Gå til innhold

Har barna deres fri på Mandag 10 juni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det helligdag?

Anonymkode: 58f9a...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, 2.pinsedag har alltid vært helligdag. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å Google deg frem til sånne spørsmål. Tenk litt selv! 

Anonymkode: 659e1...e5a

• Liker 25
Skrevet

Ja selvsagt. Alle skoler og barnehager er stengt da 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å alle butikker er stengt da

Anonymkode: d9132...a9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

I Sverige er IKKE 2.pinsedag en helligdag, 

Anonymkode: 2310c...31b

Endret av ninab82
  • Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I Sverige er IKKE 2.pinsedag en helligdag, så ikke kall ts for et troll bare fordi h*n lurer på en sånn ting!

Anonymkode: 2310c...31b

Men her i Norge er det. Og jeg er helt sikker på at dette også står på barnas planer fra skole/barnehage. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å du da Ts, skal du på jobb eller ikke? 

Anonymkode: c7c1e...8de

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å du da Ts, skal du på jobb eller ikke? 

Anonymkode: c7c1e...8de

Selv om det aller meste er stengt 2.pinsedag er det rimelig mange som må på jobb. Det er flere yrker i Norge som ikke følger de røde dagene, og takk og lov for det. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Gundaen skrev:

Selv om det aller meste er stengt 2.pinsedag er det rimelig mange som må på jobb. Det er flere yrker i Norge som ikke følger de røde dagene, og takk og lov for det. 

Ja.. Meg inkl 😁 Må jobbe jeg... Har ikke fri på røde dager... Men tjener veldig bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som er like godt kjent med Norges helligdager. Har du ikke vokst opp her, vet du det kanskje ikke. Vær litt greie a!

Anonymkode: 1192e...230

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå blir jeg sikkert halshugget, men er polet oppe i dag? 

Anonymkode: 8932b...aff

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir jeg sikkert halshugget, men er polet oppe i dag? 

Anonymkode: 8932b...aff

Ja. Til kl 15.00.

Anonymkode: 541e9...98b

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Dette er jo et spørsmål man lett kan finne utav ved å google, så det er vel derfor noen reagerer.

Husk at alt stenger kl. 16 i dag, TS!

Skrevet

Husk at de fleste matbutikker stenger kl 16.00 i dag...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Dette er jo et spørsmål man lett kan finne utav ved å google, så det er vel derfor noen reagerer.

Husk at alt stenger kl. 16 i dag, TS!

Ja, er lov å reagere, men MÅ man virkelig gi uttrykk for det? Hva med å bare la det gå?  

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes dette er et ærlig spørsmål, men jeg forstår ikke at det er nødvendig å gå på KG for å få svar. Alle butikker jeg har vært borte i annonserer sine åpningstider på dør og på nett.

Alle er i betalt arbeid må forholde seg til denne røde dagen enten de arbeider den dagen eller ikke. 

De som henter avfall annonserer hvilken dag de erstatter hentingen med dersom man har henting på mandag 2. pinsedag. 

Kollektivtrafikken kjører helligdagsruter, noe som annonseres på deres hjemmesider og i ruteopplysning og på skjermer i tog, bane, buss og på ferge.

Barnas skole/barnehager har årsplaner, her står fridager nevnt.

Så da spør jeg meg: hvordan er det mulig å leve i en boble der man ikke oppfatter at 2. pinsedag er en helligdag i Norge?

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Blondie65 said:

Jeg synes dette er et ærlig spørsmål, men jeg forstår ikke at det er nødvendig å gå på KG for å få svar. Alle butikker jeg har vært borte i annonserer sine åpningstider på dør og på nett.

Alle er i betalt arbeid må forholde seg til denne røde dagen enten de arbeider den dagen eller ikke. 

De som henter avfall annonserer hvilken dag de erstatter hentingen med dersom man har henting på mandag 2. pinsedag. 

Kollektivtrafikken kjører helligdagsruter, noe som annonseres på deres hjemmesider og i ruteopplysning og på skjermer i tog, bane, buss og på ferge.

Barnas skole/barnehager har årsplaner, her står fridager nevnt.

Så da spør jeg meg: hvordan er det mulig å leve i en boble der man ikke oppfatter at 2. pinsedag er en helligdag i Norge?

Hallo! Hvorfor ikke bare godta at noen mennesker befinner seg i en boble? Hva er det med folk? La andre være i fred.  Noen og hver kan gå seg vill i alle fri-og helligdagene i dette landet i april, mai og juni. 

Det er et faens kjør hele tiden på folk som ikke er A4 ! 

Endret av Muskath
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du har en sånn god, gammeldags almanakk i papir, så er datoen 10. juni markert med rød skrift, dvs helligdag (og fridag for mange). Skoler og barnehager har da stengt.

Husk at butikkene stenger tidlig i dag også, pga pinsen. Kiwi sendte ut sms til alle kundene sine (trumf-registrerte kunder) om at butikkene stenger kl 16:00 i dag, og åpner igjen tirsdag.

Jeg har vært i butikken og storhandlet i dag.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...