Gå til innhold

hunden graver ned ting= sår på nesa

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Flere som har opplevd at hunden graver ned ting sånn at han/hun får såt på nesa?

Min lille prinsesse kom inn nå med blodig sår på snuten :cry: Får så vodt av henne, nå er det slutt på at ho får være ute alene gitt!! :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel umulig være noe problem så lenge hun gjør det frivillig?

Gjest Gjesta
Skrevet

Hunden min graver også ned ting, men har aldri opplevd at hun har fått sår på snuten av det.

Hunden din må jo få vondt når hun graver ned ting og får sår av det? :-?

Gjest gjest1
Skrevet

Nja.. snakka med en kompis som driver oppdrett og han sa at je skulle fjerne event jord og la det bare være. Og ikke la ho ha med flere kjøttbein ut.

Dette er jo det vi skjønnt selv også da, men ble litt perpleks da ho kom inn med blodig snute *stakkar liten*

Skrevet
Nja.. snakka med en kompis som driver oppdrett og han sa at je  skulle fjerne event jord og la det bare være. Og ikke la ho ha med flere kjøttbein ut.

Dette er jo det vi skjønnt selv også da, men ble litt perpleks da ho kom inn med blodig snute *stakkar liten*

De fleste dyr tåler litt. Kattene ser jo ofte halvdøde ut etter slosskamper, men de overlever fint.

Skrevet

Gamlemoren min gjorde dette ofte, og ble litt sår på snuten, og noen ganger blødde hun. Jeg stoppet henne ikke, de tåler mer enn vi tror, og begrenser seg selv om nødvendig på sånne ting :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hunden vår graver med alt. Matskålen, vannskålen, godbiter han får med seg ut, sko, sokker, lekespader... What ever! Han er bestandig grå på nesa si, en gang har jeg opplevd at han blødde litt.

Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... :hoho: Den pusen måtte vaskes etterpå..

Gjest Gjesta
Skrevet
Hunden vår graver med alt. Matskålen, vannskålen, godbiter han får med seg ut, sko, sokker, lekespader... What ever! Han er bestandig grå på nesa si, en gang har jeg opplevd at han blødde litt.

Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... :hoho:  Den pusen måtte vaskes etterpå..

:hoho: Har hunden misforstått noe?

Skrevet

jeg mener derimot at hunden har fatta det :hoho:

Skrevet

Var litt skøy da han prøvde og grave med katta... :hoho:  Den pusen måtte vaskes etterpå..

:hoho:

Gjest Gjesta
Skrevet
jeg mener derimot at hunden har fatta det  :hoho:

:ler: Stakkar pusen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tro meg, den katta er vant til sånn behandling... Tror han liker det faktisk. De er vokst opp sammen og er bestevenner. Men de nedgravde katta som kom inn den dagen var noe av det beste hunden har funnet på til nå.. :ler:

Skrevet

:hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet
Flere som har opplevd at hunden graver ned ting sånn at han/hun får såt på nesa?  

Min lille prinsesse kom inn nå med blodig sår på snuten  :cry:  Får så vodt av henne, nå er det slutt på at ho får være ute alene gitt!! :cry:

Hei, Becca!

Overdriver du ikke bekymringene dine litt vel mye? Jeg tror hunder følger instinkter og trives med det, om de enn får små sår på snuten. Jeg tror hunden din blir mer frustrert for at den nå er nektet å være i hagen og snuse og oppdage og tusle rundt, enn det lille eventuelle "vondtet" den fikk på snuten...

Hvis ikke det var ironisk ment, synes jeg du har en feil innstilling til å "være dyrevennlig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...