Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2005 #1 Skrevet 29. april 2005 Flere som har opplevd at hunden graver ned ting sånn at han/hun får såt på nesa? Min lille prinsesse kom inn nå med blodig sår på snuten :cry: Får så vodt av henne, nå er det slutt på at ho får være ute alene gitt!! :cry:
Theo Skrevet 29. april 2005 #2 Skrevet 29. april 2005 Det kan vel umulig være noe problem så lenge hun gjør det frivillig?
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2005 #3 Skrevet 29. april 2005 Hunden min graver også ned ting, men har aldri opplevd at hun har fått sår på snuten av det. Hunden din må jo få vondt når hun graver ned ting og får sår av det? :-?
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2005 #4 Skrevet 29. april 2005 Nja.. snakka med en kompis som driver oppdrett og han sa at je skulle fjerne event jord og la det bare være. Og ikke la ho ha med flere kjøttbein ut. Dette er jo det vi skjønnt selv også da, men ble litt perpleks da ho kom inn med blodig snute *stakkar liten*
Theo Skrevet 29. april 2005 #5 Skrevet 29. april 2005 Nja.. snakka med en kompis som driver oppdrett og han sa at je skulle fjerne event jord og la det bare være. Og ikke la ho ha med flere kjøttbein ut. Dette er jo det vi skjønnt selv også da, men ble litt perpleks da ho kom inn med blodig snute *stakkar liten* De fleste dyr tåler litt. Kattene ser jo ofte halvdøde ut etter slosskamper, men de overlever fint.
smidja Skrevet 3. mai 2005 #6 Skrevet 3. mai 2005 Gamlemoren min gjorde dette ofte, og ble litt sår på snuten, og noen ganger blødde hun. Jeg stoppet henne ikke, de tåler mer enn vi tror, og begrenser seg selv om nødvendig på sånne ting
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #7 Skrevet 3. mai 2005 Hunden vår graver med alt. Matskålen, vannskålen, godbiter han får med seg ut, sko, sokker, lekespader... What ever! Han er bestandig grå på nesa si, en gang har jeg opplevd at han blødde litt. Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... Den pusen måtte vaskes etterpå..
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2005 #8 Skrevet 3. mai 2005 Hunden vår graver med alt. Matskålen, vannskålen, godbiter han får med seg ut, sko, sokker, lekespader... What ever! Han er bestandig grå på nesa si, en gang har jeg opplevd at han blødde litt. Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... Den pusen måtte vaskes etterpå.. Har hunden misforstått noe?
Fakse Skrevet 3. mai 2005 #10 Skrevet 3. mai 2005 Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... Den pusen måtte vaskes etterpå..
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2005 #11 Skrevet 3. mai 2005 jeg mener derimot at hunden har fatta det Stakkar pusen!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #12 Skrevet 3. mai 2005 Tro meg, den katta er vant til sånn behandling... Tror han liker det faktisk. De er vokst opp sammen og er bestevenner. Men de nedgravde katta som kom inn den dagen var noe av det beste hunden har funnet på til nå..
smidja Skrevet 4. mai 2005 #13 Skrevet 4. mai 2005 Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... Den pusen måtte vaskes etterpå..
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #14 Skrevet 4. mai 2005 Flere som har opplevd at hunden graver ned ting sånn at han/hun får såt på nesa? Min lille prinsesse kom inn nå med blodig sår på snuten :cry: Får så vodt av henne, nå er det slutt på at ho får være ute alene gitt!! :cry: Hei, Becca! Overdriver du ikke bekymringene dine litt vel mye? Jeg tror hunder følger instinkter og trives med det, om de enn får små sår på snuten. Jeg tror hunden din blir mer frustrert for at den nå er nektet å være i hagen og snuse og oppdage og tusle rundt, enn det lille eventuelle "vondtet" den fikk på snuten... Hvis ikke det var ironisk ment, synes jeg du har en feil innstilling til å "være dyrevennlig".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå