlig. Får du F på klagen, så blir det stryk, og da burde du kunne konte som vanlig. Men du burde spørre eksamenskontoret for å få det bekreftet. Anonymkode: 62350...011
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 Er karakteren i dette faget superviktig for videre muligheter? Altså typ avgjørende? Viss ikke hadde jeg fint levd med den Een. Noen ganger er det beste å se fremover. Anonymkode: 20953...59b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 På 7.6.2019 den 21.47, AnonymBruker skrev: Klagesensur er 6 uker, og oppmelding til konteeksamen er første september, så det skal gå. Anonymkode: 61675...830 Da burde det ikke være noe problem. På mitt studieprogram er klagesensur klagjort etter at konteeksamen er avholdt, så da hadde det jo ikke gått. Når oppmelding er 1. september har du tilstrekkelig tid, men jeg ville ha klaget så fort som mulig da det fort kan oppstå forsinkelser (spesielt i sommerferien). Anonymkode: 74c79...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå