Gå til innhold

Barn som som bråker etter kl 22 30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig flyttet til et mindre sted utenfor Oslo. Det er flere familier med utenlandsk opprinnelse som bor i området. Det er i hovedsak blokker og rekkehus her. Det jeg har lagt merke til er at barn fra 5 til 12-årsalderen herjer både innendørs og utendørs etter solnedgang. Jeg blir smått sprø av å ikke få sove før midnatt. Det er tydelig at andre kulturer preger dagliglivet/nattelivet her.. 

Vi har gitt beskjed til styret i borettslaget, men har ennå ikke fått noe svar.

Er det flere som har opplevd noe liknende, eller som har noen tips?

Anonymkode: dfe63...ab0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til et sted uten naboer. 

Skaff deg sov i ro og dytt i øra.

Anonymkode: 87aef...180

• Liker 3
Skrevet

Her jeg er nå i en mindre by/landsby i utlandet er barna ute og leker nå. Ikke bråk, men jeg nyter å både se og høre barnelatter og voksne også som gir litt lyd. Tog toget nordover i Italia i dag etter et døgns opphold i Roma. Her er det liv og røre både ettermiddag og kveld på både tog og utenfor på gatene. Syns det er kjempekoselig. Sånn er det hjemme i Norge der jeg bor også. Utenlandske som sitter ute til omtrent midnatt med flere barn som leker i bakgården. Men det er Ikke støy! Syns det er så fint jeg! 🙂

Felles på begge steder/land er at morgenene er stille fram til formiddagen, så er det plutselig stemmer og barn ute og leker. Jeg kunne aldri bodd der det er stille og taust fra tidlig ettermiddag. Har bodd i strøk hvor det var mange barn i nabolaget og en så de aldri. DET er trist det! 

Vil at naboer skal ta hensyn altså, men det fins en god mellomting. Tror de som vil ha fred og stillhet må velge passende områder. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til et sted uten naboer. 

Skaff deg sov i ro og dytt i øra.

Anonymkode: 87aef...180

Takk for tips! Kommer nok ikke til å flytte med det første da vi nettopp flyttet hit. Det er bra på alle andre måter, men er lei av denne konstante løpingen, dunkingen og hylingen.. Bruker sov-i-ro. Vurderer å bytte merke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Her jeg er nå i en mindre by/landsby i utlandet er barna ute og leker nå. Ikke bråk, men jeg nyter å både se og høre barnelatter og voksne også som gir litt lyd. Tog toget nordover i Italia i dag etter et døgns opphold i Roma. Her er det liv og røre både ettermiddag og kveld på både tog og utenfor på gatene. Syns det er kjempekoselig. Sånn er det hjemme i Norge der jeg bor også. Utenlandske som sitter ute til omtrent midnatt med flere barn som leker i bakgården. Men det er Ikke støy! Syns det er så fint jeg! 🙂

Felles på begge steder/land er at morgenene er stille fram til formiddagen, så er det plutselig stemmer og barn ute og leker. Jeg kunne aldri bodd der det er stille og taust fra tidlig ettermiddag. Har bodd i strøk hvor det var mange barn i nabolaget og en så de aldri. DET er trist det! 

Vil at naboer skal ta hensyn altså, men det fins en god mellomting. Tror de som vil ha fred og stillhet må velge passende områder. 

Takk for at du deler 🤗 Har ingenting i mot liv og røre, men når det er tid for å sove synes jeg det er fint å sove uten tramping, løping og skriking fra de i etasjen over. Drar gjerne til Italia for jeg har aldri vært der 🇭🇺😁.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler 🤗 Har ingenting i mot liv og røre, men når det er tid for å sove synes jeg det er fint å sove uten tramping, løping og skriking fra de i etasjen over. Drar gjerne til Italia for jeg har aldri vært der 🇭🇺😁.

Å, de holder på innendørs. Det blir litt annerledes! Det er regler for det der jeg bor. Vi skal ikke ha støy mellom etasjene. Det tar alle hensyn til uten noen få unntak nå og da, men folk skjønner såpass! Kanskje derfor de tar barna med ut, og de bråker ikke da heller. En hører dem om en har vinduene åpne, men ikke ellers. Har erfart å bli kjent hjelper mye, og å forklare regler som gjelder UTEN å bli sur og formanende. Men noen tar ikke hensyn ikke som. Det er kjedelig. Den skjønner jeg.

Ja, du bør ta en tur hit ❤️ lenge siden jeg har dratt hit for å være så lenge! Godt å være her, for italienere tar det virkelig piano, lite stress. Men jeg savner ordentlig kaffe! Det er stort sett espresso i knøttsmå kopper. Og de drikker ikke kaffe til måltider. Litt mye søtt til frokost på hotell også, og de sier at jeg er blitt litt "fornorsket" 😄 det har jeg nok! Men fremdeles er Italia ❤️ håpet du legger turen hit en gang! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naboene mine var somaliere. Det var så sinnsyk bråk fra dem, fra morgen til langt ut på kvelden. Over kl 23. Det var musikk og barnegråt og maye høylytt 'snakk'.

Jeg ringte til slutt politet, for dem roa seg ikke ned uansett. Det var det eneste som funka!

Anonymkode: 92410...366

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboene mine var somaliere. Det var så sinnsyk bråk fra dem, fra morgen til langt ut på kvelden. Over kl 23. Det var musikk og barnegråt og maye høylytt 'snakk'.

Jeg ringte til slutt politet, for dem roa seg ikke ned uansett. Det var det eneste som funka!

Men hva gjorde du før du ringte politiet? Ba du dem på te eller kaffe og snakket med dem? Det funker som regel. Bli litt kjent? Syns det er så nitrist å sende politi til naboer! 

Hjemme er somalierne mest snakkesalige, men lite bråk på dem. Men klart det er unntak noen steder. Hjemme er det russere og polakker som høres, men de jobber døgnet rundt vanligvis, og siden de har bygd både platting og benker her, så tolerer vi litt party lørdagskveldene. De holder seg mest til hverandre, men greit nok det. Jeg har ingenting mot dem, men de har sin egen krok på uteplassen. Der får de sitte i fred. Ikke spesielt imøtekommende, men alle er nå ikke like sosiale heller da. De har tross alt bidratt godt til en veldig koselig bakgård for alle. Handy folkeslag da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts venter vel på at noen skal be henne kontakte BV.

Anonymkode: aa8fb...fa7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På ingen måte. Mistenker ingen svikt eller mishandle. Min samboer jobber i barnevernet forøvrig 😁. Mye av grunnen til at vi flyttet hit var at han skulle bo nærmere jobben sin. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, SoWhat? skrev:

Å, de holder på innendørs. Det blir litt annerledes! Det er regler for det der jeg bor. Vi skal ikke ha støy mellom etasjene. Det tar alle hensyn til uten noen få unntak nå og da, men folk skjønner såpass! Kanskje derfor de tar barna med ut, og de bråker ikke da heller. En hører dem om en har vinduene åpne, men ikke ellers. Har erfart å bli kjent hjelper mye, og å forklare regler som gjelder UTEN å bli sur og formanende. Men noen tar ikke hensyn ikke som. Det er kjedelig. Den skjønner jeg.

Ja, du bør ta en tur hit ❤️ lenge siden jeg har dratt hit for å være så lenge! Godt å være her, for italienere tar det virkelig piano, lite stress. Men jeg savner ordentlig kaffe! Det er stort sett espresso i knøttsmå kopper. Og de drikker ikke kaffe til måltider. Litt mye søtt til frokost på hotell også, og de sier at jeg er blitt litt "fornorsket" 😄 det har jeg nok! Men fremdeles er Italia ❤️ håpet du legger turen hit en gang! 

Takk for forståelsen! Det skal jeg virkelig vurdere. Er skikkelig sugen på å reise i sommer 🌞🌺.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ba hun om tips da. Ikke forhåndsdømt. Ikke alle ser på BV som nødetat en må kontakte for alt mulig. Ikke alle gjør det, selv om terskelen her inne er ubehagelig lav for å gjøre det iblant .

• Liker 1
Skrevet

Har ingen tips, men skjønner frustrasjonen. Selv bor jeg utenfor Oslo i ett eneboligstrøk. Her lar den ene naboen ungene fly ut kl 07.30-8.00 hver helg, hylende, blåser i en fløyte og hærjer fra tidlig morgen ut hele dagen hver helg. Greit at barn skal leke, men noe hensyn kan man ta når man har barn. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelsen! Det skal jeg virkelig vurdere. Er skikkelig sugen på å reise i sommer 🌞🌺.

Det håper jeg at du gjør. Vil du ha vakre omgivelser, veldig laidbacke mennesker og mye historie pluss veeldig god mat, så vil du ikke angre. Men du. Vær litt obs på italienske menn. De kan å sjarmere, men jeg kjenner dem godt. De er så romantiske og oppmerksomme, så får en ferieflørt ja 🙂 men ikke forelsk deg 😄

men..klart, det kan klaffe. Bare vær strikse og sett grenser, og husk her er det familie som teller. MYE 🙂 du slipper ikke unna dem .

Men regner med at du vil ha en god ferieopolevelse, hehe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Det håper jeg at du gjør. Vil du ha vakre omgivelser, veldig laidbacke mennesker og mye historie pluss veeldig god mat, så vil du ikke angre. Men du. Vær litt obs på italienske menn. De kan å sjarmere, men jeg kjenner dem godt. De er så romantiske og oppmerksomme, så får en ferieflørt ja 🙂 men ikke forelsk deg 😄

men..klart, det kan klaffe. Bare vær strikse og sett grenser, og husk her er det familie som teller. MYE 🙂 du slipper ikke unna dem .

Men regner med at du vil ha en god ferieopolevelse, hehe. 

Det er jo akkurat det jeg ønsker 😁. Takk igjen for tips! 🌞

Ja, det er det jeg har inntrykk av, kulturen (familiebånd) er annerledes på godt og vondt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Kommer nok ikke til å flytte med det første da vi nettopp flyttet hit. Det er bra på alle andre måter, men er lei av denne konstante løpingen, dunkingen og hylingen.. Bruker sov-i-ro. Vurderer å bytte merke.

Nettopp flyttet dit og allerede vært i klagemodus til styret? 🙄

Anonymkode: 3b4b3...34e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nylig flyttet til et mindre sted utenfor Oslo. Det er flere familier med utenlandsk opprinnelse som bor i området. Det er i hovedsak blokker og rekkehus her. Det jeg har lagt merke til er at barn fra 5 til 12-årsalderen herjer både innendørs og utendørs etter solnedgang. Jeg blir smått sprø av å ikke få sove før midnatt. Det er tydelig at andre kulturer preger dagliglivet/nattelivet her.. 

Vi har gitt beskjed til styret i borettslaget, men har ennå ikke fått noe svar.

Er det flere som har opplevd noe liknende, eller som har noen tips?

Åja der jeg og min familie bor har vi faktisk etnisk norske naboer som bråker og herjer dagen og kvelden lang. Barna er både frekke og uten oppdragelse.

Anonymkode: b3f11...186

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Åja så fordi de var somaliere så var det sinnsykt bråk fra dem?

Hadde det vert nordmenn hadde vel tonen og holdningen din vært litt anderledes? Her i nabolaget er det mer bråk fra nordmenn og polakker og russere!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp flyttet dit og allerede vært i klagemodus til styret? 🙄

Anonymkode: 3b4b3...34e

Vel, det var fem netter med full guffe. Syntes det var god nok grunn til å gi beskjed!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja så fordi de var somaliere så var det sinnsykt bråk fra dem?

Hadde det vert nordmenn hadde vel tonen og holdningen din vært litt anderledes? Her i nabolaget er det mer bråk fra nordmenn og polakker og russere!

Det sier vel kanskje noe om at kulturen deres er annerledes? Sikkert etnisk norske som holder på sånn også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...