AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Hvor mange felles måltider har dere som familie sammen hver dag? Med eller uten mobil? Anonymkode: 592bf...d75
atropos Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tre uten mobil Anonymkode: 5651b...1d2 Wow! Vi har et; middag og det er selvsagt uten noen form for skjerm. Kunne sikkert hatt flere, men vi voksne starter på forskjellig tid om morgenen og barna er så små at kveldsmat serveres ca en halvtime etter middag, så da er vi ikke sultne 😅 vi sitter sammen med de da. 2
Gjest FirstNameLastName Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 Er aldri på mobilen under måltider.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 Vi spiser sammen til frokost, (lunsj i helgene), middag og kvelds. Jeg spiser ikke frokost med ungene, men jeg er tilstede, og ved kveldsmåltidet leser jeg for de, eller så gjør vi kryssord/quiz sammen. Sitter ikke på telefonen. Men om den ringer, så tar jeg den. Det er så å si aldri noen som ringer på de tidene, så da tenker jeg at det er viktig. Samtidig er det noe som skjer en gang i halvåret. Anonymkode: d6e79...f0c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 I hverdagen er det ofte bare middag vi spiser sammen. Jeg sitter sammen med barna under frokost (hvis de spiser frokost hjemme før barnehagen) og kvelds, men aldri med mobilen. Har heller ikke skjerm tilgjengelig under frokost, det hender seg de spiser kvelds i sofaen mens de ser Barne-TV. Uansett måltid sitter jeg ikke og trykker på mobilen. Det er bare latterlig. Få øya opp fra skjermen og snakk med barna du ønsket deg, du kan scrolle senere. Anonymkode: b52a4...7e0
Arkana Skrevet 7. juni 2019 #8 Skrevet 7. juni 2019 På hverdagene spiser vi bare middag sammen. I helgene også frokost. Alle måltider er alltid uten mobil. På lørdager spiser vi i stua mens vi ser film sammen.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #9 Skrevet 7. juni 2019 Frokost og middag, uten mobil. Men det blir vanskeligere og vanskeligere. Datter på 10 år er veldig var for tyggelyder, og blir rett og slett rasende på lillebror, klarer ikke fokusere på andre ting enn hans lyder, så det ender ofte med bråk og krangel. Selv om han gjør ALT for å ikke irritere henne, har munnen igjen osv. Lurer på å la henne spise på et annet tidspunkt/et annet bord enn oss, for det ødelegger for alles matro og ikke minst lillebrors matglede, jeg og pappaen blir oppgitt og det er rett og slett ikke koselig for noen. Anonymkode: 3c1ff...036
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 Alle måltider inntas uten mobil tilstede med den største selvfølgen . Sånn erjeg vokst opp og jeg ser ingen grunn til at mine barn ikke skal ha det på samme måten. Anonymkode: 969a3...e71
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 Middag sammen. Kvelds barna sammen med minst en voksen tilstede, varierende om vi voksne spiser. I helger frokost og kvelds sammen, av og til i hverdagen, men skal av gårde til forskjellig tid. Da kan en skjerm dukke opp uten reaksjon, hvis vedkommende som spiser er alene på kjøkkenet er det greit (og hvis barn: faktisk spiser). Spise alene er ikke stas. Anonymkode: 703bb...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå