AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Etter to dager med masse google, legeprat og bekymring, prøver jeg å høre om noen av dere her har lik erfaring som meg - og med positivt resultat. Beklager på forhånd, da jeg er nødt til å beskrive i detalj! Er gravid i uke 5 etter et vellykket fryseforsøk! Har vært så lykkelig frem til for tre dager siden, da jeg begynte blø litt. Jeg hadde også litt magesmerter, men vanskelig å vite om det kom av "det", da jeg samtidig slet med en forstoppelse.. i går og i dag har jeg ikke hatt noe vondt, men det er blod på papiret etter hvert dobesøk. Blodet er brunt (som ikke er like skummelt), men i dag kom det mye levra blod (klumper), og jeg er så livredd noe har skjedd.. Jeg har jo lest at det skal gjøre ganske vondt dersom man mister, og at man blør gjerne mye. Men dere som har opplevd dette - kan det starte slik jeg har det nå? Klinikken sier at det kan være normalt, men at vi skal se på det ved første ul om 2,5 uker. Men jeg syntes ikke dette føles så normalt Håper noen kan "hjelpe" meg, da hele situasjonen gjør meg sprø.. Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Krysser fingrene for deg! Jeg blødde en del, først brunt, så friskt blod og så brunt igjen i uke fire da jeg ble gravid med IVF (ferskforsøk). Jeg hadde også ganske sterke menssmerter. Det gikk bra. Så det kan være helt normal, men så vet man jo dessverre ikke. Det er tøft å gå og vente på ul. Har du tatt blodprøve for å måle hcg. Jeg fikk vite at jeg hadde høy og fin hcg midt oppi blødningen, og det hjalp litt på å holde motet oppe. Anonymkode: 0ea3e...1ed
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Krysser fingrene for deg! Jeg blødde en del, først brunt, så friskt blod og så brunt igjen i uke fire da jeg ble gravid med IVF (ferskforsøk). Jeg hadde også ganske sterke menssmerter. Det gikk bra. Så det kan være helt normal, men så vet man jo dessverre ikke. Det er tøft å gå og vente på ul. Har du tatt blodprøve for å måle hcg. Jeg fikk vite at jeg hadde høy og fin hcg midt oppi blødningen, og det hjalp litt på å holde motet oppe. Anonymkode: 0ea3e...1ed Takk for svar! Godt å høre at det kan gå bra.. Det høres litt ut som meg, da jeg tror det er en blanding mellom ferskt og brunt, men ikke så mye på en måte. Trøster meg med at jeg ikke har noe vondt nå, kun første dagen.. Jeg vurderer å ta en hcg test ja. Vet du om man må bestille time for det, eller er det noe de kan gjøre på labben bare (stikke innom å ta) ? Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Godt å høre at det kan gå bra.. Det høres litt ut som meg, da jeg tror det er en blanding mellom ferskt og brunt, men ikke så mye på en måte. Trøster meg med at jeg ikke har noe vondt nå, kun første dagen.. Jeg vurderer å ta en hcg test ja. Vet du om man må bestille time for det, eller er det noe de kan gjøre på labben bare (stikke innom å ta) ? Anonymkode: 63dd2...60b HCG-testen var en del av oppfølgingen da vi holdt på med IVF, så jeg hadde henvisning til Fürst. Jeg er usikker på om man kan stikke innom, men ser ikke bort i fra det hvis man betaler selv. Hør med fastlegen eller et privat laboratorium eller evt. ved sykehuset hvor du hadde forsøket Jeg har nettopp blitt gravid igjen naturlig, mot alle odds. Og opplevde noe av det samme denne gangen, bare ikke så mye blod. Nå er jeg i uke 7, og kjempekvalm og blør ikke, så jeg begynner å tro at det går bra. Men jeg ble like redd for blodet nå selv om jeg har erfart at det kan være helt ufarlig. Anonymkode: 0ea3e...1ed
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Jeg hadde brunlig blod fra uke 4 til 12. I uke 6 fikk jeg en styrtblødning hvor jeg blødde mye på kort tid. Det forsvant like fort som det kom. Jeg hadde også mye menssmerter, men det var nok pga livmoren vokste. Alt gikk bra. Jeg hadde ikke noen hcg blodprøve, det var ikke vanlig ved den klinikken jeg gikk til. Anonymkode: 940fc...e7c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: HCG-testen var en del av oppfølgingen da vi holdt på med IVF, så jeg hadde henvisning til Fürst. Jeg er usikker på om man kan stikke innom, men ser ikke bort i fra det hvis man betaler selv. Hør med fastlegen eller et privat laboratorium eller evt. ved sykehuset hvor du hadde forsøket Jeg har nettopp blitt gravid igjen naturlig, mot alle odds. Og opplevde noe av det samme denne gangen, bare ikke så mye blod. Nå er jeg i uke 7, og kjempekvalm og blør ikke, så jeg begynner å tro at det går bra. Men jeg ble like redd for blodet nå selv om jeg har erfart at det kan være helt ufarlig. Anonymkode: 0ea3e...1ed Gratulerer! ❤️ Jeg tenker at jeg venter til over helgen med hcg testen. Ser om blødningen tar seg opp eller ned.. Skummelt med graviditet og blod.. Jeg er helt uerfaren også, da dette er min første positive test! Anonymkode: 63dd2...60b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde brunlig blod fra uke 4 til 12. I uke 6 fikk jeg en styrtblødning hvor jeg blødde mye på kort tid. Det forsvant like fort som det kom. Jeg hadde også mye menssmerter, men det var nok pga livmoren vokste. Alt gikk bra. Jeg hadde ikke noen hcg blodprøve, det var ikke vanlig ved den klinikken jeg gikk til. Anonymkode: 940fc...e7c God lesning for meg nå! Takk.. ! skummelt å gå så lenge med blødning, jeg blir helt skremt av tre dager.. Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: God lesning for meg nå! Takk.. ! skummelt å gå så lenge med blødning, jeg blir helt skremt av tre dager.. Anonymkode: 63dd2...60b Ja, det er det virkelig. Jeg var mildt sagt hysterisk når jeg blødde som en gris. Det var blod overalt, det dryppet som en kran. Jeg var helt sikker på at det gikk til h***. Så den uka før ul var lang. Siden jeg da hadde blødd så mye så fikk jeg diagnosen "truende abort", hjalp ikke på usikkerheten min det. Men i uke 9, på ny ul pga blødningen, så var alt fortsatt strålende. Legen kunne ikke forklare hva som hadde skjedd, men trodde det var et blodkar i skjeden som var årsaken, siden livmorhalsen var lukket. Anonymkode: 940fc...e7c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det virkelig. Jeg var mildt sagt hysterisk når jeg blødde som en gris. Det var blod overalt, det dryppet som en kran. Jeg var helt sikker på at det gikk til h***. Så den uka før ul var lang. Siden jeg da hadde blødd så mye så fikk jeg diagnosen "truende abort", hjalp ikke på usikkerheten min det. Men i uke 9, på ny ul pga blødningen, så var alt fortsatt strålende. Legen kunne ikke forklare hva som hadde skjedd, men trodde det var et blodkar i skjeden som var årsaken, siden livmorhalsen var lukket. Anonymkode: 940fc...e7c Herleminn så ekkelt!! Godt det gikk bra til slutt ❤️ Jeg håper blødningene mine gir seg, at ul går fint sånn at en kan slippe å være redd i 8 mnd til ... Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #10 Skrevet 7. juni 2019 Går du på noen medisiner i forbindelse med forsøket? Jeg hadde en god del brunt blod, men det kom av lutinusen, og at slimhinnene i skjeden blir tynne under ett svangerskap. Fødte en frisk og rask baby. Krysser fingrene for at alt går din vei. Anonymkode: c58b0...69f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #11 Skrevet 7. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du på noen medisiner i forbindelse med forsøket? Jeg hadde en god del brunt blod, men det kom av lutinusen, og at slimhinnene i skjeden blir tynne under ett svangerskap. Fødte en frisk og rask baby. Krysser fingrene for at alt går din vei. Anonymkode: c58b0...69f Går ikke på medisiner nei.. Men har vært hos legen i dag og tatt hcg test.. skalvta neste til tirsdag. Så får vel bare prøve holde hodet kaldt frem til da 🤞 Takk ❤ Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #12 Skrevet 7. juni 2019 Jeg tok nemlig graviditetstester i dag, som så svakere ut enn tidligere.... Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #13 Skrevet 7. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok nemlig graviditetstester i dag, som så svakere ut enn tidligere.... Anonymkode: 63dd2...60b Var det samme merket? Blør du fortsatt bare brunt? Anonymkode: 940fc...e7c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #14 Skrevet 7. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det samme merket? Blør du fortsatt bare brunt? Anonymkode: 940fc...e7c fortsatt bare brunt ja.. Har brukt mange forskjellige tester, men har mange av de stripsene fra babyplan. De har hele tiden vært litt svakere enn de andre testene jeg har brukt, men i dag var de enda svakere enn for to dager siden.. Får vel bare se til tirsdag hva hcg testen sier.. Har vært sånn småkvalm i hele dag, pga nervøsitet liksom.. ekkelt altså.. Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #15 Skrevet 7. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok nemlig graviditetstester i dag, som så svakere ut enn tidligere.... Anonymkode: 63dd2...60b Det trenger ikke å bety noe, men jeg skjønner godt at det gjør det enda mer bekymret. Jeg har også brukt strimmeltestene til Babyplan, og sist lovet jeg meg selv at jeg IKKE skulle teste for å sammen sammeligne streker hvis jeg noen gang ble gravid igjen. Jeg opplevde at de ble svakere fra en dag til neste, og det var ikke noe galt. Jeg gjorde det igjen, samme nå også. Så fantastisk at du har fått din første positive test ❤️Du er gravid nå, samme hva som skjer. Og jeg håper virkelig du får gode nyheter. Det skulle vært umulig å spontanabortere etter å ha prøvd lenge. Anonymkode: 0ea3e...1ed
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #16 Skrevet 7. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det trenger ikke å bety noe, men jeg skjønner godt at det gjør det enda mer bekymret. Jeg har også brukt strimmeltestene til Babyplan, og sist lovet jeg meg selv at jeg IKKE skulle teste for å sammen sammeligne streker hvis jeg noen gang ble gravid igjen. Jeg opplevde at de ble svakere fra en dag til neste, og det var ikke noe galt. Jeg gjorde det igjen, samme nå også. Så fantastisk at du har fått din første positive test ❤️Du er gravid nå, samme hva som skjer. Og jeg håper virkelig du får gode nyheter. Det skulle vært umulig å spontanabortere etter å ha prøvd lenge. Anonymkode: 0ea3e...1ed Takk for fine ord! Jeg har også vært litt missfornøyd med babyplan, da de har vært mye svakere enn andre tester først i perioden. men så ble de sterke, og nå svake igjen.. Men ja helt sant, får jo ikke gjort noe, utenom å bekymre meg mer. Får uansett ikke noe svar før tirsdag hos legen Tuusen takk, det håper jeg og ❤️ Fint å høre at det KAN gå bra også! Anonymkode: 63dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #17 Skrevet 7. juni 2019 Slutt å ta tester. Vent til du får svar på blodprøvene. Hvor sterk streken på testen er avhenger av hvor mye/lite du har drukket. Anonymkode: 71196...61a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #18 Skrevet 8. juni 2019 På 7.6.2019 den 12.08, AnonymBruker skrev: Jeg tok nemlig graviditetstester i dag, som så svakere ut enn tidligere.... Anonymkode: 63dd2...60b Dette sammen med koagulert blod er dessverre ikke et godt tegn. Men, du vil ikke få sikkert svar på hva som skjer akkurat nå uten å vente noen dager mellom prøvesvar. Jeg blødde i første svangerskap, og det gikk helt fint. Men da var hcg korrekt stigende hele veien, og det var ikke økende blødningen med koaguleringer. Jeg har også hatt kjemisk på samme tid som deg, og da ble først testene varierende og delvis svakere (og noen ganger helt positive) før det etter noen dager dabbet av og blødningene startet. Jeg har så hatt MA, hvor absolutt ingenting skjedde. Så dette her er ikke så enkelt å få sikkert svar på før man sjekker etter noen dager - det tar litt tid for hcg å stige/eventuelt synke noe. Anonymkode: e7696...d59
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #19 Skrevet 8. juni 2019 Om du har hatt mye levra blod (altså klumper) så lover ikke det særlig godt. MEN det kan gå bra siden du ikke har blødd mye friskt blod. Jeg krysser fingrene for deg 😊 Anonymkode: 00dfe...afe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #20 Skrevet 8. juni 2019 Ja.. Jeg har hatt to skikkelig tunge dager, "fått det ut". Men får jo ikke gjort noe annet enn å vente! Er hvertfall forberedt på begge utveier til tirsdag.. Fremdeles brunt levra.. Tok ingen test i dag. Anonymkode: 63dd2...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå