Gå til innhold

Blitt beskyldt for dyreplageri!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, herremann skrev:

Ikke tenk å det. Blir som å kalle en svart katt for negerpus eller kaptein svarteballe. Noen er bare PK og nekter å se humoren i ting. 

Alle er jo enige at denne katten ligner på Hitler, og at det hadde vært litt morsomt å kalle den Hitler. 

hqdefault.jpg

Min katt heter Kitler til mellomnavn. Hun får flere og flere navn etter hvert som tida går, og halvparten av dem kan vel kalles for stygge navn. Det går i Kitler, Godzilla, Tjukka, Tjukkebolla, Jamrebøtta. Men også Kosepus, Fina, Gullklumpen og Maya, som er navnet jeg oppga til veterinæren 😅

Det er bare et navn. Katten blir ikke deprimert av navnet sitt. Deprimert blir man når man har hatt en katt i 10 år og innser at den hverken har snøring eller interesse for hva DU heter. Du er bare "mat" og "kos". Bare la den venninna roe seg i sitt eget tempo, ts. 

Anonymkode: 46203...91f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for man velger morsomme navn bare for å tøffe seg 🙄 tror DU at du er tøff som skriver sånt? 

Anonymkode: 2b1ec...0d4

Hei du. Jeg tror ikke jeg er spesielt tøff fordi at jeg svarte det jeg svarte. Jeg svarte ærlig hva jeg mente om saken.

Anonymkode: 63dfb...074

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katten min har et rimelig normalt navn, men det brukes sjeldent. Jeg kaller henne satan eller tjukka. Alle tre navnene adlydes uten at hun fremstår nevneverdig fornærmet 😂. For en sneversynt venninne du har. 

Anonymkode: accf8...a8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er selvsagt ikke dyreplageri.

Men vitner ikke om dyp kjærlighet til katten heller. Vet om folk som kaller hunden sin "hora" og de er MEGET ressurssvake for å si det slik..

Anonymkode: 6a6bf...835

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dyreplageri, men det viser jo at man ikke har mye respekt og kjærlighet til dyret. Det er liksom noe i det å få seg til å kalle en katt for satan, katten tar ikke skade av det men det viser litt hva slags dyresyn man har når man kaller de for stygge og nedsettende ting.

Anonymkode: c49e6...015

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke dyreplageri, men det viser jo at man ikke har mye respekt og kjærlighet til dyret. Det er liksom noe i det å få seg til å kalle en katt for satan, katten tar ikke skade av det men det viser litt hva slags dyresyn man har når man kaller de for stygge og nedsettende ting.

Da kan du umulig ha katt selv. De er så egenrådige at man kan jo lure på hva de kaller DEG i sitt stille kattesinn (det vil vi nok ikke vite). Og de stygge navnene blir sagt i kjærlig form, for all del. Sammen med en ordstrøm av godord. Kjær katt har mange navn 😻

Anonymkode: accf8...a8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det 😂 mine katter er elsket over alt, jeg hadde løpt gjennom en brennende bygning for å prøve å redde dem. Men at jeg kunne kalt dem for «satan» betyr at jeg ikke liker dem (eller dyr?), bra teori 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei du. Jeg tror ikke jeg er spesielt tøff fordi at jeg svarte det jeg svarte. Jeg svarte ærlig hva jeg mente om saken.

Jeg svarte ærlig til deg å. Om du drar frem «tror du at du er tøff eller?» kortet så tyder det på at du selv mener du er bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for man velger morsomme navn bare for å tøffe seg 🙄 tror DU at du er tøff som skriver sånt? 

Det er ikke sånn at katten har fødselsattest vet du. Kjært barn har mange navn. KAtten min heter mye rart, og egentlig tror jeg hun har mange matmødre også mange andre navn fra andre. Katter er nærmest frie dyr. Ikke vær så høytidlig.

Anonymkode: e8b08...bc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn at katten har fødselsattest vet du. Kjært barn har mange navn. KAtten min heter mye rart, og egentlig tror jeg hun har mange matmødre også mange andre navn fra andre. Katter er nærmest frie dyr. Ikke vær så høytidlig.

Hvorfor siterte du meg egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte ærlig til deg å. Om du drar frem «tror du at du er tøff eller?» kortet så tyder det på at du selv mener du er bedre. 

Jeg spurte om vedkommende syns det er tøft og kalle et dyr for et slikt navn. 

Gjest 007_008_007
Skrevet
På 6.6.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Tidligere i vår skaffet jeg meg en katt for første gang, og valgte et litt utradisjonelt navn (tenk noe ala Satan, Voldemort osv). En god venninne av meg (hun er typisk dyrevenn) hjalp meg mye i denne prosessen med å få katt, men skiftet helt da hun fikk vite navnet. Hun mente at å gi et dyr et slikt navn er dyreplageri og at katten vil føle seg ille og mobbet. Kan den virkelig det? Katten forstår jo ikke hva navnet betyr for noe vel? Det ligger ikke noe ondt bak at jeg ga dette navnet, synes egentlig bare det er humoristisk og festlig, men denne venninne tålte det ikke. Har hørt minimalt fra henne etter dette. 

Er det hun som overreagerer? Eller bedriver jeg dyreplageri med å gi et "stygt" navn?

Anonymkode: 8425f...579

Oversensitiv venninne. Hun virker å være av typen den som ville reddet dyret før et menneske i en krisesituasjon.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om vedkommende syns det er tøft og kalle et dyr for et slikt navn. 

Kanskje vedkommende bare syns det er morsomt? Men det er vel ikke lov det 🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble beskyldt for å mobbe hunden min og være en dårlig eier fordi jeg kalte den for idiot noen ganger 😂

Anonymkode: 27650...e87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For et sært kvinnemenneske. Jeg vet om en hannkatt som heter Feite Dorris, min barndomskatt het Terror (navnet hadde han fra før, vi brukte kosenavnet Tero ofte) og jeg vet om en katt som heter Gaffel. Har også sett Tjukken og Styggen på nett. 

Anonymkode: a0613...02c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Hunden min har et navn som forbindes med 80 år gamle kjerringer. Kall den hva du vil, det er bare artig. Jeg kaller den ene hunden min for "prompen" og "frøken frekk og freidig" på tull, hun aner ikke hva det betyr. 

Anonymkode: 81671...9ec

Og jeg kaller katten min mest for "prompen", selv om hun egentlig heter noe annet. 

Dessuten kjenner jeg en katt som heter Geir. Det er en hunnkatt. 

Anonymkode: 410de...091

Skrevet

Mine katter har fødselsattest! Og chip. Og er registrerte. 

Men det sagt, humoristiske navn er nå en ting. Men en bør ha såpass respekt for dyr at en ikke bruker skjelsord eller andre stygge ord som navn.

Hadde du fortalt at katten din het noe helt idiotisk hadde jeg tenkt du umulig kunne være helt i vater

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg kaller katten min mest for "prompen", selv om hun egentlig heter noe annet. 

Dessuten kjenner jeg en katt som heter Geir. Det er en hunnkatt. 

Anonymkode: 410de...091

😂😂😂😂

Jeg hadde en hunnkatt som het Bjarne da jeg var yngre....navnet skjemmer ingen!

Anonymkode: 4ad11...403

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har to hagegriser. De heter Bacon og Ribbe. Ser ikke ut til å plage dem stort. 😁

Anonymkode: 0e0d1...e98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen har to hagegriser. De heter Bacon og Ribbe. Ser ikke ut til å plage dem stort. 😁

Anonymkode: 0e0d1...e98

Haha! Minte meg om denne! 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...