Gå til innhold

Syntes nordmenn drikker for mye. Jeg er en av de..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt vel mye kos med alkohol. Alle jeg kjenner liker jo å drikke litt. Meg innkludert. Har hatt lyst å kutte ut lenge men er vanskelig å være med de jeg kjenner som drikker ofte uten å bli fristet selv. Jeg er så lei. Føler meg bedre uten egentlig. Hvordan kutte ut uten å kutte menneskene ut? Noen tips? Syntes drikke kulturen i norge er dårlig.. men har ikke lyst å mure meg inne heller. Andre som har vært der jeg er og gjorde noe med det?

Anonymkode: aa0b6...620

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig, nordmenn drikke forferdelig, de drikke og heller innpå som en 15 åring som har stjålet av mamma selv om de er 40 år, sånn oppfører de seg ikke i Danmark foreksempel, og der er der lovlig å drikke fra 16

Anonymkode: 90b0f...78c

• Liker 2
Skrevet

Danskene drikker mer enn nordmenn.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er helt håpløse når det kommer til alkohol generelt, utrolig pinlig.

Dessverre de viktigste for nordmenn også, billig alkohol.

Dette er en grunn til at jeg reise på turer alene, uten nordmenn som kun tenker på drikking. 

Anonymkode: 921e2...506

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Danskene drikker mer enn nordmenn.

De har ikke samme flatfyllkultur som oss.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, nordmenn drikke forferdelig, de drikke og heller innpå som en 15 åring som har stjålet av mamma selv om de er 40 år, sånn oppfører de seg ikke i Danmark foreksempel, og der er der lovlig å drikke fra 16

Og i England hvor det er lov å gi alkohol til barn eldre enn 5 i private hjem..
Tenker ikke  at engelskmenn er så ille, selv om britisk ungdom i syden ... Ja, det snakker vi ikke om :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha.....dagens🤣 Har du vært i Danmark eller?

Anonymkode: 32bf0...71f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh jo! Søsteren min er sammen med en danske, og jeg har festet med dem og kompisene hans. De drikker fra morgen, til kveld. Og legger seg aldri om flaskene ikke er tomme. 

Anonymkode: 95163...8e8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha.....dagens🤣 Har du vært i Danmark eller?

Anonymkode: 32bf0...71f

Min svigerfamilie er dansk🙃 de er ikke like latterlige som nordmenn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh jo 😂

Anonymkode: 95a7c...23a

• Liker 6
Skrevet

Hva er å drikke mye?   Jeg drikker kanskje 1-3 ganger i mnd. Om sommeren når jeg er i sydeuropa i 14 dager drikker jeg nesten hver dag men jeg drikker meg ikke full hver dag.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det definitivt verste landet er England når det kommer til fyll. 

Det som skiller en del land fra Norge er at du stort sett kan drikke det du vil ute, så lenge du oppfører deg. I Norge har vi en ganske fanatisk holdning til alkohol i offentlighet (tidlige stengetider, streng skjenkekontroll, begrensninger for hva du får kjøpt i butikk, osv.) Men resultatet er fullstendig fraværende. Norge er akkurat like ille som øvrige nord-europeiske land. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg drikker for smaken en gang iblant,, spesielt til mat, sport eller til feiring.
Pleide å drikke for effekten før, helt til jeg ble voksen.

AnonymBruker
Skrevet

Drikk alkoholfritt øl eller drinker, ingen legger merke til det.

Anonymkode: 01d1a...d44

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det eneste problemet med alkohol at det hoper seg opp i skapet.  Nå drikker jeg sikkert omtrent fire ganger mer alkohol enn mannen, men jeg ripper at han gjennomsnittlig har drukket 2 pils i året, de siste 7 årene og kanskje en cognac i ny og ne. 

Vi planlegger å drikke mer, men glemmer det rett og slett av..selv om vi egentlig liker å ta oss en dram. 

Anonymkode: 1431b...6df

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes nordmenn generelt har blitt flinkere til å drikke. De eneste gangene jeg ser stupfulle nordmenn er før stengetid på byen helgene og noen av de typisk harry-syden-charter-destinasjonene. Jeg er i omgangskrets hvor drikkes forholdsvis ofte, men det er ytterst sjelden jeg ser fyll, bråk eller annen uanstedighet.

Og du, hvis du synes du drikker for ofte, så er det sannsynligvis et tegn på at du drikker for ofte. Det nytter ikke å skylde på vennene sine, dette er det bare du som kan gjøre noe med. Jeg hadde selv en periode hvor jeg drakk bortimot daglig i to år og da jeg til slutt innså hvor teit dette var, både for helsa og lommeboka, så sluttet jeg med det og det var absolutt ikke så ille som jeg hadde trodd. Har et mye sunnere forhold til alkohol i dag, og føler meg ti år yngre. 

Synes du det er vanskelig å føle seg uttafor når du er ute med venner, så går det faktisk an å drikke alkoholfri øl eller drinker uten å si det til noen 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg drikker for smaken en gang iblant,, spesielt til mat, sport eller til feiring.
Pleide å drikke for effekten før, helt til jeg ble voksen.

Hvilken sport krever alkohol? 🙄

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen.
Hvor har du det fra? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvom ingen krever det så er det da ofte godt med en kald øl til fotballkampen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MartheC skrev:

Selvom ingen krever det så er det da ofte godt med en kald øl til fotballkampen?

Hvorfor det? Handler kun om dårlig vane det, samme som at du kjøper en sjokolade hver du er innom butikken å handler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...