AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Har jobbet med barn og unge før, men kun som vikar - har ikke hatt noe ansvar, har bare gjort det jeg har blitt bedt om å gjøre. Nå derimot skal jeg begynne i 100% jobb i skolen til høsten. Jeg gruer meg så, føler jeg ikke kan nok og at jeg ikke har kompetanse til det... Kommer rett fra studier og har aldri hatt undervisning før. Nå skal jeg altså jobbe med elever som har behov for spesiell oppfølging og ha ansvar for alt rundt dette... Kjenner jeg får vondt i magen av å tenke på det, og jeg begynner ikke før i august... Har allerede fått en haug med symptomer av stress (kviser, psykisk sliten, prestasjonsangst osv). Flere som følte det slik? Hvordan gikk det? 🤯 Anonymkode: c65de...d44
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Sånn er det å begynne i ny jobb. Det vet både arbeidsgiver og kolleger. Bare tro på deg selv samtidig som du innser at du er ny og dermed ikke stiller de høyeste kravene til deg selv, så går det bra. Alle har vært nye en gang. Anonymkode: 314bd...f5d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 Jeg følte det nok også litt sånn før mitt første år som lærer. Det er forøvrig et yrke som det er umulig å lære ut og inn bare på teori alene, så de fleste uten erfaring føler det nok slik. Men du er jo heldigvis ikke alene. De første månedene får du prøve å lene deg på kolleger og skolene har jo rutiner og prosedyrer som skal følges, så man kommer inn i det. Anonymkode: ca258...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå