Gå til innhold

Blitt beskyldt for dyreplageri!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere i vår skaffet jeg meg en katt for første gang, og valgte et litt utradisjonelt navn (tenk noe ala Satan, Voldemort osv). En god venninne av meg (hun er typisk dyrevenn) hjalp meg mye i denne prosessen med å få katt, men skiftet helt da hun fikk vite navnet. Hun mente at å gi et dyr et slikt navn er dyreplageri og at katten vil føle seg ille og mobbet. Kan den virkelig det? Katten forstår jo ikke hva navnet betyr for noe vel? Det ligger ikke noe ondt bak at jeg ga dette navnet, synes egentlig bare det er humoristisk og festlig, men denne venninne tålte det ikke. Har hørt minimalt fra henne etter dette. 

Er det hun som overreagerer? Eller bedriver jeg dyreplageri med å gi et "stygt" navn?

Anonymkode: 8425f...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha... tviler på at katten tar seg nær av det. Hvordan skulle den forstå det i det hele tatt?? 

• Liker 22
Skrevet

Fytti, ja. Nå har du nærmest dømt katten til å utvikle alvorlige psykiske problemer og ende på NAV resten av livet

• Liker 15
Skrevet

😂😂😂 håper ikke det! Vår heter Tarmen 🤣

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dakkar lille pusen da 😢 :ironi:

Tror nok denne venninnen din må lære seg hva dyreplageri er, for det er ikke dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke akkurat ut som du ønsker dyr hvis du kaller dyret noe nedsettende/stygt. Men nå synes jeg heller ikke at dyr skal ha til hensikt å være humoristiske og festlige, de er levende vesener som skal være en del av familien. Hvis du heller ikke ville kalt et menneske for Satan eller Voldemort, så kall ikke dyret det heller. Enkelt og greit.

Anonymkode: 0b83e...87a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tviler veldig på om katten lider under navnevalget. Vet om en katt som heter Svarte Faen, den er like høyt elsket som om han het Pus.

Anonymkode: 4ad11...403

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har et navn som forbindes med 80 år gamle kjerringer. Kall den hva du vil, det er bare artig. Jeg kaller den ene hunden min for "prompen" og "frøken frekk og freidig" på tull, hun aner ikke hva det betyr. 

Anonymkode: 81671...9ec

• Liker 3
Skrevet

Heter pusen Lucifer? Vet faktisk om flere svarte katter som heter det! Syns det kan være et bra kattenavn jeg... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en katt som heter Putin, en som heter Muff (altså), å en som heter Rammstein av alle mulige ting. Om katten din skal hete Lucifer så vil den nok ikke få varige men 😂

Anonymkode: 2b1ec...0d4

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke akkurat ut som du ønsker dyr hvis du kaller dyret noe nedsettende/stygt. Men nå synes jeg heller ikke at dyr skal ha til hensikt å være humoristiske og festlige, de er levende vesener som skal være en del av familien. Hvis du heller ikke ville kalt et menneske for Satan eller Voldemort, så kall ikke dyret det heller. Enkelt og greit.

Jeg ønsket meg virkelig katt, selv om jeg valgte et kontroversielt navn. Jeg mente heller ikke at selve katten min skal være humoristisk, kun navnet 😅 

Anonymkode: 8425f...579

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en katt som heter Putin, en som heter Muff (altså), å en som heter Rammstein av alle mulige ting. Om katten din skal hete Lucifer så vil den nok ikke få varige men 😂

Burde jo hett Potin! 😂

Anonymkode: f9974...a70

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, jeg kunne ikke kalt ungen min for labben. Men hunden kunne jeg kalt det okke somsol. Skjerp deg. Dyr og mennesker er og forblir to ulike ting. Det skal ikke være nødvendig å gi dyret menneskenavn. 

Anonymkode: 5bdb7...abe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres direkte barnslig ut å gi et dyr slikt navn. Hva er poenget? Tror du det er tøft? 

Anonymkode: 63dfb...074

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner både en Lucifer og en Mao 😸😸 

Katten har ikke peiling på hva «ord» betyr, så katten tar ingen skade av det. Ikke mer skade enn å kalle katten Solveig, Kurt Kåre Johnny, Bob Kåre... :vetikke:

Noen folk overreagerer delux! 

Anonymkode: ca815...8fb

• Liker 4
Skrevet

Ikke tenk å det. Blir som å kalle en svart katt for negerpus eller kaptein svarteballe. Noen er bare PK og nekter å se humoren i ting. 

Alle er jo enige at denne katten ligner på Hitler, og at det hadde vært litt morsomt å kalle den Hitler. 

hqdefault.jpg

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det høres direkte barnslig ut å gi et dyr slikt navn. Hva er poenget? Tror du det er tøft? 

Anonymkode: 63dfb...074

Ja for man velger morsomme navn bare for å tøffe seg 🙄 tror DU at du er tøff som skriver sånt? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud slapp av du da 😂 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En gammel mann jeg kjente en gang i tiden, kalte hunden sin for Tissetassen, fordi den gikk og tisset overalt. Hadde det vært i dag, hadde han vel blitt anmeldt :fnise:

Herregud, folk as. Hvis dette hovedinnlegget er sant, så ler jeg meg skakk. Er det mulig....

Anonymkode: 513d6...3af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahah du må tulle? Hun må være svært følsom. Synes satan passer fint, de fleste katter har jo en satan i seg 😅 Kallenavnet mitt på gamle katten min var pussy, han synes vel det var så fælt og nedsettende at det var derfor han døde 😅

Anonymkode: a529f...ed9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...