AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Jobber som besøksperson. Tenkte jeg ville gjøre noe bra for andre. Vedkommende er en eldre person, noe deprimert og kan fort "glefse" til meg eller ytre misnøye generelt. Som om vedkommende tar meg for gitt og tror at dette er min ekte betalte jobb. Tror personen anser meg som støttekontakt, men har forklart at jeg jobber gratis. Vedkommende drøyer også ut tiden mtp besøk og virker ikke til å ha respekt for andre sine tidspunkt, og da også mine! Kjenner dette tærer på meg, men samtidig har jeg mye omsorg for andre og får dårlig samvittighet mtp å slutte... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 0fcf6...12f 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Be om å få bytte person du kan være besøksvenn for. Vedkommende virker frekk og utakknemlig. Anonymkode: 19290...2f1 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Snakk med de du er frivillig gjennom. Det er nok en helt vanlig sak for dem å håndtere, og kanskje matche deg opp mot noen du kan passe bedre sammen med. Folk er tross alt forskjellige, ikke alle trives i hverandres selskap, uansett hva grunnene måtte være. Det skal litt erfaring til for å takle sosial omgang med et menneske som er noe deprimert, eldre som begynner å bli demente kan opptre frekke osv. Det er helt greit å ikke klare å håndtere dette som frivillig - kanskje de heller kan finne noen som et litt mer vant med personer som sliter med slikt til h*n du besøker. Anonymkode: abd97...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 Jeg ville sluttet/spurt om å bytte. Selv om man jobber som frivillig skal man ikke måtte finne seg i alt. Anonymkode: 36548...2ed 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 På 7.6.2019 den 1.18, AnonymBruker skrev: Snakk med de du er frivillig gjennom. Det er nok en helt vanlig sak for dem å håndtere, og kanskje matche deg opp mot noen du kan passe bedre sammen med. Folk er tross alt forskjellige, ikke alle trives i hverandres selskap, uansett hva grunnene måtte være. Det skal litt erfaring til for å takle sosial omgang med et menneske som er noe deprimert, eldre som begynner å bli demente kan opptre frekke osv. Det er helt greit å ikke klare å håndtere dette som frivillig - kanskje de heller kan finne noen som et litt mer vant med personer som sliter med slikt til h*n du besøker. Anonymkode: abd97...e4c Er snart autorisert helsepersonell og jobber innen helse/omsorg, men ikke samme brukergruppe. Kjenner det er utfordrende da jeg aldri vet om vedkommende er blid og fornøyd eller har en dårlig dag og blir sint på meg! Prøver derimot ikke ta det personlig.. Tenker frivillig arbeid skal være en gjensidig relasjon. Anonymkode: 0fcf6...12f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Frivillig arbeid skal være noe du gjør med glede. Jeg hadde bedt om å bytte person. Anonymkode: 9b570...5b1 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er snart autorisert helsepersonell og jobber innen helse/omsorg, men ikke samme brukergruppe. Kjenner det er utfordrende da jeg aldri vet om vedkommende er blid og fornøyd eller har en dårlig dag og blir sint på meg! Prøver derimot ikke ta det personlig.. Tenker frivillig arbeid skal være en gjensidig relasjon. Anonymkode: 0fcf6...12f Da tror jeg nok du tar feil om frivillig arbeid. Det heter tross alt arbeid? Ja, i beste fall så kan en oppnå en gjensidig relasjon, til glede for begge parter. Men som besøksvenn er ikke dette noe en kan regne med skal oppstå. Du har nok fått tildelt denne brukeren nettopp fordi du snart er autorisert helsepersonell, og forhåpentligvis bedre i stand til å takle en slik varierende personlighet. Det er utfordrende å bli gammel, en kan bli svekket og fungere annerledes kognitivt også. Uansett hvilken brukergruppe du skal jobbe med, så vil du måtte forholde deg til dette, og lære å ikke ta det personlig. Folk med sykdom eller skade, uansett alder, kan ha det slik. I din situasjon ville jeg sett på dette som en god øvelse. Anonymkode: abd97...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå