Gå til innhold

Hva tjener man totalt i året som nyutdannet lærer i Oslo kommune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten ansiennitet. Spør fordi jeg ikke finner noen eksakte tall. Man har jo 37,5 timers uke, men er det ikke ca 44 timer totalt sånn egentlig? Hvor mye utgjør isåfall dette?

Noen som er i situasjonen som kan fortelle meg den eksakte årslønna? :)

Anonymkode: baa8f...148

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten ansiennitet. Spør fordi jeg ikke finner noen eksakte tall. Man har jo 37,5 timers uke, men er det ikke ca 44 timer totalt sånn egentlig? Hvor mye utgjør isåfall dette?

Noen som er i situasjonen som kan fortelle meg den eksakte årslønna? :)

Du får ikke lønn for 44 timer per uke. Deler av sommerferien, høstferie etc er avspasering. 

Anonymkode: 70707...cdf

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke lønn for 44 timer per uke. Deler av sommerferien, høstferie etc er avspasering. 

Ok, så man får ikke noen ting ekstra?

Får man forresten lønn i sommerferien?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 540.000 etter 10 år;) Men finner du ikke lønnstabell for Oslo kommune?

Anonymkode: 3d25e...b72

Skrevet

Som lærer har man komprimert år. Dvs at man jobber ca 44 timer/uken så lenge skolen er åpen + planleggingsdager, men man har fri når andre må jobbe (noen kaller dette "avspasering, mens et er ikke det samme!). Du får selvsagt ikke noe ekstra for dette. Det regnes som vanlig arbeidstid (akkurat som at de som jobber i nordsjøen har noen uker med mye arbeid, og noen uker de er hjemme). 

Man får feriepenger i juni og lønn resten av året. Første år du er ansatt får du minimum 1 månedslønn i feriepenger, selv om du ikke har tjent dette opp (forhandlet frem i tariff). På utdanningsforbundet sin hjemmeside kan du sjekke lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Søk skikkelig da

f.eks lønn lærer oslo 2019

det ligger tabeller ute som viser grunnlønna for lærere i Oslo, og resten av landet. Utdanningsforbundet har selvsagt også det liggende. 

Anonymkode: 35697...8da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har master mener jeg startlønnen er på 498.000 i året. 

Anonymkode: f8c9d...b18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å! Jeg lærte nettopp en fantastisk måte å finne ut av ting på! (og når jeg sier nettopp, så mener jeg for 20-25 år siden)

Først går du til www.google.no

Så skriver du "lønn lærer oslo"

Så trykker du på "søk"

Blant de helt første resultatene finner du utdanningsforbundets lønnskalkulator for blant annet lærere i Oslo.

Anonymkode: d5f20...6d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så man får ikke noen ting ekstra?

Får man forresten lønn i sommerferien?

Nei. Som med alle andre lønnsmottakere trekkes man i lønn for ferien. Man får utbetalt feriepenger opptjent året før. 

Ellers støttes forslaget om Google helhjertet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Som med alle andre lønnsmottakere trekkes man i lønn for ferien. Man får utbetalt feriepenger opptjent året før. 

Ellers støttes forslaget om Google helhjertet. 

Er du nyutdannet stemmer ikke dette. Da får du en månedslønn den måneden du egentlig skulle fått feriepenger. Dette fordi du er tvunget til å ta ut ferien, noe du vanligvis ikke er andre steder du ikke har opparbeidet deg feriepenger. 

Anonymkode: 9d8b9...cbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke lønn for ferien nei, men du får lønn for det som er avspasering, altså når du har fri utenom fem uker med ferie i sommerferien :) 

I Oslo får man feriepenger i juni og vanlig lønn resten av året. :) Det første året man jobber som lærer får man også vanlig lønn i juni, siden man ikke har fullt opptjente feriepenger fra forrige år. 

Ellers så blir alle nyutdanede plassert på lønnstrinn etter tittel (f.eks. adjunkt eller lektor) og ansiennitet.

Anonymkode: bcf7f...688

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får dere ikke risiko-tillegg?

Anonymkode: 15001...48c

AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2019 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Du får ikke lønn for ferien nei, men du får lønn for det som er avspasering, altså når du har fri utenom fem uker med ferie i sommerferien :) 

I Oslo får man feriepenger i juni og vanlig lønn resten av året. :) Det første året man jobber som lærer får man også vanlig lønn i juni, siden man ikke har fullt opptjente feriepenger fra forrige år. 

Ellers så blir alle nyutdanede plassert på lønnstrinn etter tittel (f.eks. adjunkt eller lektor) og ansiennitet.

Anonymkode: bcf7f...688

Dette stemmer ikke. Man får ikke feriepenger + full lønn. Man får oppjustert feriepengene til minimum en full lønning. Man får altså ikke mer utbetalt enn man pleier. 

En annen ting som er feil er at lærerne avspaserer. Lærere har komprimert år, og avspaserer ikke i sommerferien. Det er en vanlig feiloppfatning, og er viktig at man legger av seg, da det er veldig ulike kriterier. 

Anonymkode: 63440...ade

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Man får ikke feriepenger + full lønn. Man får oppjustert feriepengene til minimum en full lønning. Man får altså ikke mer utbetalt enn man pleier. 

En annen ting som er feil er at lærerne avspaserer. Lærere har komprimert år, og avspaserer ikke i sommerferien. Det er en vanlig feiloppfatning, og er viktig at man legger av seg, da det er veldig ulike kriterier. 

Hva mener du det er om det ikke er avspasering, sett bort fra fire uker og en dag ferie (om man jobber i Oslo kommune)?

Anonymkode: bd7e4...0f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du det er om det ikke er avspasering, sett bort fra fire uker og en dag ferie (om man jobber i Oslo kommune)?

Anonymkode: bd7e4...0f6

Komprimert år. Akkurat som f.eks. nordsjøarbeidere. Man har et visst antall dager man jobber. Resten av dagene har man arbeidsfri (ikke avspasering). Man kan fint jobbe ekstra som lærer og få avspasering, men dette er noe annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...