AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Hvordan ser en vanlig frokost ut hjemme hos dere? Jeg VET at barn er forskjellige og spiser lite i en periode mens de plutselig kan spise mye i en annen periode. Jeg er usikker på om jeg er for snill og gir etter på kravene hennes. Datteren min (4år) sier at hun ikke er sulten om morgenene og vil gå til bhg uten frokost for så å spise lunsj der. De ansatte sier at hun spiser lite til lunsj. Etter evig mas fra meg klarer hun å spise en yoghurt før vi drar til bhg eller får hun en tynn pannekake med honning på og litt melk. Hun vil ikke ha brød, knekkebrød, frokostblanding, osv. Jeg er egentlig fornøyd at hun spiser lite til frokost fordi det hadde vært verre om jeg hadde hatt et barn som ikke spiser om morgenen i det hele tatt! Så spørsmålet er hva spiser deres 4åringer til frokosten? Synes dere jeg er for snill som ikke gir barnet mitt en sunn frokost? Anonymkode: 61a04...c83
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Mine barn (4 og 5) får dette valget: alternativ 1: Frokostblaning med melk, og halv frukt. alternativ 2: 2stk brødskiver/knekkebrød med melk/vann og halv frukt. alternativ 3: 1stk Skyr eller Go'Morgen yoghurt og halv frukt. Det er ikke alltid de spiser opp, og det tenker jeg er helt greit, men minimum er 1 brødskive eller tilsvarende. Anonymkode: 065d9...ed4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Man får jo ikke akkurat tvunget i de mat, er de ikke sultne om morgenen så er de ikke det. Men finner man greie alternativer som de får i seg, så er det jo greit. Det varierer veldig med matlyst hos min 4 åring også, han kan spise 2 brødskiver til frokost en dag og neste dag 2 biter brød. Prøver variere litt med frokosten avhengig av hvor god tid vi har, men presser ikke i mat om han ikke vil ha. Da må han bare vente til lunsj i barnehagen, ellers så pleier de få lov til å spise av medbrakt matboks også før lunsj. Anonymkode: dae71...350 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Jeg liker ikke å spise frokost med en gang jeg står opp iallfall......tenker at det kanskje ikke er alle barn heller som har så veldig matlyst med en gang de står opp? husk dette......BARN GÅR ALDRI SULTEN.....de spiser om de føler for det. Anonymkode: 25bd0...44c 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Mine liker ikke brød egentlig- så her var det omelett, havrefrøt med fruktmos på, yogurt med bær, eller middag rester fra natten før. Dagene de absolutt var ikke veldig sulten eller hadde ikke matlyst lagde vi smoothies blandet med frosne bananer, frukt, yogurt, havremelk og peanøttsmør Anonymkode: 56b55...75f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Min eldste har aldri vært noe særlig glad i frokost, så han spiser alltid frokost i barnehagen (fullkost i bhg). Men de gangene han spiser hjemme ber han enten om havregrøt, ristet brød med smør eller bananlapper. Av og til yoghurt eller knekkebrød. I helgene venter vi en god time med frokosten for hans del. Da er han mer interessert i mat og spiser hva enn vi lager til nesten, men foretrekker litt ekstra god helgefrokost med rundstykker, eggerøre ol. som vi ikke tar oss tid til i ukedagene. Anonymkode: 60965...672
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 Min klarte aldri spise med en gang hun stod opp, vi måtte derfor stå opp en og en halv time før vi skulle dra, for å få i henne litt mat. Vært sånn hele livet. Anonymkode: c512f...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå