AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Hei! Jeg er nå ferdig som privatist og venter bare på å få karakterene, men jeg har fått beskjed om at jeg må fullføre kroppsøving for VG2 for å være helt ferdig. Når jeg gikk VGS (for 10 år siden) skulle jeg få fritak på grunn av kronisk fysisk sykdom, men det ble en misforståelse og jeg strøk (jeg hadde behandling i stedet for gym). Sykdommen jeg har medfører at jeg sliter med gåing og ståing over lengre tid, balansen er elendig og enkle bevegelser kan bli vanskelig. Jeg klarer ikke å finne ut hva som er kravet for å få fritak bortsett fra legeerklæring. Er det noen som har fått fritak og hvordan gikk du frem? For de som har tatt kroppsøving som privatist (eller har hatt praktisk/muntlig) hvordan var eksamen? Anonymkode: be186...8bb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Jeg fikk fritak for kroppsøving for både vg2 og vg3 pga angst. Snakket først med skolen om de i det hele tatt gir fritak for sånt, og de sa at det gjør de om jeg har en legerklæring der det står hvorfor jeg ikke kan gjennomføre. Nå var det snakk om å ha gym i klasse for meg da, og ha det som privatist var egentlig ikke noe tema. Så jeg gikk egentlig til legen og forklarte hele situasjonen(hadde allerede angstdiagnose fra psykolog, samt gikk på medisiner), og legen skrev et brev til skolen at han anbefaler sterkt at jeg slipper unna gym, da det kan gjøre tilstanden min verre. Anonymkode: 3f573...c01
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 Ikke tenk fritak. Da venner du deg bare til det og vil da strekke deg etter spesialbehandling senere i arbeidslivet også. Ender sjelden bra. Anonymkode: 52f50...383 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 Det viktigste er at du prøver. Ingen lærer vil stryke deg på praktisk prøve hvis du har noen begrensninger som du ikke får gjort noe med. Hvis du har en sykdom kan det være smart å si noe om det til sensor og eventuelt ordne en legeærklæring, men allikevel gjennomføre hvis du har mulighet til det. Anonymkode: a97f3...34f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke tenk fritak. Da venner du deg bare til det og vil da strekke deg etter spesialbehandling senere i arbeidslivet også. Ender sjelden bra. Anonymkode: 52f50...383 Nei, jeg forventer absolutt ikke spesialbehandling. Jeg vil bare ikke studere meg ihjel for så å stryke på en praktisk eksamen fordi den er for fysisk tung for meg. Anonymkode: be186...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå