Gå til innhold

Hvilket studiested er best - odontologi ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvor vil dere anbefale å studere odontologi? Jeg skal studere nå til høsten.

Anonymkode: 86b20...52c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Høgskulen i Volda 🙂 Hørt at det er sykt bra opplegg der! En venninne av meg stoortrivdes!

Anonymkode: a47b6...66a

• Liker 1
Skrevet

Det er nok få som har studert odontologi flere steder, så ikke sikkert du bør ha for store forhåpninger om brukende svar her :) 

Gjest Fjeud
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På Høgskulen i Volda 🙂 Hørt at det er sykt bra opplegg der! En venninne av meg stoortrivdes!

Anonymkode: a47b6...66a

De tilbyr ikke denne studieretningen. Til TS, har stått mye i universitas om dårlige forhold på UIO, dette kan du evt. Se på selv. 

Skrevet

du kan velge mellom bergen, tromsø og oslo? Jeg elsket å være student i Trondheim, synd du ikke kan velge det. Av de tre vil jeg anbefale Tromsø, har hørt de har fint studiemiljø. Veldig mange er misfornøyde med Oslo (som studieby). Jeg bor nå i Oslo og elsker byen, men skjønner at studiemiljøet er mindre intimt enn i tromsø/trondheim. Vet ikke noe ang. bergen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må vurdere hva som er litt best for deg. Jeg kjenner odontologistudenter i alle studiebyene i Norge, og alle trives med både byen og studieprogrammet. De mest fornøyde er nok i Bergen, men Tromsø er jo en slager hvis du er et ordentlig friluftsmenneske. Her går folk på ski til skolen og tar seg en tur på fjellet i fritimer. 

Anonymkode: 2adc3...a16

AnonymBruker
Skrevet

Du blir nok prioritert høyest bland søkere etter endt studie hvis du har studert i Oslo😉 Hilsen ferdigutdannet

Anonymkode: 73fc1...5de

Gjest Fjeud
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir nok prioritert høyest bland søkere etter endt studie hvis du har studert i Oslo😉 Hilsen ferdigutdannet

Det er nok ikke tilfellet, til tross for at de fra Oslo har høyest inntakskrav har de som ansetter en tendens til å foretrekke de som er utdannet fra samme institusjon som dem selv. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Fjeud skrev:

Det er nok ikke tilfellet, til tross for at de fra Oslo har høyest inntakskrav har de som ansetter en tendens til å foretrekke de som er utdannet fra samme institusjon som dem selv. 

Poengrensene er jo ikke de største mellom studiene. (det er 64,2 , 64,5 , 65 på de ulike)Skjønner ikke hvorfor Oslo blir prioritert da? Hva hvis jeg ikke har lyst til å studere i oslo av personlige årsaker.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Poengrensene er jo ikke de største mellom studiene. (det er 64,2 , 64,5 , 65 på de ulike)Skjønner ikke hvorfor Oslo blir prioritert da? Hva hvis jeg ikke har lyst til å studere i oslo av personlige årsaker.

Hvis du ikke har lyst til å studere i Oslo, så gjør du ikke det. Da er det bare to steder å velge mellom, og litt enklere.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ville jeg ha tatt med en klype salt. Det er uansett et femårig studieprogram, så det er jo viktig at man også trives i studiebyen. Jeg ville ikke ha studert i Oslo. Jeg studerer i totalt 7 år i min studieby. 

Anonymkode: 2adc3...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...