Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #1 Skrevet 29. april 2005 Jeg er veldig glad i brød og har hørt mye om Fedonbrødet og Ingers Rugbrød. Er dette noe jeg bør lage om jeg ønsker å gå ned i vekt? Smaker det godt og hvilket smaker best, synes dere? Er dette slankende? Har dere oppskriftene? Mange spørsmål dette, men takker for svar.
Theo Skrevet 29. april 2005 #2 Skrevet 29. april 2005 Jeg lurer litt på hva du mener med "slankende". Poenget er jo at det du spiser skal være sunt, at du spiser riktig mengde, samt ofte. Ingen mat "er slankende", det spørs jo hvordan du bruker det. Spørsmålet er heller om det er sunt. Ser at det kan se litt kverulerende ut, men det er faktisk ikke meningen.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #3 Skrevet 29. april 2005 Det jeg merner er om det kan ha noe slankende effekt dersom man bytter ut den mengde brød man spiser til daglig med Fedon eller Ingers brød? Jeg synes det er så vanskelig å vite hvor ofte og lite man faktisk skal spise for å gå ned i vekt. Noen som har noen enkle ideer på dette?
Theo Skrevet 29. april 2005 #4 Skrevet 29. april 2005 Det jeg merner er om det kan ha noe slankende effekt dersom man bytter ut den mengde brød man spiser til daglig med Fedon eller Ingers brød? Jeg vet ikke hva de brødtypene inneholder - men du kan sammenligne det som står utenpå det brødet du vanligvis bruker, og Fedon/Ingers, og se om det er forskjell. Hvis du ikke kan så mye om det, kan du sikkert skrive hva de inneholder her, så kan noen hjelpe deg. Jeg synes det er så vanskelig å vite hvor ofte og lite man faktisk skal spise for å gå ned i vekt. Noen som har noen enkle ideer på dette? En grei regel er vel å spise det du trenger for å bli mett, og ikke mer. Ikke spis for kosen sin skyld (bortsett fra en gang i uka eller så - det gjør ikke noe). Mat 3 ganger om dagen er et minimum, 4 ganger er ganske greit, 5 ganger tror jeg er bra. Det er ihvertfall ganske stor forskjell på 3 ganger og 5 ganger. Hvis du spiser små porsjoner, 4-5 ganger om dagen - og spiser sunn, vanlig mat, så bør det hjelpe. Hvis du i tillegg sørger for å bevege deg mer enn du gjør (å gå raskt 30-60 minutter, for eksempel), så vil det mest sannsynligvis ha en slankende effekt.
Gjest hjalmarlover Skrevet 29. april 2005 #5 Skrevet 29. april 2005 Grovt brød er jo på en måte "slankende"...Mye fiber hjelper jo til på fordøyelsen/forbrenningen og det hjelper deg jo til å slanke deg/holde deg slank... Bak ditt eget brld med masse grove kornprodukter(hele hvetekorn,hvetekli,firkorn osv) og bruk så lite eller ingenting av fett og salt. Et sunt kostholde er nødt til å inneholde grovt brød m/magert pålegg(kokt skinke,eggehvite osv)
Gjest gjest 0 Skrevet 30. april 2005 #6 Skrevet 30. april 2005 Ingers rugbrød skal være et slankende brød om du spiser det riktig. Men riktig mener jeg at du skal spise ca 5 tynne brødskiver om dagen og i tillegg drikke mye vann og spise masse grønnsaker. Dette brødet synes jeg er kjempegodt og det metter skikkelig. Jeg blir god og mett av 2 brødskiver og jeg får mindre lyst på snop og godterier. Jeg spiser 2 brødskiver til frokots og lunsj og innimellom en ekstra som mellommåltid før middag eller til kvelds hvis jeg spiser tidlig middag. Hvis jeg glemmer å drikke vann stopper fordøyelsen litt opp og det er fordi at fiber binder seg med vann og hvis man ikke drikker nok vann samler det seg bare i tarmene. (mulig det ble litt gal forklaring her) Pam
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #7 Skrevet 30. april 2005 Det jeg ville gjort var å kjøpe inn alle mulige ingredienser til brødbaking, og eksperimentert litt med hjemmebaking. Mye kli, grov rug, helkorn og kansje kaldgjæring eller surdeig tror jeg kan gi gode brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå