Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt begge deler, men det viktigste for meg er fremtidige arbeidsmuligheter og lønn. Hva bør jeg velge? 

Anonymkode: 6475e...e43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva slags Ingeniør, og komme an på hva slag spesialisering på Øk.Adm.

Tar du Automasjon / Kybernetikk / Informatikk / Datavitenskap, og kjører på med f.eks årskurs i Økonomi, så er veldig attraktiv på jobbmarkedet. 

Anonymkode: 7f521...f03

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å svare på, det kommer feks an på hvor du bor og/eller om du er villig til å flytte på deg. 

Uansett så tenker jeg at arbeidsmarkedet endrer seg raskt så det viktigste vil uansett blir at du går for det du liker best. Jobbmuligheten er best for dem som liker og er engasjert i jobben sin - de lærer raskest, de ser helheten kjappest og de er mest omstillingsdyktige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingeniør uten tvil. 

Anonymkode: ddc42...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanskelig å svare på i det hele tatt, ikke hør på disse noldusen i tråden her.

Ingeniør. Hvis du utdanner deg til Øk/adm så utdanner du deg til arbeidsledighet.

For å være sikret: 

Kybersikkerhet (enormt stort behov for i fremtiden)

Bygg og anlegg (spesielt elektro)

VA

Dette er retninger du kan gå for og aldri mangle jobbtilbud. Evt Indøk.

Jeg jobber som leder i ingeniørbransjen og har noen års erfaring så dette er ikke synsing.

Anonymkode: f4338...60e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og ingeniør i byggebransjen, og vi skriker etter kvinnelige medarbeidere. Husk at ingeniør i byggebransjen består av så mye mer enn konstruksjon, elektro og vann og avløp. Vi har jo og brannrådgivere, akustikere, arkitekter, energirådgivere, ventilasjon, bygningsfysikere, bare for å nevne noen. Men åpenbart at jobbmuligheten er "aller" størst i hovedfagene, men det tilhører (i mitt område) sjeldenheter at man ikke får seg jobb i uavhengig av fagområde.

Anonymkode: 0a069...b57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...