Gå til innhold

Nekter klumpete mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Baby på snart 9 mnd, han nekter klumpete mat. Hjemmelaget mat er ingen favoritt, så vi har prøvd oss på noen glass. 6 mnd glass blir slukt, mens 8 mnd med klumper brekker han seg, og av og til kaster opp. Nekter å spiser mer enn en skje... Spise selv, feks brødmat, brokkoli o.l. går heller ikke særlig bra. Usikker på om vi skal fortsette å gi 8 mnd glass med klumper til det forhåpentligvis løsner, eller gå tilbake til 6 mnd for å få i gutten middag? Følger forøvrig vektkurven fint, og elsker grøt. Takknemlig for råd!:) 

Endret av plastfolien
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La han leke med maten :) Klask ei solid skje på bordet foran han, selv om det blir søl. Dropp tanker om at han skal spise, bare la han pusle og grise med det. Jeg vil tro han etterhvert får lyst til å smake. Og til middag så gi maten dere spiser, det er mye mer spennende å få ta av tallerkenen til mamma når han ser at du spiser det samme vil jeg tro. Når det er brødmat så gjør det samme, legg biter foran han og la han finne ut selv. (Husk å spise sammen med han også, er fort gjort at man mater babyen, og spiser selv etterpå. Alle spiser bedre når man spiser sammen :) )

Anonymkode: 6251d...177

Skrevet

Les litt om BLW og la han prøve selv, det er helt vanlig at de brekker seg og ikke farlig 😊

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La han leke med maten :) Klask ei solid skje på bordet foran han, selv om det blir søl. Dropp tanker om at han skal spise, bare la han pusle og grise med det. Jeg vil tro han etterhvert får lyst til å smake. Og til middag så gi maten dere spiser, det er mye mer spennende å få ta av tallerkenen til mamma når han ser at du spiser det samme vil jeg tro. Når det er brødmat så gjør det samme, legg biter foran han og la han finne ut selv. (Husk å spise sammen med han også, er fort gjort at man mater babyen, og spiser selv etterpå. Alle spiser bedre når man spiser sammen :) )

Anonymkode: 6251d...177

1 minutt siden, addict skrev:

Les litt om BLW og la han prøve selv, det er helt vanlig at de brekker seg og ikke farlig 😊

Takk for svar! Spiser (leker med:hoho:) brød med leverpostei/makrell i tomat, da får han i seg et par smuler. Så håper det løsner snart :) skal prøve å gi mat fra vår tallerken, og definitivt bli bedre på å spise sammen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...