AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Har prøvd å bli gravid i et halvt år. Har bare gått på tur og vært redd for å trene hardt. Men jeg savner treningen, og ikke minst min vanlige vekt på 55kg. Nå veier jeg 60. Er redd for at 55kg er for lite i en prøveperiode. Men jeg er lei av å sette alt på vent.. ja, vet at det er helt normalvektig slik jeg er nå, og at andre veier mer. Takk for seriøse svar Anonymkode: 85dcd...310
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Om du ikke er veldig lav så kan 56 være en for lav vekt, ja. Men med normal BMI skal det ikke være et problem med normal aktivitet. Om du må trene hardt og spise lite for å veie 55 kilo veier du for lite og har kroppen på hardkjør. Anonymkode: 87140...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke er veldig lav så kan 56 være en for lav vekt, ja. Men med normal BMI skal det ikke være et problem med normal aktivitet. Om du må trene hardt og spise lite for å veie 55 kilo veier du for lite og har kroppen på hardkjør. Anonymkode: 87140...c3c Takk for svar Jeg er 170. Må ikke anstrenge meg veldig for å gå ned fore kg, men jogge tre ganger i uken kanskje, og slutte med godteri hver dag. Men bmi blir ikke undervektig Anonymkode: 85dcd...310
Ella Ellefantella Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg er 170. Må ikke anstrenge meg veldig for å gå ned fore kg, men jogge tre ganger i uken kanskje, og slutte med godteri hver dag. Men bmi blir ikke undervektig Anonymkode: 85dcd...310 Dvs leve sunt Det høres jo bare bra ut hvis du skal bli gravid?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 Hvis du er 170 virker det litt idiotisk å gå ned til 55 kg når du prøver bli gravid. Du er ganske så slank som du er, og om du blir gravid er det lett å miste enda flere kg i 1.trimester pga uvelhet..på 55 kg har du ingenting å gå på for hverken bare deg eller et foster, så hvorfor ikke beholde de kgene? De kan være smarte å beholde. Med sagt er det ingen grunner til at du ikke kan trene. Hvis man går på som en toppidrettutøver kan det vært vanskelig å bli gravid, men det er rimelig stort spenn mellom å gå tur og trene 3 timer per dag.. Anonymkode: 5bba5...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg er 170. Må ikke anstrenge meg veldig for å gå ned fore kg, men jogge tre ganger i uken kanskje, og slutte med godteri hver dag. Men bmi blir ikke undervektig Anonymkode: 85dcd...310 Godteri hver dag kan du jo fint slutte med uten at det blir et problem, og du kan også jogge 3 ganger i uka uten at det påvirker fertiliteten negativt sålenge vi ikke snakker veldig lange harde økter. Men jeg «Mistenker» at du er streng i kostholdet om du er 1,70 høy og veier 55 kilo kun ved å bevege deg normalt. Pass på at du spiser omlag 2000 kalorier hver dag, og tren som normalt. Det du veier innenfor dette er normalt for deg, og skal ikke påvirke fertilitet. Anonymkode: 87140...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 Spis sunt, vær i jevnlig aktivitet og ikke stress med vekten. Du som er så slank har bare godt av å ha et par kilo å gå på i tilfelle du får veldig svangerskapskvalme. (Jeg spydde hver dag i to måneder...) Hvis du blir gravid må du også belage deg på å gå opp en del, så det kan være greit å venne seg til at kroppen endrer seg litt nå. Kiloene kan du gå ned etterpå. Anonymkode: 660e6...d17 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 Ikke gjør det er min mening. Jeg er 169 og veide 55. Legen min bekymret seg da menstruasjonen min ble litt så som så. Slet med å bli gravid. Fikk beskjed om å legge på meg litt noe jeg gjorde. Ble gravid etter 4 mnd. Hadde lagt på meg 9kg Så veide 64kg da jeg ble gravid å det gikk rimelig kjapt etter jeg la på meg mer. Tydeligvis var ikke kroppen min fornøyd med vekten min å var ikke klar for et foster før jeg ble «sunnere». Anonymkode: 28732...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 Ja det er dumt. Ville ikke ha gått noe ned om jeg prøvde å bli gravid på en Bmi på 21-22. Du bør holde deg der slik jeg ser det om du ønsker å være mest mulig fertil (evt gå opp ett par kilo). Anonymkode: 4ab6d...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Takk for svar alle sammen Anonymkode: 85dcd...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå