Gå til innhold

Tryg eller Gjensidige?  

16 stemmer

1. 1. Hvilket av disse to forsikringsselskapene har du?

• Tryg
      8
    • Gjensidige
      8
  2. 2. Har du hatt skadeoppgjør med selskapet?

• Ja, med Tryg
      5
    • Ja, med Gjensidige
      7
    • Nei
      5
  3. 3. Er du fornøyd med skadeoppgjøret og generelt?

• Ja, fornøyd med Tryg
      6
    • Ja, fornøyd med Gjensidige
      8
    • Nei, ikke fornøyd med Tryg
      1
    • Nei, ikke fornøyd med Gjensidige
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tryg og Gjensidige kjemper om meg som kunde. Har fått ca lik pris, så nå gjenstår det, fordeler og ulemper med disse. Skal ha hus, bil og hund forsikret.

Erfaringer?

Har bare god erfaring med Gjensidige, MEN har ikke hatt noen saker hos de enda, så vet ikke hvordan det egentlig er.

Anonymkode: 161a3...65f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjensidige brukte over et halvt år på å rette opp i en vannskade fordi de kranglet på skyld, ville ha inn flere til å taksere osv. I løpet av dette halvåret vokste skaden i omfang, og i hele perioden var en hel etasje av huset mitt avstengt. Da de til slutt landet på det vi har visst hele tiden, at de må dekke det, ble det gjort flere skader av folka de leide inn til å fikse det. Nok en ny runde med skyld og spørsmål om når de aktuelle skadene oppstod påløpte. Selve arbeidet tok flere måneder med folk som kom og gikk inn og ut av huset. Jeg huket av for at jeg har Gjensidige, men det stemmer ikke. Jeg hadde dem, men ble kvitt de sekundet denne saken var ferdig. Aldri igjen. Har hørt en rekke dårlige erfaringer med dem i kjølvannet av min egen opplevelse. 

Anonymkode: de2af...dbf

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tryg og Gjensidige kjemper om meg som kunde. Har fått ca lik pris, så nå gjenstår det, fordeler og ulemper med disse. Skal ha hus, bil og hund forsikret.

Erfaringer?

Har bare god erfaring med Gjensidige, MEN har ikke hatt noen saker hos de enda, så vet ikke hvordan det egentlig er.

Anonymkode: 161a3...65f

Bli gjerne hos Gjens(tr)idige dersom du ikke vil føle deg Tryg(g).

Avstemmingen din besvareres ikke, da den bryter min anonymitet. 

Anonymkode: 74f68...c53

Skrevet

Det spiller nok liten rolle, man kan ha flaks/uflaks med saksbehandlere uansett, de to er vel på omtrentlig samme nivå :)

Skrevet

Bruker et forsikringsselskap jeg er fornøyd med.

AnonymBruker
Skrevet

Hatt flere oppgjør med gjensidige. Samtlige har gått raskt og temmelig smertefritt. Jeg har ikke måtte krangle om noe. Men har nå byttet til Tryg pga fagforeningen. Har ikke hatt behov for noen av forsikringene enda, men dersom de da er vanskelige bytter jeg lett tilbake til gjensidige.

Anonymkode: c4f16...cd4

Gjest MyzTeri
Skrevet

Bruk for all del Gjensidige dersom det er kun alternativet mellom GJE og Tryg er min mening.

Men, så er sjelden prisen det man bør se mest på. Se gjerne på vilkårene i forsikringen. Hva dekker de og hva dekker de ikke? GJE har blant annet en mye mer fleksibel bilforsikring enn Tryg.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2019 den 13.09, Hedersbrukeren skrev:

Det spiller nok liten rolle, man kan ha flaks/uflaks med saksbehandlere uansett, de to er vel på omtrentlig samme nivå :)

Tryg har ikke fysiske saksbehandlere på enkle saker, de bruker datasystemer/roboter. Du taster inn det du skal og får beskjed straks om saken er godkjent eller ikke. Er den ikke godkjent går en den videre til menneskelig behansling. 

Tryg er foreløpig eneste selskap med denne løsningen.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tryg har ikke fysiske saksbehandlere på enkle saker, de bruker datasystemer/roboter. Du taster inn det du skal og får beskjed straks om saken er godkjent eller ikke. Er den ikke godkjent går en den videre til menneskelig behansling. 

Tryg er foreløpig eneste selskap med denne løsningen.

I enkle saker er det vel ingen forskjell på selskapene uansett, gitt like vilkår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...