Gå til innhold

hva er egentlig et normalt bryllup??

Anbefalte innlegg

Gjest skorpion
Skrevet

Som dere skjønner er jeg ganske grønn når det gjelder dette temaet, men så har det seg sånn at min kjære gikk ned på kne i sommer, og det skal bli bryllup neste år!!! Og da bør jeg vel bare sette i gang, noe jeg gleder med veldig til!!!!

Men hva skal jeg regne med i kostnader, egentlig?? hvor mange gjester er "normalt"?? Tenker ca 60 til middagen og 100 til kaffen... hva er normal pris for mat pr pers?? 500?? tenker middag og dessert... hva slags mat bør en ha i et bryllup?? villt-kjøtt?? Er det en bryllups-guide å få kjøpt????? Ja, jeg er litt lost!! har heller ikke vært på noen bryllup før, så tips mottas med stooooooor takknemlighet!!!!! bør vel føye til at den store dagen ikke er før august neste år, så jeg har god tid, men ville bare få noen råd!!!!!!

Koz og klem!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Et normalt bryllup finnes vel ikke....... Hvert bryllup er spesielt.

Men jeg kan fortelle i korte trekk om vårt bryllup som var 8. juni. Hvis du også sender meg en personlig melding med mailadressen din, skal jeg maile deg noen huskelister, budsjett og ideer.

Kort fortalt:

Vi giftet oss i min kirke i Oslo, og hadde selskapet på en flott gård i Moss hvor vi bor. Leie av hele gården fre til sønd. kostet 5500-. Vi leide inn et cateringfirma, og brukte mine kolleger som servitører. Pris pr. time pr. servitør kr. 125,-. Menyen bestod av lakserullade m. rekerose og blåskjell, hjortestek og kanelis m. frukt. Pris pr. kuvert kr. 395,-. Dette inkluderte oppdekking, kokk, servise, kaffe, duker m.m.

Lys, servietter, kakepynt m.m fant og bestilte jeg på nettet.

Vi var 54 til middag + 20 til kaffe.

Budsjettet var først satt til 60 000,- (dette var 2 år i forveien da han fridde). Kjapt økte vi budsjettet til 80 000,-, men endte på ca. 90 000,-. Med morgengavene nådde vi 100. 000,-. Men det var verdt hver krone!

Kjørte Limousine fra Oslo til Moss, kr. 3500,-.

Presten var min konfirmasjonsprest, og vi dekket hans reiseutgifter. Lånte en organist for 500,-, og betalte ingenting for kirken.

Fotografen kom på 4700,- for album med 20 bilder i farger og s/hv. I tillegg kommer takkekortene kr. 17,- pr.stk.

Brudekjolen min var en nydelig grå Demetrios - modell, kr 6900,- å leie. Tiara og smykker kjøpte jeg på Glitter for 3-400 kr til sammen. Torsolette fra Christiane brudesalong kr. 990,-.

Døtrene våre var brudepiker, og til dem sydde jeg kjoler av stoff til kr. 50, pr. meter. Lagde også hårbøyler og strikker i kjolestoffet.

Dette var et kjapt sammendrag, men som sagt kan du bare gi meg mailen din, så skal du få fyldigere info, og bilder hvis du vil. Du kan også lese litt i Bryllupsdagboken vår her på KG; Jeanette og Trond-Eilert.

Klem,

Skrevet

Ikke tenk så mye på hva som er normalt. Tenk heller på hvordan dere vil feire den store dagen!! Vil dere ha 100 gjester eller 30: det bestemmer dere selv!!!

Du kan jo lese litt i dagbøkene herinne for å se hva folk gjør. MEn ikke se deg blind på det. Sett dere ned og finn ut hva som er DERE og hva som passer best for dere!!!

Vi hadde et veldig tradisjonellt bryllup- med kirke og det hele. Vi hadde 64 gjester, 3- retters middag og brudevals og bryllupskake.

Men vi hadde en 3-dagers greie der vi møtte de aller fleste til grillfest på fredag slik at vi kunne få litt bedre tid til hver enkelt gjest.

Lørdag var selve bryllupet og søndag møttes vi til ryddedugnad og spiste middag. søndag var vi vel ca 30 stk som møttes til dette.

Vi har fått masse skryt for at vi gjorde det sånn.

Hvor dyrt det ble??? HAr ikke helt kontrollen på det. Men et sted mellom 50-80000 havnet vi nok!

Skrevet

Hei skorpion!

Om du går inn på hjemmesiden vår http://hegekenneth.norge.cc

og trykker på planlegging i menyen så ligger det,

bryllupsplanlegger og forslag til budsjett/huskeliste og divers annet!!!

Håper det kan være til nytte...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...