Gå til innhold

Slutte med smokk ved tannfrembrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at baby slutter med smokk når tenner er på vei? Her har lille plutselig begynt å nekte smokk (alltid bare fått ved sovesituasjoner, blir illsint nå). Sovner dermed uten smokk, men det går desto hardere utover puppene gjennom natta, da hun har et sugebehov for å sovne igjen. Det går forsåvidt greit nå, men hvordan skal det gå når jeg begynner jobbe igjen? Hun er 9 mnd nå. Så dilemma er, skal vi bare droppe å tilby smokk eller skal vi fortsette å tilby slik at hun tar den tilbake når tanna/tennene er ute? Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: b32b9...b26

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Innen de er 3 år burde de slutte.

Skrevet

Det er nok ikke vanlig å slutte med smokk når de er såpass små. Det er vel mer vanlig mellom to og tre et sted. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet du, hadde jeg vært i din situasjon tror jeg jeg hadde droppet smokken helt. Da slipper du styret når hun blir eldre. Først en kamp om å godta smokken igjen, og så en kamp om å slutte med smokk... 

Det sagt, jeg er ikke i din situasjon, og jeg husker før vi begynte med smokk og hvordan hun hang på puppen for å sovne, ofte våkna i det puppen datt ut og så videre, og jeg tydde til smokk for å få litt søvn...

Anonymkode: 40a1b...9ba

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, hadde jeg vært i din situasjon tror jeg jeg hadde droppet smokken helt. Da slipper du styret når hun blir eldre. Først en kamp om å godta smokken igjen, og så en kamp om å slutte med smokk... 

Det sagt, jeg er ikke i din situasjon, og jeg husker før vi begynte med smokk og hvordan hun hang på puppen for å sovne, ofte våkna i det puppen datt ut og så videre, og jeg tydde til smokk for å få litt søvn...

Anonymkode: 40a1b...9ba

Takk, er det vi heller mot.. :)  men så er det det med å avvenne nattpuppen da. Tror vi kanskje bare må se hvordan det går dag for dag. 

Anonymkode: b32b9...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...