Gå til innhold

Hjelp - glemt legitimasjon til konsert!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal på en konsert på Sentrum Scene i Oslo i morgen. Kjøpte voksen ståbillett via ticketmaster. Dro inn til Oslo i dag, og har klart å glemme legitimasjon. Tror dere det må vises ved inngangen? Eller er det bare i baren? Hva er deres erfaringer? Evt. mulighet er å vise studentbevis (med bilde og fødselsdato), eller å få noen til å sende meg bilde av passet mitt som ligger igjen hjemme.

Får ikke kontaktet Ticketmaster før i morgen da de har stengt nå.

Anonymkode: 910ba...e3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Legitimasjon gjelds vell bare om du har en form for rabatt, som f.eks student....

Anonymkode: c9d94...56f

Skrevet

Studentbevis er egentlig ikke gyldig som legitimasjon. Men jeg ville gjort som du tenkte, få noen til å ta bilde av passet og ta med studentkort i tillegg. Satser på at det går bra. Om du må vise leg ved inngang (eller i baren for den saks skyld) er jo avhengig av om akkurat den vakten mistenker at du kan være for ung. De spør jo ikke alle om leg liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er der fryktelig mange år siden jeg jobbet som konsertvakt (jeg jobber bare som dørvakt nå), men studentbevis er ikke gyldig legitimasjon. Det er heller ikke bilde av passet, da det er enkelt å manipulere. Det beste er om du får tak i noe form for gyldig legitimasjon. Men du kan prøve med studentbevis, og bilde av pass, men det er egentlig ikke gyldig. Jeg antar at de kan finne på å spørre om leg i døra, da det ikke er for gitt at det er du som har anskaffet billettene. 

Anonymkode: 26045...150

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Kan ha mye å si om du er 38 eller 21 liksom. Om du ser ung ut vil de mest sannsynlig be om leg.

Anonymkode: 5e9d3...2f9

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Kan ha mye å si om du er 38 eller 21 liksom. Om du ser ung ut vil de mest sannsynlig be om leg.

Jeg er 23 😬

Skrevet

Legitimasjon pleier å måtte vises ved inngangen...

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 23 😬

Null sjans isåfall, er min gjetning. Jeg er 29 og jeg har måtte vise nesten hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg skal på en konsert på Sentrum Scene i Oslo i morgen. Kjøpte voksen ståbillett via ticketmaster. Dro inn til Oslo i dag, og har klart å glemme legitimasjon. Tror dere det må vises ved inngangen? Eller er det bare i baren? Hva er deres erfaringer? Evt. mulighet er å vise studentbevis (med bilde og fødselsdato), eller å få noen til å sende meg bilde av passet mitt som ligger igjen hjemme.

Får ikke kontaktet Ticketmaster før i morgen da de har stengt nå.

Jeg ville prøvd å kontakte Sentrum Scene direkte 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på to konserter i hele mitt liv, og det eneste som ble sjekket ved inngang var billetten. For å kjøpe bonger til øl måtte jeg vise legitimasjon, men dette løser du jo lett ved å få andre til å kjøpe for deg. 

Anonymkode: c8e80...5a9

AnonymBruker
Skrevet

TS: Takk for svar dere. Skal snakke med Sentrum Scene i morgen tidlig så håper det finnes en løsning. Har jo uansett ikke tenkt å kjøpe alkohol, men det hjelper ikke hvis de ber om leg ved inngangen. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på to konserter i hele mitt liv, og det eneste som ble sjekket ved inngang var billetten. For å kjøpe bonger til øl måtte jeg vise legitimasjon, men dette løser du jo lett ved å få andre til å kjøpe for deg. 

Jeg mener også å huske at de kun sjekket billetten forrige gang jeg var på konsert. Håper det er tilfellet denne gangen og. 🙏🏻

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vist legitimasjon ved inngang på konsert. 

Anonymkode: 7fc14...5a7

Skrevet

Skal du på Tokio Hotel? Konserten har 18 års aldersgrense, det betyr at du må vise legitimasjon i døra.

Det finnes konserter uten aldersgrense der man kun viser legitimasjon om man skal kjøpe drikke, men det gjelder ikke denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...