Gå til innhold

Hund med angst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en dvergpinscher hann på 6 år. Han er en omplasserings hund (hatt han i 50 dager). Topp hund. Men har oppdaget flere tydelige tegn på at hunden lider psykisk. Jeg har lite innblikk i fortiden hans. Men han får panikk angst med hyperventilering og uro hvis jeg er borte fra han mer en 10 minutter(han blir også sånn hvis kjæresten er hjemme med han og jeg er borte). Har noen erfaringer om dette? Evt. Noen tips/råd jeg kan gjøre for at han skal få en lettere hverdag der han kan føle seg trygg?

Får litt vondt av han da jeg selv vet godt hva panikkangst er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som separasjonsangst. Jeg ville gått helt tilbake til null og trent som om han var valp. Dvs starte med bare gå ut døren og så inn igjen med en gang. Gjør det gjerne 10-15 ganger om dagen, til han ikke lenger bryr seg om at du går ut døren. Da kan du gå ut og være borte i to sekunder og så gå inn igjen. Gjenta 10-15 ganger om dagen osv. Gå frem så sakte at han aldri rekker å reagere og bli redd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Tabris said:

Det høres ut som separasjonsangst. Jeg ville gått helt tilbake til null og trent som om han var valp. Dvs starte med bare gå ut døren og så inn igjen med en gang. Gjør det gjerne 10-15 ganger om dagen, til han ikke lenger bryr seg om at du går ut døren. Da kan du gå ut og være borte i to sekunder og så gå inn igjen. Gjenta 10-15 ganger om dagen osv. Gå frem så sakte at han aldri rekker å reagere og bli redd.

Dette. Bare at jeg ville gått til veterinæren først og diskutert bruk av clomicalm samtidig som en trener. Det kan gjøre treningen enklere siden det har gått såpass langt.

Anonymkode: 8577c...f7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette. Bare at jeg ville gått til veterinæren først og diskutert bruk av clomicalm samtidig som en trener. Det kan gjøre treningen enklere siden det har gått såpass langt.

Anonymkode: 8577c...f7b

Hva slags erfaring har dere med clomicalm? 

Anonymkode: eb6b6...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...